Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 05 november 2014 - 23:01:22
Ik negeer alleen de dingen die er niet zijn. Ik zie alleen de dingen die er wel gebeuren, niet de dingen die niet gebeuren. Ik zie Lewis niet wegrijden omdat hij niet weg rijdt.

Jij trekt allerlei conclusies aan de hand van dingen die niet gebeuren. Jij ziet Lewis een halve minuut wegrijden terwijl we dat geen een keer hebben gezien. Vorig jaar in mijn herinnering ook niet of in ieder geval zelden. Hoe moeten we dan concluderen dat hij dat wel eventjes kan?

Ik zie wel dat Rosberg bij tijd en wijle wat sneller kan zijn, maar doorgaans een tiende tot tweetiende tekort komt. Dat gat is tamelijk constant. Dus komt Rosberg structureel tekort op Lewis, en dus is er maar één de beste. Hamilton. Maar het gat is gewoon klein. Kleiner dan ik vooraf had verwacht. Dat vind ik verre van wegrijden.
maar dan rest nog steeds de vraag: waarom moetHamilton weg rijden van Rosberg als consolideren genoeg is?
In 4? Ronde rijd hij 3 seconde dicht en blijft daarna 32 ronde op ca 2 seconde voorsprong rijden.

0634

Ik heb geen idee waarom hij dat zou moeten. Ik hoef dat standpunt ook niet te verdedigen want ik heb dat nooit beweerd.

Je kan ook stellen dat Hamilton Rosberg op een ronde kan zetten maar dat niet doet uit tactische overwegingen. Maar zolang ik dat niet zie gebeuren, trek ik die conclusie niet en ga ik er vanuit dat de onderlinge verschillen zo ongeveer de onderlinge verschillen zijn. Zeker om dat het onderlinge gat al twee seizoenen lang min of meer constant is. Dus dan is dat het werkelijke verschil.

Tijdsverschillen die jij in je gedachten ziet als je je ogen sluit, zijn prima voor jou, ik gun je al Hamilton's succes, maar ik hou me voorlopig bij de feiten.

Perton

#1967
Volgens mij (correct me if I'm wrong) reed Rosberg op een gegeven moment in Austin de snelste ronde en pakte hij daarmee bijna een seconde terug op Hamilton, waarna Hamilton ook weer gas begon te geven en weer een beetje uitliep naar het gat dat hij ervoor had. Ik denk dat er dus wel degelijk een kern van waarheid in zit dat Hamilton consoliderend rijdt en het gat niet groter laat worden dan nodig is, net zoals ze doen in de GP2, IndyCar en noem het maar op en eigenlijk vrijwel elke andere single seater-klasse buiten de Formule 1. Maar goed, dat ie Rosberg wel eventjes op 30 seconden zou kunnen rijden, dat geloof ik ook niet. Hoogstens een paar seconden meer.

-edit- nog even voor de duidelijkheid: ik ga er vanuit dat die paar races die Rosberg dit jaar won met Hamilton achter zich, hij ook consolideerde.

NielsD

Dat was  het einde van de Formule 1-carriere van Giedo. Felipe Nasr wordt volgend jaar coureur bij Sauber en niet Giedo.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

#1969
Hmm. Een jaar geleden zou ik een gat in de lucht hebben gesprongen dat Nasr een Formule 1-stoeltje kreeg, maar hij wist dit jaar in de GP2 eigenlijk niet écht door te stoten. Zijn progressie (ondanks dat hij dit jaar eindelijk wat races wist te winnen) stagneerde een beetje. Objectief gezien een betere keus dan Van der Garde, dat wel, maar of die daadwerkelijk het talent is zoals hij een jaar geleden leek, dat moet ik nog wel even afwachten.

-edit- natuurlijk wel vice-kampioen (of derde, als Vandoorne even zijn best doet), maar eigenlijk had hij in zijn derde jaar rondjes om Palmer heen moeten rijden in plaats van andersom. Dat is eigenlijk wat ik met mijn post bedoelde.

Perton

Oja en Giedo moet gewoon op hangende pootjes terug naar Caterham of bij Manor proberen wat voor elkaar te boksen. Anders is het inderdaad einde verhaal. Ik vind het persoonlijk jammer, ik vind hem beter dan veel mensen, maarja net als voor Frijns geldt: er staan inmiddels andere jongens met een zak geld klaar, die ook klaar zijn voor de F1, dus het is niet anders.

