Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Perton

Citaat van: Sabai op 04 oktober 2014 - 09:48:52
Citaat van: Wings op 04 oktober 2014 - 09:45:21
Waarom niet?

Dat zal liggen aan het team om hem heen. Alonso  is geen koekenbakker  en als hij al jaren geen goed team om hem heen heeft. Waarom  zou dat nu voor Vettel  dan anders zijn.
Volgend jaar begint het team echt de vruchten te plukken van James Allison + die nieuwe teambaas zal volgend jaar nog duidelijker zijn stempel kunnen drukken met het aantrekken van ander nieuw personeel. Dat zal voor Vettel anders kunnen zijn. Maar goed, dat is ook wat je zelf bedoelde met je eerste zin gok ik.

Perton

Citaat van: NielsD op 04 oktober 2014 - 11:46:20
Citaat van: Pancake Shield op 04 oktober 2014 - 11:41:09
Ik vind de optie van een sabatical of een compleet vertrek van Alonso ook niet meer zo gek. Ik heb wat nagedacht. Red Bull heeft alletwee de stoeltjes bezet, dat is dus duidelijk. Ferrari krijgt zeer waarschijnlijk Vettel en Raikkonen als je op de woorden van Horner moet afgaan. Mercedes lijkt mij sterk dat daar Rosberg of Hamilton vertrekt. Blijft over McLaren. Tot zover ik weet zijn ze daar blij met Button en Magnussen. En die kosten allebei volgens mij ook een klap minder dan Alonso. Plus Button heeft natuurlijk een redelijk goede band met Honda toen dat team nog BAR/Honda/Brawn was. En ik betwijfel of McLaren zo een-twee-drie Magnussen buiten gooit. Alonso zou wel eens te lang gewacht kunnen hebben en het spel verloren hebben. Alonso zelf is overigens wel ontspannen als ik zijn reactie na de kwalificatie lees, dat hij echt zo is van: 'alle opties zijn nog open en ik zit in de luxe-positie dat ik zelf kan kiezen'

De enige twee redelijke opties die ik zie zijn: blijven bij Ferrari of naar McLaren gaan om Button te vervangen.

Alonso is de meest gewilde coureur van het veld. Hij verdient genoeg bij Ferrari, dus zal hij misschien wel met minder genoegen nemen bij McLaren. Jenson Button nadert het einde van zijn carriere, daarbij snap ik de Honda-Button-connectie, maar speelt dat echt totaal niet meer mee nu (vind ik). Magnussen houden ze!

Gewoon Alonso naar McLaren volgend jaar..
Ik hoorde bedragen van 50 miljoen euro per jaar. Nu lijkt dat me flink overdreven, maar elk gerucht dat ik lees zegt dat ie wel degelijk flink gaat verdienen bij McLaren.


En de meest gewilde coureur? Red Bull hoeft hem in ieder geval al niet.

Tuesday

Alonso naar McLaren, dat zit er toch al maanden aan te komen? hoezo twijfelen mensen daar nu nog aan? en volgens mij is het ook Alonso die het hele silly season in beweging heeft gebracht en niet Vettel. Volgens mij is het silly season vandaag juist afgelopen ipv begonnen. Dr moeten alleen nog wat dingetjes bevestigd worden ;)

Gerard

Wie zou bij Torro Rosso instappen? En.. nu 2 relatief jonge talenten bij RBR. . Is dat geen slecht nieuws voor Max? ???

Perton

Citaat van: Tuesday op 04 oktober 2014 - 12:34:44
Alonso naar McLaren, dat zit er toch al maanden aan te komen? hoezo twijfelen mensen daar nu nog aan? en volgens mij is het ook Alonso die het hele silly season in beweging heeft gebracht en niet Vettel. Volgens mij is het silly season vandaag juist afgelopen ipv begonnen. Dr moeten alleen nog wat dingetjes bevestigd worden ;)
Klopt, maar dat zijn nog wel wat interessante dingen. Of Button wordt geloosd, of McLaren wéér een coureur na één jaar eruit gooit. En inderdaad wie bij Toro Rosso komt, maar dat lijkt me eigenlijk een no-brainer.

Tuesday

Citaat van: Perton op 04 oktober 2014 - 12:52:47
Citaat van: Tuesday op 04 oktober 2014 - 12:34:44
Alonso naar McLaren, dat zit er toch al maanden aan te komen? hoezo twijfelen mensen daar nu nog aan? en volgens mij is het ook Alonso die het hele silly season in beweging heeft gebracht en niet Vettel. Volgens mij is het silly season vandaag juist afgelopen ipv begonnen. Dr moeten alleen nog wat dingetjes bevestigd worden ;)
Klopt, maar dat zijn nog wel wat interessante dingen. Of Button wordt geloosd, of McLaren wéér een coureur na één jaar eruit gooit. En inderdaad wie bij Toro Rosso komt, maar dat lijkt me eigenlijk een no-brainer.
tja, de 2e coureur bij McLaren lijkt me eerlijk gezegd ook een no-brainer. Met alle respect voor Button uiteraard.

Perton

Ja, mij lijkt het ook logischer dat Magnussen daar blijft.

