Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Sabai op 19 oktober 2014 - 13:35:04
Maar vinden jullie Magnussen nou zoveel beter dan Perez die daarvoor bij McLaren zat. Ik persoonlijk  vind dat Perez meer indruk maakte.
Ik vind Perez nu beter dan bij McLaren, maar je hebt gelijk, ook hij had een tweede kans verdient.

Wings

Citaat van: Sabai op 19 oktober 2014 - 13:35:04
Maar vinden jullie Magnussen nou zoveel beter dan Perez die daarvoor bij McLaren zat. Ik persoonlijk  vind dat Perez meer indruk maakte.

Nee. Absoluut niet. Daarom dat ik ook van mening ben dat er geen toekomstig kampioen verloren gaat mocht Magnussen vertrekken.

gloudiesaurus

Citaat van: Sabai op 19 oktober 2014 - 13:35:04
Maar vinden jullie Magnussen nou zoveel beter dan Perez die daarvoor bij McLaren zat. Ik persoonlijk  vind dat Perez meer indruk maakte.

Ik vind Magnussen het niet slecht doen, hij verdiend minstens een tweede jaar Formule 1.
Hij is bij vlagen erg snel maar maakt ook af en toe nog wat foutjes.

Perez deed het ook niet slecht. Hij verdiende ook meer.
Bij Force India laat hij nu ook mooie dingen zien.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Hij laat misschien wel mooie dingen zien maar doet dat teniet door 'domme' acties. En scoort iets meer dan de helft van de punten die Hülkenberg scoort. Niet topteam-waardig als je het mij vraagt. Wat dat aangaat heb ik een hogere hoed op van Hülkenberg.

gloudiesaurus

Citaat van: Wings op 19 oktober 2014 - 15:32:16
Hij laat misschien wel mooie dingen zien maar doet dat teniet door 'domme' acties. En scoort iets meer dan de helft van de punten die Hülkenberg scoort. Niet topteam-waardig als je het mij vraagt. Wat dat aangaat heb ik een hogere hoed op van Hülkenberg.

De laatste paar races heeft Perez wel de overhand.
Maar het klopt, Perez is af en toe wat te onstuimig.
Gok dat ook dat de reden is waarom McLaren hem heeft laten gaan.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Dat is nu het probleem bij Pérez, bij tijd en wijlen is hij bloedsnel maar kan dat niveau niet vasthouden over een compleet seizoen.

gloudiesaurus

Citaat van: Wings op 19 oktober 2014 - 15:38:48
Dat is nu het probleem bij Pérez, bij tijd en wijlen is hij bloedsnel maar kan dat niveau niet vasthouden over een compleet seizoen.

Grote voordeel waarom hij voor Force India interessant is, hij heeft steun van Carlos Slim  :)
De rijkste man op aarde.
Dus voorlopig zullen we hem nog wel in de Formule 1 zien  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Citaat van: gloudiesaurus op 19 oktober 2014 - 15:36:55
Citaat van: Wings op 19 oktober 2014 - 15:32:16
Hij laat misschien wel mooie dingen zien maar doet dat teniet door 'domme' acties. En scoort iets meer dan de helft van de punten die Hülkenberg scoort. Niet topteam-waardig als je het mij vraagt. Wat dat aangaat heb ik een hogere hoed op van Hülkenberg.

De laatste paar races heeft Perez wel de overhand.
Maar het klopt, Perez is af en toe wat te onstuimig.
Gok dat ook dat de reden is waarom McLaren hem heeft laten gaan.
Een woordvoerder van Mclaren heeft een paar maanden geleden ook gezegd dat er heel moeilijk met Perez viel samen te werken. Grote mond, arrogant, temperament, snel geïrriteerd. De monteurs hadden niet veel met hem. En als ik dan ook kijk naar de conflicten met Button op de baan, denk ik dat hij te opvliegend was.

