Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 15 oktober 2014 - 06:19:40
Dat is de hamvraag. We kunnen wel zeggen 'op deze manier moet JEV het niet eens willen', maar heeft hij veel keuze dan? Het liefst zal hij F1 blijven rijden en hoeveel mogelijkheden zijn er dan voor hem? En dan is er nog het financiele aspect. Hij zal nog niet onafhankelijk zijn, vermoed ik.
Dat gevoel heb ik inderdaad ook. Als rijder heeft hij weinig keus en liever op deze manier heeft hij wel een zitje, maar aan de andere kant: wat voor signaal geeft dat af aan de andere teams?
Eigenlijk willen we hem niet, maar omdat er nu een plek je open is krijgt hij als nog een zitje omdat we nog niet echt iemand anders hebben.
Saintz achten ze dus nog niet helemaal klaar voor F1, anders was dat dus ook al in kannen en kruiken.
Daarnaast bestaat de kans dat hij volgend jaar door Verstappen ondersteboven word gereden. En voor Verstappen is dat eigenlijk alleen maar goed nieuws. Ervaren teamgenoot (4de jaar F1, vind ik iig wel ervaren) verslaan geeft ook een visite kaartje af. Hoe goed die rijder ook is.

Leroy

toto wolff ziet seb vertrekken naar ferrari en ziet toch alonso de lange afstand races gaan rijden ... om vervolgens in 2016 weer de f1 in te stappen... rara waar zou alonso gaan rijden?

Perton

Beetje flauw dat Red Bull Vettel aan zijn contract houdt waardoor die in Abu Dhabi niet voor zijn nieuwe team kan testen, maar vervolgens ook zeggen dat hij helemaal geen informatie over 2015 meer krijgt. Wat ben je dan van plan in Abu Dhabi te gaan testen?

Contract is contract natuurlijk, dus ze staan in hun recht, maar ik zie het nut er niet zo van.

Leroy

hij word vastgeketend in de pitbox en mag via een microfoon valse duitse Oktober fest Liedchen zingen  8) :o >:(

Tuesday

Citaat van: Leroyvdheuvel op 15 oktober 2014 - 14:33:52
toto wolff ziet seb vertrekken naar ferrari en ziet toch alonso de lange afstand races gaan rijden ... om vervolgens in 2016 weer de f1 in te stappen... rara waar zou alonso gaan rijden?
en Alonso heeft gezegd dat de kans niet erg groot is dat hij volgend jaar geen F1 zal rijden.

Leroy

hehe... das niet moeilijk te beantwoorden tuesday... hij heeft een simulator thuis....

Tuesday

Citaat van: Leroyvdheuvel op 15 oktober 2014 - 15:26:17
hehe... das niet moeilijk te beantwoorden tuesday... hij heeft een simulator thuis....
ha ha, tja, dan heeft Wolff het vast ook over die simulator ;)

Leroy

ssssst! verklap het nou niet !

Tuesday

Citaat van: Leroyvdheuvel op 15 oktober 2014 - 15:30:42
ssssst! verklap het nou niet !
om er nog even op terug te komen, Wolff sluit een sabatical of WEC niet uit, maar neigt zoals ik lees toch echt wel naar McLaren. Heikel punt schijnt vooralsnog een uitstapclausule te zijn;

http://www.formel1.de/news/news/2014-10-14/wolff-alonso-geht-nur-unter-einer-bedingung-zu-mclaren

Jehoentelaar

Zonder de link te hebben aangeklikt: die uitstapclausule gaat er zeker om dat Alonso een switch kan maken mocht er bij Mercedes ineens iets vrijkomen (en de vooruitzichten bij dat team voor 2016 beter zijn dan bij McLaren)?

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 15 oktober 2014 - 16:00:11
Zonder de link te hebben aangeklikt: die uitstapclausule gaat er zeker om dat Alonso een switch kan maken mocht er bij Mercedes ineens iets vrijkomen (en de vooruitzichten bij dat team voor 2016 beter zijn dan bij McLaren)?
Wolff noemt het een 'notbremse', dat kan op zich meerdere dingen inhouden. Ik denk dat Alonso de gok graag wil maken, maar mocht die Honda nou heel erg tegenvallen oid, dan wil ie misschien niet 2 of 3 jaar voor spek en bonen meerijden. Normaal gesproken zou ik zeggen; wat weet die Wolff er nou van, maar blijkbaar heeft hij met Alonso wel gesprekken gevoerd over toekomstige mogelijkheden. Mocht Rosberg of Hamilton vertrekken, staat hij nr 1 op het lijstje denk ik.