FolkertE

En toch zou ik het jammer en ergens onterecht vinden als Button word vervangen door Alonso. Nooit een fan geweest, maar hij is een meer dan goede rijder en heeft het Hamilton toch vaak erg lastig gemaakt.

Overigens zijn er nog steeds geruchten dat Hamilton toch weg gaat bij Mercedes aan het eind van 2014 of 2015.

Kootje

Citaat van: Gerard op 04 oktober 2014 - 12:46:47
Wie zou bij Torro Rosso instappen? En.. nu 2 relatief jonge talenten bij RBR. . Is dat geen slecht nieuws voor Max? ???

Hoezo zou dat slecht nieuws voor Max zijn? Hij is al zeker van z'n zitje, maar moet nu naar alle waarschijnlijkheid met Saintz jr ipv Kvyatt afrekenen. De kans is alleen iets kleiner geworden dat hij na 3 jaar door kan stromen naar Red Bull, maar mocht hij z'n uitzonderlijke talent waarmaken, dan ben ik er iig niet bang voor dat hij hetzelfde eindigt als Buemi, Alguersuari, Vergne ed mocht er na die 3 jaar hgeen Red Bull stoeltje zijn. Daarnaast is de kans gewoon aanwezig dat A: Ricciardo of Kvyatt binnen die 3 jaar de overstap maken naar 'n ander team, of B: Kvyatt naast Ricciardo zwaar tegenvalt en plaats moet maken.

Kootje

Alonso heeft naar eigen zeggen volop keuze, maar ik denk dat dat tegenvalt. In mijn ogen heeft hij slechts 2 opties, blijven of McLaren. Van de geruchten dat Hamilton het na dit seizoen voor gezien houd geloof ik niets en bij Red Bull zitten ze vol. De overige teams lijken mij voorlopig nog geen optie voor hem.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 04 oktober 2014 - 13:48:28
Alonso heeft naar eigen zeggen volop keuze, maar ik denk dat dat tegenvalt. In mijn ogen heeft hij slechts 2 opties, blijven of McLaren. Van de geruchten dat Hamilton het na dit seizoen voor gezien houd geloof ik niets en bij Red Bull zitten ze vol. De overige teams lijken mij voorlopig nog geen optie voor hem.
blijven lijkt me inmiddels ook geen optie meer voor Alonso. Maar goed, volgens mij wil hij ook gewoon maar 1 ding en dat is naar McLaren.

Perton

Maar het heeft vind ik wel wat zieligs over hem heen hangen dat hij doet alsof hij nog zoveel opties heeft en blabla. Doet me (op een ander niveau natuurlijk) denken aan dat persbericht van Max Chilton, dat hij aan de kant stapte voor Alexander Rossi.

0634

Alles wel natuurlijk, maar wij hebben geen idee hoe het ervoor staat. Als ik James Allen's blog lees, begrijp ik dat hij niet meer twijfelt aan de overgang van Alonso naar McLaren. Wellicht is die overgang al dichterbij dan die van Vettel naar Ferrari, who knows?

Het enige dat we weten is dat Vettel vertrekt bij RBR en Kvyat instapt. Hoe de andere onderhandelingen lopen is voor ons allemaal nog onbekend.

Tuesday

Citaat van: Perton op 04 oktober 2014 - 14:30:09
Maar het heeft vind ik wel wat zieligs over hem heen hangen dat hij doet alsof hij nog zoveel opties heeft en blabla. Doet me (op een ander niveau natuurlijk) denken aan dat persbericht van Max Chilton, dat hij aan de kant stapte voor Alexander Rossi.
tja, ik krijg het idee dat hij wil doen voorkomen dat Ferrari de keus heeft gemaakt en niet hij. Het doet me trouwens wel een beetje denken aan hoe het ging met Schumacher een paar jaar geleden. Schumacher twijfelde te lang waarop Mercedes het heft in eigen hand nam en voor Hamilton ging. Ik denk dat in dit geval Ferrari ook al lang in de gaten had dat Alonso geen zekerheidje meer was voor volgend jaar en daarop hebben besloten om dan zelf maar de knoop door te hakken en voor Vettel te gaan. Probleem is alleen dat Alonso nog wel een contract heeft. Ik kan het dus niet helemaal plaatsen, maar dit is een beetje het gevoel dat ik erbij heb.. k ben vast niet de enige ;)

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 04 oktober 2014 - 14:34:36
Alles wel natuurlijk, maar wij hebben geen idee hoe het ervoor staat. Als ik James Allen's blog lees, begrijp ik dat hij niet meer twijfelt aan de overgang van Alonso naar McLaren. Wellicht is die overgang al dichterbij dan die van Vettel naar Ferrari, who knows?

Het enige dat we weten is dat Vettel vertrekt bij RBR en Kvyat instapt. Hoe de andere onderhandelingen lopen is voor ons allemaal nog onbekend.
nou, niet helemaal natuurlijk. Vettel gaat niet voor niks weg bij RBR, in zn interviews is ook duidelijk te zien dat hij naar Ferrari gaat en Horner heeft het ook al bevestigd.