Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Matthijs

Met Alonso komen natuurlijk ook sponsoren mee. Want anders kan ik niet verklaren dat een team zonder hoofdsponsor (McLaren) zoveel geld voor een coureur kan neertellen.

Miguel

Citaat van: Maikel0230 op 16 december 2014 - 16:35:47
*Slikt zijn woorden van gisteren dan ook maar meteen weer in*


Maar financiële honger zullen ze bij Ferrari nog lang niet hebben vermoed ik.

CitaatFerrari's strategic decision announced last May – to reduce volumes and maintain exclusivity while also increasing revenues – has already begun to yield its first results. While deliveries to the dealership network have remained largely unchanged (5,264, three less compared to the first nine months of 2012), revenues have increased by 6.7 per cent to 1.711 million euro.

Trading profit jumped by over 20 per cent to 264.2 million euro as did net profit to 178.8 million euro (+23 per cent). Ebitda at 454 million euro (+15%).

http://auto.ferrari.com/en_EN/news-events/news/ferrari-strong-revenue-and-profit-growth-in-first-9-months-with-stable-sales/
Peace out yo.

Hamilton#44

Citaat van: Matthijs op 18 december 2014 - 12:45:56
Met Alonso komen natuurlijk ook sponsoren mee. Want anders kan ik niet verklaren dat een team zonder hoofdsponsor (McLaren) zoveel geld voor een coureur kan neertellen.

Hoezo? Ik heb niet de indruk dat McLaren geldproblemen heeft dus waar baseer je dat op?
En volgens mij betaalt Honda het salaris van Alonso? Die zijn alleen maar gestopt met hun eigen team omdat dat PR-matig wat slecht lag in die periode.

Perton

Dat gerucht van Lotus en Alonso is natuurlijk al een paar keer voorbij gekomen de afgelopen maanden. En het kan best zijn dat Lotus hoopte de deal via Santander te kunnen betalen. Alleen zijn er inmiddels een paar sponsoren overgestapt naar Williams, dus ik ben benieuwd hoe het daar financieel gaat volgend jaar. Volgens mij ging het dit jaar op financieel gebied best oké, of niet?

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 18 december 2014 - 13:21:50
Citaat van: Matthijs op 18 december 2014 - 12:45:56
Met Alonso komen natuurlijk ook sponsoren mee. Want anders kan ik niet verklaren dat een team zonder hoofdsponsor (McLaren) zoveel geld voor een coureur kan neertellen.

Hoezo? Ik heb niet de indruk dat McLaren geldproblemen heeft dus waar baseer je dat op?
En volgens mij betaalt Honda het salaris van Alonso? Die zijn alleen maar gestopt met hun eigen team omdat dat PR-matig wat slecht lag in die periode.
Het niet hebben van een hoofdsponsor staat niet gelijk aan het hebben van geldproblemen. Dat bedoel ik helemaal niet. Maar het niet hebben van een hoofdsponsor betekent wel dat je (waarschijnlijk) minder te besteden hebt dan voorheen. Dus dat astronomische bedrag wat voor Alonso betaald is moet dan wel ergens gecompenseerd worden. Zij het door Honda, door Santander of door een andere sponsor van Alonso.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 19 december 2014 - 08:49:23
Citaat van: Hamilton#44 op 18 december 2014 - 13:21:50
Citaat van: Matthijs op 18 december 2014 - 12:45:56
Met Alonso komen natuurlijk ook sponsoren mee. Want anders kan ik niet verklaren dat een team zonder hoofdsponsor (McLaren) zoveel geld voor een coureur kan neertellen.