Leroy

ik denk eenzelfde clausule als vettel bij rb had...

als hij de 3e plek voor bv oktober niet haalt dat hij uit kan stappen...


hij heeft immers wel wat te eisen...

Perton

Ik vraag me af he. We hebben het allemaal wel over 'Hamilton die al dan niet een nieuw contract tekent voor 2016 en verder en blabla', maar misschien is de rol van Rosberg wel een stuk belangrijker. Laten we er even voor de hypothese vanuit gaan dat Hamilton de volgende drie races beter presteert dan Rosberg en vrij eenvoudig kampioen wordt - en zijn sterke vorm van begin dit jaar en eind dit jaar volgend jaar voorzet, om weer kampioen te worden. Rosberg heeft dan dit jaar aan de titel kunnen ruiken, maar is dan over twee jaar genomen (2013 reken ik even niet mee, omdat het toen niet om titels ging) toch wel duidelijk de mindere gebleken van Hamilton. Dat zou hem, hoe je het ook wendt of keert, toch een soort de facto tweede rijder maken, en de vraag is dan of hij zich in die rol zou kunnen vinden.

Het zou me wat dat betreft helemaal niet zo raar lijken als het niet Hamilton, maar Rosberg is, die bepalend is voor een eventuele vrije plek bij Mercedes vanaf 2016. Ik loop nu natuurlijk gigantisch op de zaken vooruit, maar het is denk ik wel iets wat in de loop van volgend jaar zou kunnen spelen.

Jehoentelaar

Enerzijds heeft hij wel wat te eisen, anderzijds moet het niet te gek worden want zo'n enorme halfgod is het ook weer niet. Topcoureur, wellicht de beste van het stel, maar binnen pak 'em beet drie jaar hebben we er misschien weer twee die we in die categorie plaatsen.

Edit: Perton kwam even tussendoor.

Tuesday

Citaat van: Perton op 15 oktober 2014 - 16:16:31
Ik vraag me af he. We hebben het allemaal wel over 'Hamilton die al dan niet een nieuw contract tekent voor 2016 en verder en blabla', maar misschien is de rol van Rosberg wel een stuk belangrijker. Laten we er even voor de hypothese vanuit gaan dat Hamilton de volgende drie races beter presteert dan Rosberg en vrij eenvoudig kampioen wordt - en zijn sterke vorm van begin dit jaar en eind dit jaar volgend jaar voorzet, om weer kampioen te worden. Rosberg heeft dan dit jaar aan de titel kunnen ruiken, maar is dan over twee jaar genomen (2013 reken ik even niet mee, omdat het toen niet om titels ging) toch wel duidelijk de mindere gebleken van Hamilton. Dat zou hem, hoe je het ook wendt of keert, toch een soort de facto tweede rijder maken, en de vraag is dan of hij zich in die rol zou kunnen vinden.

Het zou me wat dat betreft helemaal niet zo raar lijken als het niet Hamilton, maar Rosberg is, die bepalend is voor een eventuele vrije plek bij Mercedes vanaf 2016. Ik loop nu natuurlijk gigantisch op de zaken vooruit, maar het is denk ik wel iets wat in de loop van volgend jaar zou kunnen spelen.
dat is idd ook een mogelijk scenario, vroeg of laat zal 1 van die 2 zich minder op zn gemak gaan voelen in het team en misschien wel willen vertrekken. Een paar maanden geleden leek dat misschien Hamilton wel te gaan worden, na Spa lijkt het helemaal omgekeerd en zou het met Rosberg zo maar eens die kant op kunnen gaan. Verschil is alleen wel dat Rosberg zich denk ik eerder schikt in een rol als 2e rijder en daarnaast ook nog voor langere tijd vast ligt. Maar met de huidige dominantie denk ik dat geen van beiden snel zn stoeltje zal afstaan.