Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Jeroen op 01 november 2014 - 21:24:26
Citaat van: Gerard op 01 november 2014 - 21:21:45
Sauber heeft het net bekend gemaakt.. en Giedo? ? Pist die naast de pot? ?

Volgens Bild niet. Die menen dat GvdG naast Ericsson gaat rijden. Een serieus gerucht dat rond getwitterd wordt inmiddels. Zou wel een armoedige line-up zijn, met alle respect.

Ik las het op de site van Motor und Sport. Ericsson is bevestigd.

Sabai

http://www.ad.nl/ad/nl/1020/Formule-1/article/detail/3780977/2014/11/01/F1-2015-Verstappen-versus-Van-der-Garde.dhtml


Volgens het ad is Giedo er volgend jaar ook weer bij. Wat een geweldige line-up voor Sauber  :-\
Jammer om dit team zo te zien wegzakken.

Franky R.

CitaatJawel, maar dat is toch geen vergelijking. De Mercedes was toen veel sneller dan de simpele HRT.



Huh? Narain kreeg toen plotsklaps te maken met een onwillig stuurwiel. De hydraulica ging eraan, en de Indiër moest toen stoppen. Nico reed er vlak achter en klapte erop.


Later bleek dat de HRT van neus tot staart te kampen met achterstallig onderhoud. En toen bevestigde De la Rosa dat de motorvermogen ook al werd terug gedraaid, om zo langer mee te kunnen.


CitaatJawel: Ik vraag me af in hoeverre dat verhaal over vermogen terugdraaien waar is.Als dat niet waar is, dan heeft Ericsson zich goed hersteld de laatste paar races.



Nee, dus...want je gaat er niet op in waarom Lotterer in Spa meteen sneller was dan Ericsson. Of Merhi...Overigens zou het terugtunen pas sinds Monza of zo hebben gespeeld. Toen ging de spanning op geld te vinden stijgen.


BTW, het mindere vermogen zou ervoor zorgen dat de ERS er minder heftig in komt. Dat vond Ericsson wellicht prettiger om mee om te gaan.


Blijft nog altijd de vraag hoe het kan dat hij van -0.5 sec op +0.5 sec kan komen, ten opzichte van Kamui. Dat is een hele seconde?!


Of Kamui is een Japanse pannenkoek... ::)

gloudiesaurus

Ericsson is bevestigd. Sauber kiest dus voor het geld.
Benieuwd wie nu het tweede stoeltje krijgt. Giedo of toch iemand anders?
Het zal ook daar om het geld gaan.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Pancake Shield

Sutil lijkt mij sowieso einde bij Sauber. Denk dat het gaat tussen Guttierez en Van de Garde. Het ligt eraan hoeveel de Mexicanen nog willen investeren in Guttierez. Hoe zit dat eigenlijk met Sirotkin? Speelt die nog een rol van betekenis?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Kootje

Gutierez zat daar toch alleen maar omdat Perez vertrok en Telmex al betaald had? Van echte steun aan hem was volgens mij nooit echt sprake en de deal met Telmex is in principe nu ook ten einde. Ik zie hen dan ook eerder vertrekken naar Force India waar Perez rijd, dan blijven bij Sauber. Dat zou dan exit Gutierez betekenen en dat moet de weg dan vrijmaken voor Giedo die dan ironisch genoeg weer mag betalen om achteraan te rijden, iets wat hij bij Caterham niet meer wou.

Kootje

De stand van zaken op dit moment:


Mercedes
Lewis Hamilton
Nico Rosberg

Red Bull
Daniel Ricciardo
Daniil Kvyat

Williams
Valtteri Bottas
Felipe Massa

Ferrari
Kimi Raikkonen
Sebastian Vettel

McLaren
Fernando Alonso
Kevin Magnussen, Jenson Button, Stoffel Vandoorne

Force India
Nico Hülkenberg
Sergio Perez

Scuderia Toro Rosso
Max Verstappen
Jean-Eric Vergne, Carlos Sainz Jr, Alex Lynn, Pierre Gasly

