Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Sabai

Nou heeft Button nou ook niet echt een top auto de laatste twee jaar. Maar het is me wel opgevallen dat sinds Lewis er niet meer is zijn prestaties stukken minder zijn.

0634


Sabai

Citaat van: Jeroen op 17 april 2014 - 19:38:29
Zijn auto ook...

Dat zeg ik toch. Maar toen Lewis nog naast hem reed leek hij toch scherper en gemotiveerder.

Jehoentelaar


Sabai

Op wat ik van hem gezien de afgelopen 2 jaar.Hij presteert beter met een top rijder naast hem imho

Jehoentelaar

Zou ik niet durven zeggen. Zo slecht deed Pérez het ook weer niet en je kan het hem - zoals je zelf ook al aangaf - niet aanrekenen dat die auto niet deugde. Ik heb van hem hetzelfde gezien de afgelopen jaren als jij, maar ik kan niet mee gaan in je conclusie.

0634

Ik ook niet. Ik kan niet uitsluiten dat hij over zijn hoogtepunt heen is, maar kan niet met zekerheid zeggen dát dat zo is. Aan de resultaten zie ik niks in ieder geval.

Hij is nooit een kwalificatiebeest geweest, dat Perez of Magnussen hem daarin met regelmaat de baas is, is niet meer dan normaal.

In races zou ik niet weten of er veel meer in die wagen zit. Hij maakt nog steeds weinig tot geen fouten, zoals altijd, is racend nog altijd prima, nog steeds een zekerheidje aan de finishvlag. Of hij aan snelheid in races heeft ingeboet... Ik echt niet weten hoe ik dat zou moeten zien.   

Perton

Citaat van: Figge op 17 april 2014 - 17:27:03
Citaat van: Perton op 17 april 2014 - 17:18:33
Citaat van: Figge op 17 april 2014 - 16:59:24
Citaat van: Perton op 17 april 2014 - 16:32:54
Citaat van: Figge op 17 april 2014 - 15:53:06
OK mocht Kevin em dit jaar verslaan, en McLaren overweegt een ander, welk team zou Jenson dan willen hebben?
Op een gegeven moment is je status als WK een beetje weggeebt. Wie had er op het laatste deel van de carriere van Damon Hill nog in de gaten dat je met een kampioen te maken hebt? Dat heb ik al 2 jaar met Jenson. En voor de middenmoot zal hij niet willen rijden.
Och, Massa kon ook nog bij Williams terecht, dus welk team Jenson nog zou willen? Alles wat geen Mclaren, Red Bull, Mercedes of Ferrari heet. Of hij het zou willen is een tweede inderdaad, en dat zie ik niet gebeuren.

Massa heeft geen status van wereldkampioen en bij het huidige Williams wordt niet verwacht dat je om de overwinngen strijd. Bij McLaren en Button is dat natuurlijk wel zo.
Euh ja maar de vraag was "welk team zou Jenson dan willen hebben?" En dat blijft gewoon een groot aantal van de teams. Die zullen Button dan ook niet halen voor de overwinning, maar voor zijn ervaring, net als Massa. Dus ik snap nog steeds niet zo goed waarom teams Massa wel en Button niet zouden willen hebben.

Dat kan idd een reden zijn. Maar als die rijder volgens mij het heilige vuur niet meer heeft dan wil je die als team toch ook niet hebben? Massa is getergd vertrokken bij Ferrari. Bij Button en McLaren heb ik dat beeld gewoon niet. Maar goed, dat heb ik bij hem al heel lang. Toch heeft ie wel races neergezet waarbij hij boven team en auto uitstak. Maar ik zie in hem gewoon een rijder die voor het dagsucces gaat ipv voor een titel. 2009? Tsja toeval. Verdiende titel, daar niet van. Maar toch.
O dat ben ik ook met je eens, vandaar dat ik ook al aangaf met je eens te zijn dat Button waarschijnlijk geen zin heeft in een ander team.

Wings

Citaat van: Jeroen op 14 april 2014 - 18:41:46
O ja, Button en Honda hebben inderdaad een geschiedenis samen. Maar ja, wel al een paar jaar terug en als je niet meer presteert, dan houdt het natuurlijk op.

Maar zover is het nog niet, niet-presteren is natuurlijk niet wat hij doet. Bovendien is hij een ervaren en intelligente gozer die met de komst van Honda natuurlijk nog wel wat kan betekenen voor een team.

