Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Leroy

ik zou zeggen... geef mij maar mijn centjes"tegen mclaren" en ik ga wel met mijn dikke lichaam (van al die tapa's en het spaanse bier !) die honda op zijn staart trappe en geld vangen voor die mclaren tooned filmpjes waar ze mijn avatar in gaan tekenen... jep ik zou het wel weten ! wat interreseert mij dat winnen nou ! ik zeg ik ben fernando alonso! 34 jaar en 2 voudig kampioen! met heeeel veeel Poen!

Figge

Citaat van: Hamilton#44 op 16 oktober 2014 - 12:27:01
Denk dat Ferrari Alonso heel erg graag wou houden hoor, hij was de enige die nog GP´s won sporadisch en verbloemde dat ze al jarenlang een P7 auto hebben.

Alonso is een praktisch persoon, hij zit nu 4/5 jaar bij Ferrari, waarom zou het in het 6e jaar wel lukken om wereldkampioen te worden met Ferrari, juist nu ze helemaal overnieuw beginnen? Hij heeft daar niet meer de tijd voor, Vettel nog wel.

Ik denk dat Alonso naar Mercedes gaat. McLaren is niet logisch, dat is ook een meerjaren project en hij wil nu resultaten. Eventueel een tussenjaar bij Lotus?
En als Hamiton geen WK word, weet ik nog niet of hij wel bijtekend. Of ligt Hamilton al vast voor 2015?

Tuurlijk wilden ze Alonso houden bij Ferrari. Hij is nog steeds de beste volgens vele kenners. Dus waarom zouden ze hem niet willen behouden? Maar als ik manager van Ferrari zou zijn wil ik vooral een gemotiveerde rijder. Dat straalt af op de rest van het team. Het gevaar van rijders die dat niet uitstralen is groot. Dat heeft Kimi er al eens zijn kop gekost. Ik kan mij vanuit 2007 heel goed voorstellen dat men Alonso bij McLaren helemaal zat was. Dus ga maar. Ik kan mij ook goed voorstellen dat men dat bij Ferrari op dit moment ook zo voelt.

Of Hamilton weggaat bij Mercedes? Why? Ik zie geen enkele reden voor hem om dat te doen. Mocht ie dit jaar winnend uitrijden, dan heeft ie Rosberg helemaal geknakt. En dan hoeft hij zich helemaal geen zorgen om zijn bitch/mattie/2e man te maken.
Daarnaast denk ik al sinds 2013 dat Mercedes toch een voorkeur heeft voor Hamilton. Aan het begin van het seizoen haalde ik de nodige hoon over mij heen omdat ik dacht te zien dat Hamilton de betere strategieën kreeg. Maar ik heb die mening sinds Spa alleen maar meer gekregen. Als Lewis daar zou zijn gaan zeuren, zou ik als ik de teambaas was tegen em gezegd hebben dat ie niet moet janken en dat t zn eigen schuld is. Van stoeien komt knoeien zeg maar. Maar nee, Nico moest door t stof en er zijn interne disciplinaire maatregelen tegen hem opgelegd. Raar. Ofwel, bij Mercedes wordt hij heerlijk gepamperd. En dus is er met een team dat een technologische voorsprong heeft geen enkele reden om daar weg te gaan.

Maikel0230

Citaat van: Perton op 16 oktober 2014 - 12:32:01
Citaat van: Hamilton#44 op 16 oktober 2014 - 12:27:01

En als Hamiton geen WK word, weet ik nog niet of hij wel bijtekend. Of ligt Hamilton al vast voor 2015?
Ja. Contractbesprekingen gaan over 2016 en verder

Huh?? Ik dacht toch echt dat Hamilton een contract had van 2 jaar met een optie voor een derde dat door zowel het team als door hem moet worden gelicht?

Of sla ik nu helemaal de bal mis en zit ik met een andere coureur in mijn kop??

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Ik geloof niet dat iemand met zo'n carrière na één potentieel matig seizoen bij McLaren meteen via de achterdeur de boel verlaat. Verlaten kan wel, maar je moet toch wel à la Graham Hill de boel tot in de eeuwigheid blijven doortrekken wil je het zo kunnen noemen.

Gerard

#1534
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/317684/wolff-verwacht-hamilton-ook-in-2016-bij-mercedes/

Citaat van: GPUPDATEDe huidige overeenkomst met de Britse coureur loopt eind volgend jaar af.


