Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Jozef op 09 oktober 2014 - 16:25:30
Van Hamilton is juist bekend dat hij pas na afloop van het seizoen gaat onderhandelen over zijn toekomst. Hij hoeft zich ook he-le-maal niks aan te trekken van wat Alonso en Vettel eventueel wel of niet willen. Alonso zal zelf een grote jongen moeten zijn en zijn beslissing moeten nemen.

Iedereen zegt trouwens dat hij een eenjarig contract bij McLaren zou willen, maar dat is toch op zich niet geloofwaardig? Van team veranderen is geen sport die je voor de lol doet of zo. Als hij in 2016 bij Mercedes kan beginnen, is het veel logischer om in 2015 zijn contract bij Ferrari gewoon uit te zetten. Als je nu naar McLaren gaat, dan is het een langetermijnplan. Want die gaan heus niet in 1 jaar tijd 2 seconden op Mercedes goedmaken.
tja, dat hangt er ook weer vanaf hoe ver het scheidingsproces tussen Ferrari en Alonso al gevorderd is en of Vettel al getekend heeft. Dat McLaren niet zo maar het gat naar Mercedes dicht ben ik met je eens, maar dat geldt voor Ferrari net zo goed. Bovendien kan Alonso nu waarschijnlijk makkelijk vertrekken bij Ferrari, volgend jaar, als ook Kimi zn contract afloopt kon dat nog wel eens lastiger worden. Ik vond McLaren trouwens opvallend sterk in de regen, geeft misschien aan dat de basis van de auto prima is.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 09 oktober 2014 - 17:02:52
Met Jozef eens. Een contract tekenen waarin je de deur open houdt voor het jaar erna is ronduit wanhopig en dat zal McLaren misschien ook niet heel snel doen. Dan kun je zelfs beter meteen met Magnussen en Vandoorne verder gaan. Sta je in 2015 af en toe misschien voor gek, maar ze hebben toch weinig te verliezen en racen kunnen die twee uiteindelijk wel.
mwah, 2015 heb je dan Alonso en als Hamilton dan in 2016 zou vertrekken bij Mercedes dan kan Hamilton weer naar McLaren. Wellicht kunnen McLaren en Alonso dat zelfs contractueel vastleggen, dat Alonso in principe tekent voor 2 of 3 jaar, maar er ruimte blijft voor een ruil tussen Hamilton en Alonso. Maar goed, zo ver zie ik het niet komen, ik denk dat Alonso gewoon een meerjarig contract tekent bij McLaren.

0634

Citaat van: Tuesday op 09 oktober 2014 - 13:18:06
Citaat van: Leroyvdheuvel op 09 oktober 2014 - 10:55:42
ik zou het ook een super combo vinden... :)

ben zeer benieuwd wat het gaat worden... Hamilton is ook niet de eerste de beste journalist naar mijn idee
het lijkt me vrij simpel. Alonso heeft een contract bij Ferrari, als Vettel niet naar Ferrari gaat, laten ze Alonso niet zo maar gaan.

En als Alonso in 2016 naar Merc wil, zal hij komend seizoen nog gewoon voor Ferrari rijden en niemand anders.

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 09 oktober 2014 - 14:18:54
Denk het niet. Vettel is net als Alonso de top van het veld. Hülkenberg (is dat nou met of zonder Umlaut) is een gok of die mee kan.

Dus Ricciardo is ook top van het veld?

0634

Citaat van: F1fan2987 op 09 oktober 2014 - 14:59:56
Citaat van: Pancake Shield op 09 oktober 2014 - 14:41:41
Alonso is de man met de sleutel van de rijdersmarkt in hand op dit moment. En wat mij betreft zijn er dan nog vier 'topzitjes' vrij. Twee bij Ferrari en twee bij McLaren. Een team Vettel/Alonso is een superteam, maar wel eentje dat elkaar in de weg gaat rijden en wat punten gaat kosten. Ik kan mij voorstellen dat zowel Ferrari als McLaren (allebei tegenwoordig gewoon de mindere) een moord zouden doen om ze allebei binnen te halen.

Het kan nog alle kanten uit.
Ik zie eigenlijk 5 mogelijke "Superteams"
Hamilton/Alonso
Hamilton/ Kimi
Alonso/Vettel
En Kimi/Vettel.
Hamilton/Vettel.

En heel misschien als de auto beter is en Kimi iets minder pech, is Alonso Kimi ook niet zo'n slechte combinatie.

Maar Alonso Hamilton en Kimi/Vettel lijkt mij het mooiste.
En met Alle respect voor Rosberg hij is het net niet, hoe goed hij ook rijd dit jaar.