Franky R.

http://www.gppits.net/nieuws/officieel_nasr_naast_ericsson_voor_sauber_in_2015/


Caterham? Manor? Eerst maar eens zien dat ze nog komen opdagen in Abu Dhabi...ze hebben wel de 500.000 dollar voor de inschrijving voor 2015 betaald.

Niels_

Maar om eerlijk te zijn: als Belg zijnde zal ik Van der Garde ook geen seconde missen volgend seizoen. Wordt hij ook al niet 30 volgend jaar? Dan kan je in my opinion ook beter gewoon wat anders gaan doen in plaats van achteraan in de F1 te blijven aanmodderen.

Nasr heeft me in de GP2 wat teleurgesteld dit jaar, had er wat meer van verwacht. Maar hij mag me verrassen in de F1.

0634

Als Nederlander zijnde ga ik hem ook niet missen. Geen meerwaarde voor de sport, los ervan of Nasr dat wel is. Leuk joch, Giedo, dat wel, maar goed, dat ben ik ook.

robbert

ik ben er ook niet rouwig om dat giedo niet in de f1 zit. Geef maar de kans aan de jongere rijders

FolkertE

Rauwig niet nee, maar vind het wel serieus jammer. Liet toch wel leuke dingen zien en is kleine toevoeging aan het veld. Al is het alleen omdat hij Nederlands is.

En persoonlijk vind ik het wel een beetje een naaistreek van Sauber. Vdg heeft meer laten zien dan Ericsson.

Tuesday

Nou, lekker dan, dan heeft een jaar je voorbeeldig gedragen als 3e coureur niks geholpen. Om maar te zwijgen over die persconferentie vorig jaar. Dat stapje opzij was dus toch gewoon een stap terug. k Ben benieuwd of hij nog een jaar vriendelijk gaat zwaaien naar de camera's ;) en k ben eigenlijk ook wel benieuwd of hij daar voor heeft moeten betalen het afgelopen jaar.

SDG

Felipe Massa en Felipe Nasr volgend jaar in het F1-peloton. De commentatoren gaan op hun uitspraak mogen letten.  :)

FolkertE

#1978
Citaat van: Jeroen op 05 november 2014 - 23:24:32
Ik heb geen idee waarom hij dat zou moeten. Ik hoef dat standpunt ook niet te verdedigen want ik heb dat nooit beweerd.

Je kan ook stellen dat Hamilton Rosberg op een ronde kan zetten maar dat niet doet uit tactische overwegingen. Maar zolang ik dat niet zie gebeuren, trek ik die conclusie niet en ga ik er vanuit dat de onderlinge verschillen zo ongeveer de onderlinge verschillen zijn. Zeker om dat het onderlinge gat al twee seizoenen lang min of meer constant is. Dus dan is dat het werkelijke verschil.

Tijdsverschillen die jij in je gedachten ziet als je je ogen sluit, zijn prima voor jou, ik gun je al Hamilton's succes, maar ik hou me voorlopig bij de feiten.
Nou indirect wil je het wel of nou ja willen, je hebt het de hele tijd dat het gat in tijd op de baan niet groot is, dus zit Rosberg vlak achter Hamilton. Maar dat beeld is dus geflatteerd en word constant gehouden om te sparen. Webber werd door Vettel om de oren gereden en dat haal je aan om te zeggen dat Rosberg goed bezig is, want hij blijft kort op Hamilton rijden.

En inderdaad, het is niet gebeurd, maar het moet dus wel gebeuren voor jij zegt dat Hamilton Rosberg compleet overklast/overheerst of wat dan ook.
En dan komt bij mij de vraag toch: waarom moet Hamilton Rosberg op grotere afstand rijden voor je gaat zeggen dat Hamilton Rosberg compleet domineert? Hamilton domineert Rosberg toch in overwinningen en punten nu?

En het heeft niks met feiten te maken, want ik weet ook niet of Hamilton het echt kan, maar waarom zou hij ook? al finish je 1 miljardste van een milliseconde voor de andere, het is genoeg om te winnen.
Hamilton krijgt ook al vaak genoeg kritiek van het slopen van materiaal overzich heen. Dus ik snap het gewoon niet. Ik houd me ook gewoon aan het feit dat Hamilton in 3 rondeneen gat van 3 seconde dicht rijd en na 3 ronde ca 2 seconde voorsprong heeft. En elke keer als Rosberg dichter bijkomt, pareert hij door sneler te gaan.

Tuesday

ik weet wel dat Rosberg op het einde van de 1e stint wegliep. Dus zoveel had ie echt niet over hoor. Hij is beter in het duel, maar qua pace ontlopen ze elkaar doorgaans weinig.