Maar dat zegt helemaal niets
Als Lewis inderdaadgeen kampioen word zie ik hem verterekken..
Ze kunnen wel zeggen : We hebben alleen besloten om de gesprekken over een nieuw contract uit te stellen tot het einde van het kampioenschap. Lewis wil zich volledig kunnen focussen en wij denken dat het ook beter is dat hij niet afgeleid wordt door juridisch of financieel gepraat
Maar dat is natuurlijk KUL

Neem dan gewoon een manager.....

Jozef

Citaat van: Franky R. op 16 oktober 2014 - 03:23:39
http://www.gppits.net/nieuws/officieel_alonso_verlaat_ferrari/ :)

Het is toch niet officieel? ??? Net als wanneer Ross Brawn nu zou zeggen dat Hamilton weggaat bij Mercedes...

Figge

Citaat van: Gerard op 16 oktober 2014 - 14:35:34
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/317684/wolff-verwacht-hamilton-ook-in-2016-bij-mercedes/

Citaat van: GPUPDATEDe huidige overeenkomst met de Britse coureur loopt eind volgend jaar af.


Maar dat zegt helemaal niets
Als Lewis inderdaadgeen kampioen word zie ik hem verterekken..
Ze kunnen wel zeggen : We hebben alleen besloten om de gesprekken over een nieuw contract uit te stellen tot het einde van het kampioenschap. Lewis wil zich volledig kunnen focussen en wij denken dat het ook beter is dat hij niet afgeleid wordt door juridisch of financieel gepraat
Maar dat is natuurlijk KUL

Neem dan gewoon een manager.....

Lewis heeft ook gewoon management hoor. Alleen Vettel behartigd zijn eigen zaken.
Maar ook al heb je management, dan nog overleg je hier op dagelijkse basis over. Het is echt niet zo dat een manager de voorwaarden voor Lewis even aftikt en dat hij er verder niets over te vinden heeft. Uiteindelijk staat Lewis' handtekening onder het contract. Niet die van een manager. Dus ik snap de opmerking wel hoor.



Tuesday

Citaat van: Kootje op 16 oktober 2014 - 05:57:22
Citaat van: Tuesday op 16 oktober 2014 - 00:10:46
Citaat van: Perton op 16 oktober 2014 - 00:04:02
Niet het meest schokkende nieuws van het jaar, maar Di Montezemolo heeft bevestigd dat Alonso weggaat:

http://www.bbc.com/sport/0/formula1/29638594
dat was idd wel bekend, maar het sluit ook direct een sabatical en WEC uit, gezien de 2e reden die Montezemolo noemt.

Hoe sluit het 't WEC uit dan? ???
Alonso is at an age that he cannnot wait to win again. Tja, als dat de reden is dat ie bij Ferrari weg wil, dan gaat ie niet een jaar thuis zitten of in het WEC rijden. Voor thuis zitten en WEC heeft ie nog alle tijd, in de F1 heeft ie misschien nog een jaartje of 3? Daarnaast ging het in het WEC juist om een stoeltje bij Ferrari.

Tuesday

Citaat van: Figge op 16 oktober 2014 - 11:17:04
Maar Mercedes geeft geen thuis, je wellicht als een van de huidige rijders er de brui aan geeft wellicht. RBR geeft doodleuk aan dat zij nooit ook maar een seconde hebben overwogen om met Alonso in zee te gaan. (Iets wat ik overigens geloofwaardig vind) Tsja, dan is er nog maar 1 positie over en dat is bij het McLaren van Ron Dennis.
RBR had wel degelijk interesse in Alonso, volgens Marko was het kwalitatief gezien de enige rijder die in aanmerking kwam, maar was hij volgens de info van RBR reeds in een vergevorderd stadium van onderhandelingen met McLaren. Ik zeg nog steeds dat alles volgens Alonso zn plannetje gaat, afgezien dan van het Mercedes verhaal, maar dat heeft hij zelf sowieso nooit in de hand gehad.

Kootje

Citaat van: Tuesday op 16 oktober 2014 - 16:40:10
Citaat van: Kootje
Hoe sluit het 't WEC uit dan? ???
Alonso is at an age that he cannnot wait to win again. Tja, als dat de reden is dat ie bij Ferrari weg wil, dan gaat ie niet een jaar thuis zitten of in het WEC rijden.

Thuis zitten niet nee, maar waarom het WEC dan geen optie is, is mij 'n raadsel. Wie weet verwacht hij daar wel weer te kunnen winnen nietwaar?


CitaatVoor thuis zitten en WEC heeft ie nog alle tijd, in de F1 heeft ie misschien nog een jaartje of 3? Daarnaast ging het in het WEC juist om een stoeltje bij Ferrari.