Ik zou wat Kootje ook zegt niet gek vinden: probeer Stoffel een jaartje onder te brengen bij een wat kleiner team, gun Magnussen nog een jaar naast Button en in 2016 kan Stoffel dan instromen met een jaar ervaring onder de riem.

Tsja, dan ben je McLaren Honda, heb je een competitieve auto, waarmee die op Buttons rijstijl geconstrueerd is, en Magnussen en Vandoorne vervolgens niet mee overweg kunnen. Ik heb al eens gelezen dat een auto van A tot Z neerzetten makkelijker is dan een auto waarmee je niet overweg kunt te veranderen zodat je er wel mee overweg kan. Ik kan me herinneren dat ik die theorie plausibel vond (ik ga eens kijken of ik het boven water krijg). In that case zeg ik: bouw aan een toekomst! Tof als je dadelijk een competitieve auto hebt en twee rijders waarvan één over de top is en de ander op zijn retour is. Dan overdrijf ik natuurlijk.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 17 april 2014 - 18:32:45
Citaat van: Jozef op 17 april 2014 - 18:23:02

We weten toch allemaal dat hij voor de helft van dat seizoen geen concurrentie had? Toen was de titel eigenlijk al binnen. Had Fisichella in die auto gezeten, was hij waarschijnlijk ook wel wereldkampioen geworden...

Kampioenen rijden altijd in de beste auto. Zeggen dat je met iemand geen wereldkampioen kan worden die wereldkampioen is geworden is gewoon onzinnig.

Het eerste durf ik te betwijfelen. Bovendien is er nog een verschil tussen de beste auto hebben, en een auto hebben waar de rest van de deelnemers niet eens bij in de buurt komt.

Het tweede vind ik onzinnig van jou. Van Villeneuve zei toch ook niemand in 2002 nog dat hij nog een titel in petto had.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 17 april 2014 - 19:38:29
Zijn auto ook...
Button bij McLaren is gewoon Domenicali ;) prima resultaten, maar niet de doelstelling.

0634

Citaat van: Tuesday op 18 april 2014 - 00:22:21
Citaat van: Jeroen op 17 april 2014 - 19:38:29
Zijn auto ook...
Button bij McLaren is gewoon Domenicali ;) prima resultaten, maar niet de doelstelling.

Ach ja, even vergeten dat Button inderdaad de leiding heeft daar.

0634

Citaat van: Jozef op 18 april 2014 - 00:14:02
Citaat van: Jeroen op 17 april 2014 - 18:32:45
Citaat van: Jozef op 17 april 2014 - 18:23:02

We weten toch allemaal dat hij voor de helft van dat seizoen geen concurrentie had? Toen was de titel eigenlijk al binnen. Had Fisichella in die auto gezeten, was hij waarschijnlijk ook wel wereldkampioen geworden...

Kampioenen rijden altijd in de beste auto. Zeggen dat je met iemand geen wereldkampioen kan worden die wereldkampioen is geworden is gewoon onzinnig.

Het eerste durf ik te betwijfelen. Bovendien is er nog een verschil tussen de beste auto hebben, en een auto hebben waar de rest van de deelnemers niet eens bij in de buurt komt.

Het tweede vind ik onzinnig van jou. Van Villeneuve zei toch ook niemand in 2002 nog dat hij nog een titel in petto had.
Daar ging het toch niet om? Iemand zei dat je met Button per definitie niet om de titel kan knokken. Dat is gek voor iemand die dat wel gedaan heeft. Dan kom jij aan met 'hij had de beste wagen'. Tja. Vettel ook al jaren. Dus? Kan je met hem soms ook niet vechten om de titel?

Verder: De laatste keer dat Button een fatsoenlijke wagen had, won hij gewoon drie races. Hier meent iedereen dat de sleet erop zit, op basis van een jaar en drie races in een hopeloze McLaren.

Nogmaals: ik zeg niet dat hij niet over zijn hoogtepunt heen is, maar heb wel het idee dat men zijn slechte wagen als meetpunt neemt. Want ik zie eigenlijk niet zo goed hoe wij dat kunnen beoordelen.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Ik zou het doen als ik Marussia was. Worst case scenario: 14 miljoen euro. Best case scenario: hij is een fractie beter dan Chilton.