Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: robbert op 26 oktober 2014 - 00:34:04
Citaat van: Kootje op 25 oktober 2014 - 17:57:22
Maar dat was toen, dit is nu. Daarbij heeft hij zoveel gezegd, waaronder dat hij z'n contract bij Ferrari gewoon uitdient en hij nog steeds van plan is met hen de titel te winnen. En dat is alweer heel wat minder lang geleden. ;)
en toch zal hij vertrekken bij ferrari omdat hij geen winnende wagen heeft. Anders ging hij echt wel gebleven zijn

Of hij vertrekt er omdat hij daar vriendelijk doch dringend toe verzocht word. Of hij vertrekt er helemaal niet, maar dient z'n contract uit. Of ....

Zolang hij en/of Mattiachi en/of z'n eventuele nieuwe teambaas (Ron Dennis?) hun mond dicht houden, ga ik dat soort uitspraken iig niet met zekerheid doen, hoe waarschijnlijk ze ook zijn. ;)



Citaat van: Wings op 26 oktober 2014 - 08:02:00
Citaat van: Kootje op 25 oktober 2014 - 11:55:50
Ja ... maar dat zijn de woorden van Montezemelo, niet van Alonso zelf. Althans ... Alonso heeft dit niet aan de media laten weten, die heeft het er louter over dat er opties genoeg zijn en dat hij al maanden weet wat hij gaat doen. Al het andere is pure speculatie.
Vandaar dat ik opening hield door 'zover ik heb begrepen' erbij te melden. Alonso zelf zwijgt in alle toonaarden. Maar goed, denk wel dat Montezemelo aardig in de richting zit met zijn uitspraken. Ik zou me er wel wat bij kunnen voorstellen in ieder geval.

Oh ... maar ik kan me daar ook wel 'n voorstelling van maken hoor, ik hang me er alleen niet aan op zolang ik het niet uit Alonso's mond zelf hoor. :-X


Perton

#1727
http://www.marca.com/2014/10/24/motor/formula1/1414143167.html

Sainz vindt dat hij meer een STR-stoeltje verdient dan Verstappen :')

Zijn redenatie (voor wie geen Spaans kan): Verstappen werd slechts derde in een kampioenschap waarin een andere rookie won en de Formule Renault 3.5 is een hogere categorie dan de F3, waarin Sainz bovendien de jongste kampioen ooit is.

Ik wil niet veel zeggen, maar Sainz werd ooit kansloos tweede achter een rookie in de Formule Renault Eurocup (Frijns heette die rookie), terwijl hij zelf niet eens een rookie was in die klasse (oké het waren maar vier races in een vorig seizoen, maar toch, alles bij elkaar had hij er al wel 35 races op zitten) en toen hij zelf Formule 3 reed werd hij negende.. in een zwakke Britse F3 werd hij slechts zesde. In de GP3 werd hij tiende en in zijn vijfde seizoen racen pakt hij eindelijk eens een aansprekende titel en eindigt hij voor het eerst sinds zijn Formule Renault-dagen überhaupt weer een keertje in de top drie van een kampioenschap.

Nu wil ik niet overkomen als de chaunivistische Verstappen-fanboi, maar ik vraag me echt af of Sainz ze allemaal op een rijtje heeft met zijn argumentatie. Misschien moet Sainz eens even kijken wie de jongste nummer 3 uit een Europees Formule 3-kampioenschap is, kijken wat daar uitkomt. (geen idee overigens of dat Verstappen is, trouwens).

Als ik Verstappen was en Sainz wordt gepresenteerd als teamgenoot, zou ik me kapot lachen. Ik hoop dat Marko voor Alex Lynn gaat. (edit: of Vergne)

Pancake Shield

Sainz komt een beetje over als een slechte verliezer. En ik weet niet of ze daar bij Red Bull heel blij mee zijn. Ze willen daar toch altijd de eenheid uitstralen. En er zal echt wel een reden zijn dat Red Bull Verstappen boven Sainz verkiest. En misschien als Sainz alsnog in die STR naast Verstappen komt te zitten, rijdt hij hem wel helemaal zoek. Maar goed. Ik denk dat deze woorden niet veel goed zullen doen voor zijn zaak om volgend jaar in de F1 te debuteren. En misschien dat Red Bull hem dan wel helemaal afsnijdt.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Franky R.