Inderdaad, voor F1 heeft hij nog maar 'n paar jaartjes de tijd, en dan verlaat hij het 4e team op de grid omdat hij daarmee niet winnen kan, voor het 5e team op de grid wat nog langer droog staat qua overwinningen. Hoe logisch is dat dan?


Kijk, het is niet zo dat ik nu heilig geloof dat hij naar het WEC gaat, integendeel zelfs, maar die opmerking sluit het iig niet uit. Er staat niet dat hij weer wil winnen in F1, dat maak jij ervan. ;)


Jehoentelaar

Daar zit wat in. Maar winnen met Ferrari LMP1 is waarschijnlijk niet makkelijker dan met Ferrari F1.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 16 oktober 2014 - 17:02:43
Citaat van: Tuesday op 16 oktober 2014 - 16:40:10
Citaat van: Kootje
Hoe sluit het 't WEC uit dan? ???
Alonso is at an age that he cannnot wait to win again. Tja, als dat de reden is dat ie bij Ferrari weg wil, dan gaat ie niet een jaar thuis zitten of in het WEC rijden.

Thuis zitten niet nee, maar waarom het WEC dan geen optie is, is mij 'n raadsel. Wie weet verwacht hij daar wel weer te kunnen winnen nietwaar?


CitaatVoor thuis zitten en WEC heeft ie nog alle tijd, in de F1 heeft ie misschien nog een jaartje of 3? Daarnaast ging het in het WEC juist om een stoeltje bij Ferrari.

Inderdaad, voor F1 heeft hij nog maar 'n paar jaartjes de tijd, en dan verlaat hij het 4e team op de grid omdat hij daarmee niet winnen kan, voor het 5e team op de grid wat nog langer droog staat qua overwinningen. Hoe logisch is dat dan?


Kijk, het is niet zo dat ik nu heilig geloof dat hij naar het WEC gaat, integendeel zelfs, maar die opmerking sluit het iig niet uit. Er staat niet dat hij weer wil winnen in F1, dat maak jij ervan. ;)
tja, we kunnen er toch wel vanuit gaan dat hij het over winnen in de F1 heeft? want alleen voor F1 gaat het verhaal van het running out of time op, in WEC zou ie nog jaren mee kunnen. Maar goed, van mij mag je de optie open houden hoor.

Kootje

#1542
@Jehoentelaar,

Klopt, net zomin als winnen met 'n McLaren. Daarom sluit ik niets uit. Een langer verblijf bij Ferrari niet, de overstap naar McLaren niet, een sabbatical niet, maar ook 'n nieuw avontuur in 'n andere klasse niet.


@Tuesday,

Ook al verwacht ik 'm gewoon bij McLaren volgend jaar, ik sluit niets uit.

Tuesday

#1543
Citaat van: Kootje op 16 oktober 2014 - 17:16:49
@Jehoentelaar,

Klopt, net zomin als winnen met 'n McLaren. Daarom sluit ik niets uit. Een langer verblijf bij Ferrari niet, de overstap naar McLaren niet, een sabbatical niet, maar ook 'n nieuw avontuur in 'n andere klasse niet.


@Tuesday,

Ook al verwacht ik 'm gewoon bij McLaren volgend jaar, ik sluit niets uit.
nee, ik ook niet, maar die woorden van Montezemolo doen dat wel, als dat klopt is het bij Ferrari sowieso einde verhaal en de rest hebben we al besproken. Het verschil tussen McLaren en Ferrari is dat McLaren zich al een tijd lang richt op 2015, terwijl bij Ferrari pas dit jaar het mes er in gegaan is en de reorganisatie nog bezig is. McLaren was de afgelopen jaren gewoon een klantenteam, als fabrieksteam deden ze toch beduidend beter. Bovendien was er nog een reden zoals Montezemolo aangaf. Met de combinatie van beide redenen kun je eigenlijk alleen maar op McLaren uitkomen.

Edit: die eerste zin klopt eigenlijk niet helemaal. 100% uitsluiten doe ik niks, dat kan nou eenmaal niet, maar ik ben er wel 99% zeker van dat Alonso naar McLaren gaat

Breaktest

Citaat van: Jozef op 16 oktober 2014 - 15:28:34
Citaat van: Franky R. op 16 oktober 2014 - 03:23:39
http://www.gppits.net/nieuws/officieel_alonso_verlaat_ferrari/ :)

Het is toch niet officieel? ??? Net als wanneer Ross Brawn nu zou zeggen dat Hamilton weggaat bij Mercedes...
Inderdaad; het is meer een publiek geheim...