Round 4: Chinese Grand Prix, Shanghai International Circuit, Shanghai

Gestart door Maikel0230, 10 april 2014 - 15:57:56

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 17 april 2014 - 23:41:13
Je moet toch wel even kijken voordat je het verschil met de oude neus ziet vindt ik.
ik zag het direct ;)
hopelijk kost ze dit minimaal 2 seconden ;)

Perton

Wel bizar eigenlijk dat zo'n klein verschil blijkbaar grote gevolgen voor de crashtest kan hebben. Geeft denk ik ook wel aan hoe streng die crashtests (terecht) zijn.

Jehoentelaar

Paar krukken erbij en je hebt een aardige bar met dat ding.

Tuesday

Citaat van: Perton op 17 april 2014 - 23:50:17
Wel bizar eigenlijk dat zo'n klein verschil blijkbaar grote gevolgen voor de crashtest kan hebben. Geeft denk ik ook wel aan hoe streng die crashtests (terecht) zijn.
tja, als je al op de grens zit en je haalt er 5-10 cm af, dan kun je dat verwachten. Aan de andere kant kun je zeggen, bizar dat zo'n klein stukje zoveel invloed heeft op de snelheid van een hele auto. Maar goed, wat zal het zijn?? een tiende? dit soort stappen moet je ook wel maken gedurende een seizoen.  Het lijkt me iig niet heel revolutionair.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 17 april 2014 - 21:42:53
Zal er iemand op dit forum te vinden zijn die denkt dat één van beide Mercedessen níet zal gaan winnen?

Ja, ik denk zeker dat één Mercedes niet zal winnen. ;D

Jozef

Citaat van: Perton op 17 april 2014 - 23:50:17
Wel bizar eigenlijk dat zo'n klein verschil blijkbaar grote gevolgen voor de crashtest kan hebben. Geeft denk ik ook wel aan hoe streng die crashtests (terecht) zijn.

Mja, wat bizar is, is dat de voorvleugel zo extreem voor de neus uitsteekt. In de regels van de crashtests staat dat de eerste zoveel centimeter impact, er maar een hele kleine kracht gevoeld mag worden. Dat betekent in het geval van Mercedes dat de voorvleugel gemakkelijk moet vervormen of volledig afbreken.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 18 april 2014 - 00:43:11
Citaat van: Perton op 17 april 2014 - 23:50:17
Wel bizar eigenlijk dat zo'n klein verschil blijkbaar grote gevolgen voor de crashtest kan hebben. Geeft denk ik ook wel aan hoe streng die crashtests (terecht) zijn.

Mja, wat bizar is, is dat de voorvleugel zo extreem voor de neus uitsteekt. In de regels van de crashtests staat dat de eerste zoveel centimeter impact, er maar een hele kleine kracht gevoeld mag worden. Dat betekent in het geval van Mercedes dat de voorvleugel gemakkelijk moet vervormen of volledig afbreken.
de neus vangt in dit geval niet de eerste impact op zo te zien. En volgens mij was dat ook al niet zo. Bij Lotus bv steekt de neus wel voor de voorvleugel uit, vandaar de asymetrische neus.

Jozef

De asymmetrische neus is puur om aan de regels te voldoen, de regels spreken namelijk over één doorsnede die de neus moet hebben.

Ik heb ondertussen gelezen dat het omgekeerd is van wat ik dacht. Mercedes dacht: de voorvleugel telt gewoon mee voor impact. Dus moest de vleugel makkelijk af kunnen breken om niet over de maximale deceleratie te gaan in de eerste 15cm. De neus zelf kon dan het echte werk doen en de impact opvangen.

De FIA was het hier echter niet mee eens en wilde de voorvleugel niet laten meetellen. Daarom moest Mercedes zijn neus herontwerpen zodat de eerste 15cm gemakkelijk meegeeft en de rest van de neus toch sterk genoeg is om de hele impact op te vangen. Het gemakkelijkste was gewoon 15 zachte centimeters toevoegen (wat dus hun neus was tot Bahrein), maar nu is de origineel gewenste neus klaar.

http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/mercedes-mit-neuer-nase-vierten-crashtest-endlich-bestanden-8310277.html

gloudiesaurus

Lekkere VT1 Van der Garde. Ruim voor teamgenoot Gutierrez.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Citaat van: gloudiesaurus op 18 april 2014 - 07:27:04
Lekkere VT1 Van der Garde. Ruim voor teamgenoot Gutierrez.
Inderdaad, zelfs als je banden of extra benzine mee rekent is het behoorlijke tijd van Giedo.

FolkertE

Overigens is het nog maar vrijdag training, maar Alonso zit er wel leuk bij. En ik heb gemist wat er met Hamilton aan de hand is. Iets met een vloer? Is hij daarom ook slechts 9de op 1,8 seconde?

Gerard

Lewis snelste in VT2, net voor Alonso en Rosberg.. en Maldo...
Pastor Malonado sloopte een Lotus door bij de pitingang in de bandenstapels te crashen ;D

Sabai

Tsja die Mallenado toch en het weekend is nog maar net begonnen  . Echt een aanwinst voor  Lotus die banaan ;D. Of zou hij crashdata verzamelen voor hun nieuwe neus.

gloudiesaurus

In VT1 ging Maldonado ook al in de rondte... lekker bezig  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

Hamilton toont zich terug de topfavoriet voor de overwinning zondag. Ferrari verrassend 2de, maar ja we moeten nog de 3de training en kwalificatie afwachten. Straks zijn ze terug een seconde trager ;)