Citaat van: Pancake Shield op 27 oktober 2014 - 15:32:47
Sainz komt een beetje over als een slechte verliezer. En ik weet niet of ze daar bij Red Bull heel blij mee zijn. Ze willen daar toch altijd de eenheid uitstralen. En er zal echt wel een reden zijn dat Red Bull Verstappen boven Sainz verkiest. En misschien als Sainz alsnog in die STR naast Verstappen komt te zitten, rijdt hij hem wel helemaal zoek. Maar goed. Ik denk dat deze woorden niet veel goed zullen doen voor zijn zaak om volgend jaar in de F1 te debuteren. En misschien dat Red Bull hem dan wel helemaal afsnijdt.


Idd. moet Sainz jr. nu flink gaan repareren voordat Red Bull die uitspraken gaat gebruiken als een stok om hem ermee te meppen.

0634

Naja, ik vind het allemaal niet zo spannend wat Sainz zegt. Hij mag dat toch zeker vinden? Statistisch gezien heeft hij nog gelijk ook. Of statistieken het enige zijn wat de doorslag moet geven bij het aantrekken van rijders is de vraag, maar Sainz mag dat toch best vinden, vind ik. Hij zegt verder ook niks vervelends over Verstappen (althans, zoals ik het lees op GPUpdate).

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 27 oktober 2014 - 17:42:06
Naja, ik vind het allemaal niet zo spannend wat Sainz zegt. Hij mag dat toch zeker vinden? Statistisch gezien heeft hij nog gelijk ook. Of statistieken het enige zijn wat de doorslag moet geven bij het aantrekken van rijders is de vraag, maar Sainz mag dat toch best vinden, vind ik. Hij zegt verder ook niks vervelends over Verstappen (althans, zoals ik het lees op GPUpdate).


Dat kan, maar we weten niet hoe Marko en Mateschitz dit lezen. Ze kunnen het best opnemen als een vorm van kritiek op hun besluitvorming...

Perton

Citaat van: Jeroen op 27 oktober 2014 - 17:42:06
Naja, ik vind het allemaal niet zo spannend wat Sainz zegt. Hij mag dat toch zeker vinden? Statistisch gezien heeft hij nog gelijk ook. Of statistieken het enige zijn wat de doorslag moet geven bij het aantrekken van rijders is de vraag, maar Sainz mag dat toch best vinden, vind ik. Hij zegt verder ook niks vervelends over Verstappen (althans, zoals ik het lees op GPUpdate).
Tuurlijk mag hij dat vinden. Maar ik mag het ook onzin vinden. Sainz doet alsof hij een geweldig coureur is omdat ie een record aantal snelste ronden in de Formule 3.5 heeft gereden, terwijl hij een jaar eerder de GP3 tiende werd terwijl teamgenoot Kvyat de titel pakte - en de Formule 1 behaalde. En een jaar daarvoor als titelfavoriet nog niet eens de top vijf wist te behalen in de Britse en Europese F3. Het spijt me, maar ik vind dergelijke borstklopperij dan eigenlijk een beetje zielig overkomen. Alsof die zichzelf moet bewijzen.

0634

Ja, maar dat was vorig jaar. Hij is nu blijkbaar verder in zijn ontwikkeling. Dat kan. Misschien is het hem gevraagd en gaf hij zijn mening. Hij probeert zichzelf te profileren waarschijnlijk, ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Tuurlijk, beetje borstklopperij is het wel, maar altijd maar bescheiden zijn levert vaak ook niks op. Ik vind het allemaal niet zo gek wat hij zegt, al ben ik het er niet helemaal mee eens.

Perton

In interviews is het meestal zo dat iemand iets gevraagd wordt he ;)

Nee maar serieus. Ik geloof er niks van dat hij nu verder in zijn ontwikkeling is. Daarvoor presteert ie al jarenlang veel te matig. Het is niet alleen 'vorig jaar', zoals jij stelt. Het is elk jaar (op één Formule Renault-jaar na). Als die nou elk jaar door wat pech derde, vierde wordt, oké, da's een ander verhaal, dan zit het er altijd wel in, maar is er net een stapje meer nodig om kampioen te worden. DAMS is al twee, drie jaar hét te kloppen team in zowel GP2 als Formule Renault 3.5. Ik denk dat het meer daaraan ligt dat Sainz plotseling het licht gevonden lijkt te hebben, dan dat ie zelf nou in een keer een klap beter is geworden. En als die dan gaat beweren dat ie meer een F1-stoeltje verdient omdat ie wat snelste ronden weet te rijden, tsja.

