Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 04 oktober 2014 - 20:34:00
Citaat van: gloudiesaurus op 04 oktober 2014 - 20:30:19
Dat is de lange termijn. Laat hem eerst zijn debuutseizoen maar eens presteren.
Doe je het goed staan de teams in de rij...
Nou nee, want volgens mij heeft er nooit een team in de rij gestaan voor Buemi, Alguersuari en Vergne. Ook lui die het allemaal goed hebben gedaan. En dat geldt eigenlijk ook voor Ricciardo, maar die was al bij Red Bull bevestigd voor hij eventueel teams in de rij kon hebben bestaan. Goed presteren is dus niet voldoende, hij zal moeten overtuigen. Niet in zijn debuutseizoen per se, maar wel in zijn Toro Rosso-periode.

CitaatMaar voor nu is Toro Rosso het perfecte team voor Max.
Ja, absoluut, maar dat heeft verder vrij weinig te maken met het punt van mijn post.

Buemi en Alguarsuari deden het aardig niet meer dan dat. Verstappen zal dat moeten overstijgen wil verder komen.
En wellicht dat Vergne nog een stoeltje kan vinden voor volgend jaar.

Maar voorlopig heeft hij met een P12 indruk gemaakt in de vrije trainingen en wie weet wat er volgend jaar allemaal weer gebeurd.

En daarnaast Alonso, Raikkonen, Button, Massa etc. zijn ook niet de allerjongsten meer.
Zij zullen de komende jaren zo langzamerhand ook plaats gaan maken voor andere coureurs.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

@Kootje Met dat laatste heb je ongetwijfeld een punt, en dat zal ook zeker wel pleiten voor Verstappen, maar ook een Hülkenberg was een behoorlijke hype (al weet ik niet zeker of dat vooral in de media zo was, of dat de teams hem ook echt in de gaten hielden) en voor hem is 'goed' presteren ook niet voldoende geweest. Maar goed, een voordeel is natuurlijk ook dat Raikkonen, Alonso en Button de komende jaren met pensioen gaan en er dus genoeg ruimte vrijkomt bij topteams om op te vullen. Dus ik maak me ook verder niet zoveel zorgen over Verstappen zijn toekomst verder, ik denk alleen dat simpelweg goed presteren niet voldoende zal zijn. (Hierbij ga ik even uit van de hypothetische situatie dat Mateschitz de stekker uit Red Bull trekt. Als Red Bull gewoon blijft bestaan, wat ik verwacht, dan zal Verstappen daar echt wel terecht komen, lijkt mij).

FolkertE

Ik weet niet of het al gezegd is, maar ik kwam vandaag ergens een artikel tegen dat Ferrari misschien wel eens voor het super team gaat: Alonso, Kimi en Vettel. Had het niet gelezen omdat ik het artikel kwijt ben, maar zou er dan volgend jaar toch 3 teams komen?

Vieze baas

Had t ook wel mooi gevonden om Vergne een jaartje bij RB te stallen en Kvyat zo een jaar meer ervaring bij torro rosso op te laten doen. Zo slecht doet Vergne het namelijk niet (vorig jaar ook niet tov Ricciardo), en ook vaker mechanische pech gehad dan Kvyat.


Maikel0230

Citaat van: F1fan2987 op 04 oktober 2014 - 21:36:06
Ik weet niet of het al gezegd is, maar ik kwam vandaag ergens een artikel tegen dat Ferrari misschien wel eens voor het super team gaat: Alonso, Kimi en Vettel. Had het niet gelezen omdat ik het artikel kwijt ben, maar zou er dan volgend jaar toch 3 teams komen?

Geen idee, volgens McLaren is het al te laat om daar nog aan te beginnen voor 2015

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Citaat van: Vieze baas op 04 oktober 2014 - 21:36:21
Had t ook wel mooi gevonden om Vergne een jaartje bij RB te stallen en Kvyat zo een jaar meer ervaring bij torro rosso op te laten doen. Zo slecht doet Vergne het namelijk niet (vorig jaar ook niet tov Ricciardo), en ook vaker mechanische pech gehad dan Kvyat.
Klopt, maar volgens mij doet Red Bull niet echt aan tussenoplossingen. Kvyat heeft nu de kans en moet nu presteren, anders is ie niet goed genoeg, lijkt de redenatie.