Perton

#1613
Citaat van: Jeroen op 19 oktober 2014 - 10:23:50
Ze hebben Stoffel natuurlijk nog. En De Vries. Zeker de eerste lijkt mij intrinsiek beter dan Magnussen.  Alhoewel de Deen wel een echte racer is. Pakt wel gewoon te weinig punten. Verdient hij nog een tweede jaar? Misschien wel. Maar overtuigd nog niet echt.
Tsja los van zijn Formule Renault 3.5-titeljaar is Magnussen eigenlijk ook nooit overtuigend geweest. Ik snapte destijds niet waarom McLaren hem in zijn programma opnam. Ik ga nu niet lopen beweren dat ik altijd mijn gelijk heb gehad, want na vorig seizoen dacht ik juist dat McLaren terecht meer in hem had gezien dan ik ooit heb gedaan. -edit- ik durf er overigens wel 50 euro om te verwedden dat Vandoorne intrinsiek vele malen beter is dan Magnussen. En ik durf ook wel een tientje op De Vries te zetten.

Ik vind Magnussen verder een vrij oké coureur en persoonlijk zou ik hem alsnog wel behouden, eigenlijk. Als je Alonso al als kopman hebt, en je bent nog in de opbouwende fase met Honda, dan is het helemaal niet zo raar om de gok te nemen hem nog een jaar te geven. Hij heeft vorig jaar laten zien dat hij het op zich wel kan. Lukt het dan wel, heb je een mooie coureur voor de toekomst. Lukt het niet, dan heb je Vandoorne nog, en in een extreem geval zelfs al De Vries na een jaartje 3.5. Met Button weet je dat het over een jaar of twee sowieso wel klaar is. Hij doet het beter dan Magnussen, maar ik denk dat zijn seizoen daarmee ook wel is samengevat.

Jozef

Wat moet McLaren met Vandoorne doen eigenlijk? Heeft inderdaad misschien meer talent dan Magnussen, maar die gok gaan ze zeker voor 2015 niet wagen lijkt me. Vandoorne pakte in de GP2 de meeste punten van allemaal als je de eerste drie weekends niet meeneemt (waarin de ervaren Palmer volop scoorde). Dus die lijkt wel klaar voor de stap richting F1 vind ik, maar niet bij McLaren.

Ik dacht: misschien kunnen ze via Mercedes een stoeltje bij Lotus regelen nu die naar Mercedes overschakelen, maar dat gaat natuurlijk niet meer op want McLaren gaat zelf over op Honda. ^^

Nog een jaar GP2 zou ik ook prima vinden hoor, dan is hij topfavoriet voor de titel en moet hij met die druk om leren gaan (dat vond ik ook een goede reden om hem in 2014 in de FR3.5 te houden, maar dat vond McLaren blijkbaar niet).

Tuesday

Citaat van: Wings op 19 oktober 2014 - 11:04:54
Oké. Ik zie dat anders. Kiezen voor Magnussen moet meer zijn dan een leeftijdsoverweging alleen.

@Folkert: even goed lezen: op jou had ik al gereageerd dus nee, het was niet op jou. Maar vooruit, wie de schoen past.....
dan was het dus een reactie op mij? krampachtig bewijzen dat iemand inconsequent is? ik zeg alleen dat als je toen voor jong talent was, dat nu ook moet zijn. Button heeft geen contract voor volgend jaar, dus net als bij Raikkonen zullen ze hem een nieuw contract moeten aanbieden, terwijl er genoeg jong talent is (zelfs in eigen huis). En wederom gaat het om een 2e coureur naast Alonso, bij een topteam. Dus ik zie vooral gelijkenissen. Als jij kunt aangegeven waar dan precies die verschillen liggen tussen het contracteren van Raikkonen vorig jaar en Button een nieuw contract aanbieden, dan prima, maar ik vind het allemaal niet zo overtuigend.

Jozef

Als jij het verschil niet ziet tussen een coureur aantrekken van een ander team, of een coureur van je eigen team een contractverlenging geven, dan denk ik toch ook dat je het niet wíl zien...

Wings

Thanks Jozef. Hoef ik niks meer aan toe te voegen.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 19 oktober 2014 - 19:24:18
Als jij het verschil niet ziet tussen een coureur aantrekken van een ander team, of een coureur van je eigen team een contractverlenging geven, dan denk ik toch ook dat je het niet wíl zien...
dat verschil zie ik uiteraard wel, maar zowel Magnussen als Button zijn toch coureurs uit het eigen team? dat kan dus geen argument zijn.

Jozef

Wat wil je nu, de vergelijking maken tussen Button en Magnussen of tussen Button en Räikkönen? ???