Ik bedoel, als Sainz het zonodig over records wil hebben: Magnussen werd vorig jaar in exact dezelfde auto kampioen met 274 punten, Sainz had er 227, Frijns had er 189, Wickens 241, en alles daarvoor was via een andere puntentelling, dus dat reken ik niet mee. Uiteraard is dit een compleet nietszeggende statistiek, maar da's mijn punt juist. Sainz geeft compleet irrelevante argumenten waarom hij in de F1 zou moeten thuishoren. Omdat ie de jongste kampioen ooit in de klasse is, verdient ie een F1-stoeltje. Nou en. Er is ook nooit eerder een 17-jarige derde geworden in zijn debuutseizoen de Formule 3. Ik vind het dus wél behoorlijk gek wat ie allemaal zegt. Als die met zijn 'recordaantal overwinningen' toch nog twee kampioenen voor zich heeft wat petreft puntenrecords, zegt mij dat, dat ie eerder zo inconsistent als de pest is.

0634

Dat ben ik wel met je eens op zich, maar ik vind het ook niet zo raar, nu er een vacature beschikbaar is, dat hij even zijn resultaten benadrukt. Het is voor Sainz wel zo (denk ik): volgend jaar STR of helemaal nooit F1. Hij heeft nu de leeftijd, qua ontwikkeling zou hij er nu moeten zijn. Hij profileert zich wat, tja, ik snap dat wel. Of zijn argumentatie dan helemaal sluitend is, dat is verder inderdaad de vraag.

0634

Citaat van: Franky R. op 27 oktober 2014 - 17:43:19
Citaat van: Jeroen op 27 oktober 2014 - 17:42:06
Naja, ik vind het allemaal niet zo spannend wat Sainz zegt. Hij mag dat toch zeker vinden? Statistisch gezien heeft hij nog gelijk ook. Of statistieken het enige zijn wat de doorslag moet geven bij het aantrekken van rijders is de vraag, maar Sainz mag dat toch best vinden, vind ik. Hij zegt verder ook niks vervelends over Verstappen (althans, zoals ik het lees op GPUpdate).


Dat kan, maar we weten niet hoe Marko en Mateschitz dit lezen. Ze kunnen het best opnemen als een vorm van kritiek op hun besluitvorming...


Klopt. Maar altijd maar bescheiden zijn helpt ook niet. Zie dat artikel op Autosport over Hulkenberg. Soms moet je ook je jezelf ook laten zien.

Hij zou dat beter op de baan kunnen doen, want hij presteert nogal grillig, maar goed, je mag toch zeker van jezelf wel zeggen dat jij vindt dat jij er meer klaar voor bent dan een ander.

Btw: ik denk niet dat Mateschitz zich bemoeit met de doorstroming van de jeugd naar STR.

Perton

#1737
Citaat van: Jeroen op 27 oktober 2014 - 22:11:13
Dat ben ik wel met je eens op zich, maar ik vind het ook niet zo raar, nu er een vacature beschikbaar is, dat hij even zijn resultaten benadrukt. Het is voor Sainz wel zo (denk ik): volgend jaar STR of helemaal nooit F1. Hij heeft nu de leeftijd, qua ontwikkeling zou hij er nu moeten zijn. Hij profileert zich wat, tja, ik snap dat wel. Of zijn argumentatie dan helemaal sluitend is, dat is verder inderdaad de vraag.
Tsja ik zou alleen niet weten waarom hij zijn nietszeggende statistiekjes zo nodig moet benadrukken. Daar heeft Helmut Marko namelijk vrij weinig een boodschap aan. Robert Wickens en Mirko Bortolotti (met een recordaantal zeges en snelste ronden, dat waar Sainz blijkbaar op kickt) werden gedumpt na het behalen van een titel, Tom Blomqvist werd de laan uitgestuurd nadat hij een Lotus/Sauber-achtig team naar de zevende plek had geloodst, om een jaar later in een goede auto het vice-kampioenschap te halen. Dus ik zou niet echt weten wat er te profileren valt voor Sainz, of hij moet toch wel een beetje erg bang zijn voor Dr. Helmut.

Overigens geinig detail waar ik via Autosport achterkwam. De sponsor van Toro Rosso (en dan bedoel ik uiteraard niet Red Bull, maar dat bedrijf dat de achtervleugel rood maakt) is blijkbaar ook de persoonlijk sponsor van Sainz. Iemand beweerde op het Autosport-forum ook dat CEPSA heeft gedreigd de sponsoring bij STR te stoppen als Sainz niet wordt aangenomen. Alleen lijkt Helmut Marko me een type waarbij dergelijke dreigementen een averechts effect hebben... (vandaar ook dat ik het verhaal niet helemaal geloof).

Arthur

Intussen blijft het angstvallig stil rond Alonso en Vettel.....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Even wachten totdat de kampioenschapsdruk weg is. De media zal smullen van de bekendmaking en doen alsof ze de ontdekking van de eeuw hebben gedaan. Volgens mij werkt de commerciële draaimolen zo (ik heb er geen kaas van gegeten dus 'tell me' als ik de plank missla).