Lotus
Pastor Maldonado
Romain Grosjean

Sauber
Marcus Ericsson
Adrian Sutil, Esteban Gutierez, Giedo vd Garde

Marussia
deelname onzeker

Caterham
deelname onzeker


*groen is 90% zeker, rood zijn meest waarschijnlijke kandidaten

Wings

Hoe kom je erbij dat Alonso 90% zeker is? Is een vraag hé, geen kritiek. Natuurlijk is de waarschijnlijkheid groot maar noch Alonso, noch McLaren hebben bevestigd dat Alonso instapt bij McLaren. Wat ik vooral lees is conclusies op basis van speculatie. En hoe aannemelijk ze ook zijn, ik ga pas spreken van zoveel procent zeker als officieus bekend wordt gemaakt dat rijder X instapt bij rijder Y. Ondertussen zou Vettel zomaar kunnen instappen bij McLaren. Of bij Mercedes en Hamilton naar McLaren.

-edit-

Lees ook: http://www.formule1.nl/nieuws/detail/mercedes-en-mclaren-hengelen-naar-vettel/

Kootje

#1808
Mercedes, Red Bull, Williams zitten vol, dus .... zijn opties:

Sabbatical/stoppen - heeft hijzelf al uitgesloten.
Blijven bij Ferrari - lijkt met de zga zekere komst van Vettel ook uitgesloten.
Force India en Lotus - zijn Mercedes powered teams in 2015 en daardoor dus ook uitgesloten.
Toro Rosso en Sauber - om zijn ambitie van 'n 3e titel waar te maken hoeft hij hier niet in te stappen.
Audi F1 - door Audi zelf uitgesloten.

Blijft alleen Mclaren over, dus ..... 90% zeker, of ken jij nog 'n andere optie? ???


Dat percentage is overigens 'n fictief getal louter bedoeld om aan te geven dat de kans zéér groot is. Daar had dus net zo goed 85%, of 99% kunnen staan. Het echte percentage ken ik iig niet en zal ook per persoon in het groen verschillen.

Tuesday

Citaat van: Wings op 02 november 2014 - 09:42:53
Hoe kom je erbij dat Alonso 90% zeker is? Is een vraag hé, geen kritiek. Natuurlijk is de waarschijnlijkheid groot maar noch Alonso, noch McLaren hebben bevestigd dat Alonso instapt bij McLaren. Wat ik vooral lees is conclusies op basis van speculatie. En hoe aannemelijk ze ook zijn, ik ga pas spreken van zoveel procent zeker als officieus bekend wordt gemaakt dat rijder X instapt bij rijder Y. Ondertussen zou Vettel zomaar kunnen instappen bij McLaren. Of bij Mercedes en Hamilton naar McLaren.

-edit-

Lees ook: http://www.formule1.nl/nieuws/detail/mercedes-en-mclaren-hengelen-naar-vettel/
dat is een artikel uit Juli en is gebaseerd op uitspraken van Marko, die inmiddels al een paar keer heeft geroepen dat Vettel naar Ferrari gaat.

Kootje

Precies, Vettel is door zowel Red Bull als Ferrari mensen al meermaals officieus bevestigd.

Wings

@Tuesday: Marko ja. Die claimt het zeker te weten, de rest van de wereld neemt het als feit aan. Ferrari en Vettel zwijgen in alle toonaarden.

Ook interessant: http://en.espnf1.com/blogs/motorsport/story/178623.html

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 01 november 2014 - 18:52:37
Citaat van: F1fan2987 op 01 november 2014 - 17:52:56
Dat zou serieus balen zijn.

Als hij ipv Guiterez komt maakt het me niet veel uit.
En Giedo die dan Sutil vervangt? Dan zou ik het ook niet erg vinden.

0634

Dat zegt Bild inderdaad, dat Giedo komt. Afwachten. Giedo is uiteindelijk imo ook gewoon een rijder die niet op dat nivo thuishoort, maar dan liever Giedo dan Guitterez uiteraard. Overigens zou Ericsson/GvdG wel een bedroevende line-up zijn voor een team dat door de jaren heen toch prima coureurs heeft gehad.

Wings

De onderstaande vind ik ook wel interessant. Natuurlijk zijn het allemaal gedachtekronkels maar er staan wel een paar nuances van wat wij als feit lezen in, wat ik (nu) niet uitsluit:

http://www.grandprix247.com/2014/10/09/silly-season-latest-alonso-and-vettel-to-mclaren/