Rosberg doet anders niet onder voor Kimi. Hoe kom je erbij dat Kimi met wie dan ook een superteam kan vormen? Hij rijdt nu met de beste van het hele spul en de meeste keren sjokt hij er wat inspiratieloos achteraan. Ik denk dat de Rosberg van dit jaar een klasse beter is dan Kimi.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2014 - 17:20:39
Citaat van: F1fan2987 op 09 oktober 2014 - 14:59:56
Citaat van: Pancake Shield op 09 oktober 2014 - 14:41:41
Alonso is de man met de sleutel van de rijdersmarkt in hand op dit moment. En wat mij betreft zijn er dan nog vier 'topzitjes' vrij. Twee bij Ferrari en twee bij McLaren. Een team Vettel/Alonso is een superteam, maar wel eentje dat elkaar in de weg gaat rijden en wat punten gaat kosten. Ik kan mij voorstellen dat zowel Ferrari als McLaren (allebei tegenwoordig gewoon de mindere) een moord zouden doen om ze allebei binnen te halen.

Het kan nog alle kanten uit.
Ik zie eigenlijk 5 mogelijke "Superteams"
Hamilton/Alonso
Hamilton/ Kimi
Alonso/Vettel
En Kimi/Vettel.
Hamilton/Vettel.

En heel misschien als de auto beter is en Kimi iets minder pech, is Alonso Kimi ook niet zo'n slechte combinatie.

Maar Alonso Hamilton en Kimi/Vettel lijkt mij het mooiste.
En met Alle respect voor Rosberg hij is het net niet, hoe goed hij ook rijd dit jaar.

Rosberg doet anders niet onder voor Kimi. Hoe kom je erbij dat Kimi met wie dan ook een superteam kan vormen? Hij rijdt nu met de beste van het hele spul en de meeste keren sjokt hij er wat inspiratieloos achteraan. Ik denk dat de Rosberg van dit jaar een klasse beter is dan Kimi.
vind het van beide kanten jammer; die enorme overschatting van Kimi en dat anderen het inspiratieloos noemen. Volgens mij  klopt dat beiden niet.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2014 - 17:17:25
Citaat van: Tuesday op 09 oktober 2014 - 13:18:06
Citaat van: Leroyvdheuvel op 09 oktober 2014 - 10:55:42
ik zou het ook een super combo vinden... :)

ben zeer benieuwd wat het gaat worden... Hamilton is ook niet de eerste de beste journalist naar mijn idee
het lijkt me vrij simpel. Alonso heeft een contract bij Ferrari, als Vettel niet naar Ferrari gaat, laten ze Alonso niet zo maar gaan.

En als Alonso in 2016 naar Merc wil, zal hij komend seizoen nog gewoon voor Ferrari rijden en niemand anders.
ligt eraan of Vettel als vastligt. Verder heeft Alonso voor 2016 niks te willen, want hij heeft al een contract. Hij moet nu gewoon weg, kan niet anders.

0634

Citaat van: Tuesday op 09 oktober 2014 - 17:24:49
Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2014 - 17:17:25
Citaat van: Tuesday op 09 oktober 2014 - 13:18:06
Citaat van: Leroyvdheuvel op 09 oktober 2014 - 10:55:42
ik zou het ook een super combo vinden... :)

ben zeer benieuwd wat het gaat worden... Hamilton is ook niet de eerste de beste journalist naar mijn idee
het lijkt me vrij simpel. Alonso heeft een contract bij Ferrari, als Vettel niet naar Ferrari gaat, laten ze Alonso niet zo maar gaan.

En als Alonso in 2016 naar Merc wil, zal hij komend seizoen nog gewoon voor Ferrari rijden en niemand anders.
ligt eraan of Vettel als vastligt. Verder heeft Alonso voor 2016 niks te willen, want hij heeft al een contract. Hij moet nu gewoon weg, kan niet anders.

Waarom móet hij weg? Hij heeft toch een contract voor 2015.

0634

Citaat van: Tuesday op 09 oktober 2014 - 17:22:58

vind het van beide kanten jammer; die enorme overschatting van Kimi en dat anderen het inspiratieloos noemen. Volgens mij  klopt dat beiden niet.

Dat mag jij jammer vinden, maar ik vind dat. Het vuur dat hij in zijn McLaren jaren had heb ik al heel wat jaren niet gezien. Geen moment heb ik het idee bij Kimi, in eigenlijk alles wat ik van hem zie, dat dit een man is die alles uit zijn mogelijkheden perst. 

Pancake Shield

Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2014 - 17:29:26
Citaat van: Tuesday op 09 oktober 2014 - 17:22:58

vind het van beide kanten jammer; die enorme overschatting van Kimi en dat anderen het inspiratieloos noemen. Volgens mij  klopt dat beiden niet.

Dat mag jij jammer vinden, maar ik vind dat. Het vuur dat hij in zijn McLaren jaren had heb ik al heel wat jaren niet gezien. Geen moment heb ik het idee bij Kimi, in eigenlijk alles wat ik van hem zie, dat dit een man is die alles uit zijn mogelijkheden perst.

De Raikkonen van 2014 is geen moment de Raikkonen geweest die bij McLaren reed en wereldkampioen werd. Maar zo kan ik mij ook afvragen. 2015 zou dan zijn laatste seizoen worden. Stel je voor dat Vettel dan naast hem rijdt. Zou er dan uberhaupt zin in hebben om tweede viool te spelen, want dat is hij dan toch wel een beetje. Dan kun je beter een jongere waterdrager/talent naast zetten.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Hij doet het dit jaar toch ook? Waarom volgend jaar dan niet?