Vanuit die filosofie snap ik wel dat ze Vergne niet in de Red Bull stoppen. Anders hadden ze hem al wel boven Ricciardo verkozen.

0634

Citaat van: Kootje op 04 oktober 2014 - 20:40:55
Citaat van: Perton op 04 oktober 2014 - 20:30:40
En een 12, maar dat nummer heeft nog niemand...

Misschien Max, of is zijn keuze al bekend? :P


Citaat van: Perton op 04 oktober 2014 - 20:34:00
Nou nee, want volgens mij heeft er nooit een team in de rij gestaan voor Buemi, Alguersuari en Vergne.

Met het grote verschil dat er voor hen ook geen teams in de rij stonden vóór dat ze in de F1 kwamen, bij Max wel. Daar was naast de interesse van Red Bull, ook al interesse van Mercede, Ferrari en Lotus. Ik kan me niet voorstellen dat zij nu ineens hun interesse kwijt zijn, zeker niet als Max gewoon presteert.

Precies Kootje: Max moet gewoon presteren. Doet ie dat, is ie niet afhankelijk van STR, RBR of wie dan ook. Dan zijn er wel meer gegadigden. Bovendien vermoed ik dat ze ook wel - voordat ze tekenden - met het team over de toekomst van Red Bull in de sport hebben gepraat (al zegt dat niet alles, maar ze zullen er wel een goed gevoel bij hebben gehad lijkt me). Max heeft de sleutel tot succes voor een flink deel gewoon zelf in de hand.

Tuesday

Citaat van: F1fan2987 op 04 oktober 2014 - 21:36:06
Ik weet niet of het al gezegd is, maar ik kwam vandaag ergens een artikel tegen dat Ferrari misschien wel eens voor het super team gaat: Alonso, Kimi en Vettel. Had het niet gelezen omdat ik het artikel kwijt ben, maar zou er dan volgend jaar toch 3 teams komen?
3 teams? ik denk nog wel een paar meer. Alonso, Vettel en Raikkonen bij Ferrari? nee, dat gaat niet gebeuren. Als er al 3 rijders per team zouden komen, dan denk ik eerder dat er een dream team bij Mercedes gaat ontstaan.

Perton

3 teams van 8 coureurs, net als DTM. Kan prima. "Ferrari pakt octodubbel (weet ik veel hoe je dat zegt) in Monza." Mooie headline.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 04 oktober 2014 - 21:42:49
Citaat van: F1fan2987 op 04 oktober 2014 - 21:36:06
Ik weet niet of het al gezegd is, maar ik kwam vandaag ergens een artikel tegen dat Ferrari misschien wel eens voor het super team gaat: Alonso, Kimi en Vettel. Had het niet gelezen omdat ik het artikel kwijt ben, maar zou er dan volgend jaar toch 3 teams komen?
3 teams? ik denk nog wel een paar meer. Alonso, Vettel en Raikkonen bij Ferrari? nee, dat gaat niet gebeuren. Als er al 3 rijders per team zouden komen, dan denk ik eerder dat er een dream team bij Mercedes gaat ontstaan.
oeps, Foutje. 3 auto's per team. Maar inderdaad, Mercedes zou de meest logische keuze zijn voor het vormen van een dream team, maar aan de andere kant ( en met alle respect voor Rosberg) Rosberg, Hamilton en Alonso/Vettel is niet het superteam wat de meeste mensen zien.