Hoezo? Ik heb niet de indruk dat McLaren geldproblemen heeft dus waar baseer je dat op?
En volgens mij betaalt Honda het salaris van Alonso? Die zijn alleen maar gestopt met hun eigen team omdat dat PR-matig wat slecht lag in die periode.
Het niet hebben van een hoofdsponsor staat niet gelijk aan het hebben van geldproblemen. Dat bedoel ik helemaal niet. Maar het niet hebben van een hoofdsponsor betekent wel dat je (waarschijnlijk) minder te besteden hebt dan voorheen. Dus dat astronomische bedrag wat voor Alonso betaald is moet dan wel ergens gecompenseerd worden. Zij het door Honda, door Santander of door een andere sponsor van Alonso.
ligt eraan wat de reden is/was dat McLaren geen hoofdsponsor had. Ik had nou niet het idee dat ze er heel erg om verlegen zaten. Het was in alle opzichten een tussenjaar. Voor de ontwikkeling van volgend jaar hebben en hadden ze natuurlijk volop steun van Honda en voor het afgelopen jaar hebben ze gezien de resultaten gewoon niet veel geinvesteerd. Bovendien kun je je afvragen of de rijdersbezetting voor McLaren begrippen wel zo extreem veel kost. Ik ga ervan uit dat Button zn salaris voor 2015 wel een miljoentje of 10 naar beneden is gegaan en als je dan kijkt dat naar 2012 waarin Button en Hamilton beiden 16 miljoen kregen, dan valt het allemaal nog wel mee.

Hamilton#44

Button verdiend geloof ik nog steeds 16 miljoen, dat zijn de gages voor een wereldkampioen.
Hij zal voor minder niet bijtekenen ga ik vanuit. Hij heeft naar zijn mogelijkheden goed gepresteerd.

Hamilton#44

Je kan het ook omdraaien, dat ze een jaar zonder hoofdsponsor prefereren boven het laten zakken van het sponsorbedrag geeft aan dat ze juist reserves genoeg hebben.

Tuesday

Citaat van: Hamilton#44 op 19 december 2014 - 13:14:15
Button verdiend geloof ik nog steeds 16 miljoen, dat zijn de gages voor een wereldkampioen.
Hij zal voor minder niet bijtekenen ga ik vanuit. Hij heeft naar zijn mogelijkheden goed gepresteerd.
waarom zou hij niet voor minder bijtekenen dan? hij was niet echt in de positie om eisen te stellen. Als je mag kiezen tussen een jaar F1 rijden + 5 miljoen of een jaar thuiszitten zonder inkomsten, dan lijkt de keus mij snel gemaakt. Nou had Button natuurlijk ook nog wel wat andere alternatieven, maar F1 heeft natuurlijk nog wel altijd zijn voorkeur en in het WEC denk ik niet dat er bedragen vergelijkbaar met F1 worden betaald.

Hamilton#44

Nee, maar ga er niet vanuit dat het spaak zal lopen op zijn salaris bij een team als McLaren.

Tuesday

Citaat van: Hamilton#44 op 19 december 2014 - 14:03:32
Nee, maar ga er niet vanuit dat het spaak zal lopen op zijn salaris bij een team als McLaren.
tja, het lijkt me vrij simpel, McLaren had de keus, dus de sterke positie. Button was volledig afhankelijk van McLaren. De andere gegadigde had een salaris van rond de 1 miljoen. Dan kan ik me niet voorstellen dat McLaren uiteindelijk weer voor (2x) 16 miljoen per jaar met Button in zee is gegaan.

Leroy

ik had ook wel willen rijden voor 2x 500.000 hoor...
:o

Tuesday

Citaat van: Leroyvdheuvel op 19 december 2014 - 16:36:04
ik had ook wel willen rijden voor 2x 500.000 hoor...
:o
daar kom je net te laat mee ;)

0634

Button pakt bijna een derde minder dan vorig jaar hoor. Zakt naar iets van 11,5 mln of zoiets.

Jozef

Dat lijkt me een logisch salaris. Even veel blijven betalen is niet logisch voor McLaren, die wereldtitel van Button is toch al even geleden, de man wordt een dagje ouder en is niet meer topcoureur nu Alonso is aangekomen. En hij kon niet naar een ander F1-team.

Het salaris halveren zou echter een blijk zijn van weinig respect voor wat Button de afgelopen jaren voor McLaren heeft betekend.

Een salarisreductie van 20-30% van die 16 miljoen zou ik dus logisch vinden.