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2014 - 17:29:26
Citaat van: Tuesday op 09 oktober 2014 - 17:22:58

vind het van beide kanten jammer; die enorme overschatting van Kimi en dat anderen het inspiratieloos noemen. Volgens mij  klopt dat beiden niet.

Dat mag jij jammer vinden, maar ik vind dat. Het vuur dat hij in zijn McLaren jaren had heb ik al heel wat jaren niet gezien. Geen moment heb ik het idee bij Kimi, in eigenlijk alles wat ik van hem zie, dat dit een man is die alles uit zijn mogelijkheden perst.
dat het niet geweldig gaat lijkt me duidelijk, dat het bij McLaren wel geweldig ging ook. Maar volgens mij is hij nu juist keihard bezig om de zaakjes op orde te krijgen. Mag jij inspiratieloos van maken, maar ik zie juist een andere  Kimi als in 2009 en zie afgezien van de resultaten juist weinig verschil met zn McLaren en Lotus periode.

Pancake Shield

Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2014 - 17:40:35
Hij doet het dit jaar toch ook? Waarom volgend jaar dan niet?

Jawel, maar hij ging natuurlijk dit jaar in met de intentie om met Ferrari mee te doen om het wereldkampioenschap. Raikkonen is ook wel zo slim, dat als Vettel getekend heeft bij Ferrari dat ze alles om de Duitser heen bouwen en niet om hem, gezien dat hij nog maar 1 jaartje heeft te gaan. En natuurlijk misschien schikt Raikkonen zich daar gewoon in en zien we hem volgend jaar nog bij Ferrari rondcruisen. Maar ik acht het ook niet onmogelijk dat hij zijn biezen pakt.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Citaat van: Pancake Shield op 09 oktober 2014 - 17:46:20
Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2014 - 17:40:35
Hij doet het dit jaar toch ook? Waarom volgend jaar dan niet?

Jawel, maar hij ging natuurlijk dit jaar in met de intentie om met Ferrari mee te doen om het wereldkampioenschap. Raikkonen is ook wel zo slim, dat als Vettel getekend heeft bij Ferrari dat ze alles om de Duitser heen bouwen en niet om hem, gezien dat hij nog maar 1 jaartje heeft te gaan. En natuurlijk misschien schikt Raikkonen zich daar gewoon in en zien we hem volgend jaar nog bij Ferrari rondcruisen. Maar ik acht het ook niet onmogelijk dat hij zijn biezen pakt.
nou, aangezien Raikkonen dit jaar bij Ferrari rijdt en Vettel niet, denk ik dat de auto in principe meer afgestemd zal zijn op Raikkonen als op Vettel.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 09 oktober 2014 - 17:02:12
Citaat van: F1fan2987 op 09 oktober 2014 - 16:20:49
Citaat van: Pancake Shield op 09 oktober 2014 - 14:41:41
Alonso is de man met de sleutel van de rijdersmarkt in hand op dit moment. En wat mij betreft zijn er dan nog vier 'topzitjes' vrij. Twee bij Ferrari en twee bij McLaren. Een team Vettel/Alonso is een superteam, maar wel eentje dat elkaar in de weg gaat rijden en wat punten gaat kosten. Ik kan mij voorstellen dat zowel Ferrari als McLaren (allebei tegenwoordig gewoon de mindere) een moord zouden doen om ze allebei binnen te halen.

Het kan nog alle kanten uit.
Als ik het bericht van Autosport lees, dan is het volgens mij Hamilton die de sleutel vast houd en niet Alonso. Tekent Hamilton tot 2018 bij Mercedes, heeft Alonso bijna geen keus meer, tekent hij niet en vertrekt weer naar Mclaren, gaat Alonso naar Mercedes.
wat maakt het nou uit wie de sleutel heeft? het gaat om wat je na laat. Als Hamilton of Rosberg weg gaat bij Mercedes, dan komt het meest gewilde zitje vrij, als die dan bv ingenomen wordt, komt een plekje bij Ferrari vrij, daar wil iedereen ook wel rijden, dan gaat Vettel daarheen en komt er weer een plekje vrij bij RBR waar ook wel een heel aantal rijders oren naar hebben. Het maakt dus nogal een verschil of een Alonso of een Hamilton een stoeltje bij Mercedes of Ferrari acherlaat of bij Caterham of Marussia.
Ja? Maar dat word toch ook bedoelt met de sleutel? Iedereen aast op Hamiltons zitje, dus het is Hamilton die het opslot gooid. Want ik denk dat hij wel een clausule of zo heeft dat er niet met andere rijders mag worden gepraat tot Mercedes en Hamilton hebben gesproken over dan wel verlengen dan wel beëndigen van de samenwerking. Ergo, de spreekwoordelijke sleutel ligt bij Hamilton.