Tuesday

Citaat van: F1fan2987 op 04 oktober 2014 - 23:07:36
Citaat van: Tuesday op 04 oktober 2014 - 21:42:49
Citaat van: F1fan2987 op 04 oktober 2014 - 21:36:06
Ik weet niet of het al gezegd is, maar ik kwam vandaag ergens een artikel tegen dat Ferrari misschien wel eens voor het super team gaat: Alonso, Kimi en Vettel. Had het niet gelezen omdat ik het artikel kwijt ben, maar zou er dan volgend jaar toch 3 teams komen?
3 teams? ik denk nog wel een paar meer. Alonso, Vettel en Raikkonen bij Ferrari? nee, dat gaat niet gebeuren. Als er al 3 rijders per team zouden komen, dan denk ik eerder dat er een dream team bij Mercedes gaat ontstaan.
oeps, Foutje. 3 auto's per team. Maar inderdaad, Mercedes zou de meest logische keuze zijn voor het vormen van een dream team, maar aan de andere kant ( en met alle respect voor Rosberg) Rosberg, Hamilton en Alonso/Vettel is niet het superteam wat de meeste mensen zien.
nou, ik denk toch dat de meesten Rosberg momenteel hoger hebben staan dan Raikkonen.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 04 oktober 2014 - 23:13:21
Citaat van: F1fan2987 op 04 oktober 2014 - 23:07:36
Citaat van: Tuesday op 04 oktober 2014 - 21:42:49
Citaat van: F1fan2987 op 04 oktober 2014 - 21:36:06
Ik weet niet of het al gezegd is, maar ik kwam vandaag ergens een artikel tegen dat Ferrari misschien wel eens voor het super team gaat: Alonso, Kimi en Vettel. Had het niet gelezen omdat ik het artikel kwijt ben, maar zou er dan volgend jaar toch 3 teams komen?
3 teams? ik denk nog wel een paar meer. Alonso, Vettel en Raikkonen bij Ferrari? nee, dat gaat niet gebeuren. Als er al 3 rijders per team zouden komen, dan denk ik eerder dat er een dream team bij Mercedes gaat ontstaan.
oeps, Foutje. 3 auto's per team. Maar inderdaad, Mercedes zou de meest logische keuze zijn voor het vormen van een dream team, maar aan de andere kant ( en met alle respect voor Rosberg) Rosberg, Hamilton en Alonso/Vettel is niet het superteam wat de meeste mensen zien.
nou, ik denk toch dat de meesten Rosberg momenteel hoger hebben staan dan Raikkonen.
Ik heb geen idee eigenlijk. Wat ik overal een beetje hoor is dat Rosberg ondanks zijn goede prestaties dit jaar, niet heel hoog word aan geschreven. Kimi is wel al een bewezen kampioen en Rosberg moet het nog worden. Hoe goed hij ook is, in mijn ogen heeft hij het net niet. Al moet ik wel zeggen dat hij dichter bij Hamilton zit dan ik had verwacht. Net als Button overigens.

Perton

Ook al vind ik Rosberg vooral profiteren van de omstandigheden en dit jaar boven zichzelf uitstijgen zoals Massa dat in 2008 had, acht ik hem anno 2014 wel hoger dan Raikkonen. Als ik een superteam zou samenstellen zou het nog altijd Alonso/Vettel/Hamilton zijn, maar voor een eventuele vierde coureur zou ik Rosberg boven Raikkonen verkiezen.

Tuesday

Citaat van: Perton op 04 oktober 2014 - 23:43:47
Ook al vind ik Rosberg vooral profiteren van de omstandigheden en dit jaar boven zichzelf uitstijgen zoals Massa dat in 2008 had, acht ik hem anno 2014 wel hoger dan Raikkonen. Als ik een superteam zou samenstellen zou het nog altijd Alonso/Vettel/Hamilton zijn, maar voor een eventuele vierde coureur zou ik Rosberg boven Raikkonen verkiezen.
kan ik me op zich in vinden, al vind ik Rosberg niet echt boven zichzelf uitstijgen. Vorig jaar zat ie ook al erg kort op Hamilton, dit jaar zijn beiden een tikkie beter, maar blijft het verschil minimaal. Ik denk alleen dat het voor de mindere racer Rosberg wat makkelijker is om ver voor het veld uit te rijden zoals dit jaar doorgaans het geval is.

Perton

Ja dat bedoel ik er ook een beetje mee. Hij presteert inderdaad niet gek veel beter dan vorig jaar als je het vergelijkt met zijn teamgenoot, maar het gaat hem iets makkelijke af. Op die manier stijgt ie in mijn ogen wat boven zichzelf uit. Ik denk, ondanks zijn goede prestaties, namelijk niet dat hij zomaar drie overwinningen in de Red Bull had gepakt.