Testweek 4: In-season testing, Bahrain International Circuit, Sakhir

Gestart door Maikel0230, 06 april 2014 - 21:27:04

« vorige - volgende »


Jozef

Tja, koolstofvezel, dan kun je dat soort dingen hebben. Ik vraag me wel af of de FIA hiermee kan lachen, want het betekent dus wel dat Räikkönen een heel GP-weekend heeft gereden met een beschadigd (dus potentieel minder veilig) chassis.

Perton

Mjah je hoort ook wel vaker over scheurtjes in chassis die achteraf worden ontdekt, zoals bij Grosjean na de eerste paar races van vorig seizoen. Ik vermoed dus niet dat de FIA hier een gigantisch issue van zal maken.

Perton



Mooie voorsprong, op de development tyre van Pirelli, waarvan niemand weet welke compound het is.

Jozef

Red Bull en Lotus zijn weer lekker bezig, waarom kunnen die blijkbaar niet even normaal rijden tijdens tests maar wel tijdens een GP-weekend? ???

robbert

Geen goed teken. Er zullen wellicht problemen zijn. Met de achterstand dat ze hebben op de rest kunnen ze nochtans hun tijd goed gebruiken

Perton

Ze zullen gezien die achterstand ongetwijfeld ook zo veel mogelijk nieuwe onderdelen testen en dan is de kans aanwezig dat die het niet goed doen. Al is het natuurlijk fijner om wél te kunnen rijden

Tuesday

Citaat van: Jozef op 09 april 2014 - 14:05:35
Red Bull en Lotus zijn weer lekker bezig, waarom kunnen die blijkbaar niet even normaal rijden tijdens tests maar wel tijdens een GP-weekend? ???
RBR toch 91 + 65 rondjes, Lotus gaat idd nog steeds niet lekker.

Jozef

Ja, Red Bull heeft de sessie nog goed beëindigd, op die screenshot van Perton zag het er nog niet goed uit.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 09 april 2014 - 18:27:28
Ja, Red Bull heeft de sessie nog goed beëindigd, op die screenshot van Perton zag het er nog niet goed uit.
dat klopt ja, dat beloofde idd weinig goeds, maar je weet nooit precies waar ze mee bezig zijn, misschien was het wel min of meer zo gepland. Hopelijk helpen deze testen de teams iig weer een beetje om het gat met Mercedes kleiner te maken, goed dat de in season tests weer terug zijn

Perton

Zou best kunnen (heb persbericht van Red Bull nog niet gelezen) dat ze vandaag nieuwe onderdelen hadden en 's ochtends eerst wat installatieruns deden en 's middags echt goed aan de slag gingen. Dan is er niet zoveel aan de hand nee.

Perton

DAY TWO
After a morning hampered by an electrical issue, Daniel Ricciardo got through 67 laps of the Sakhir Circuit in
the afternoon on the final day of the first in-season test in Bahrain. The problem meant that aerodynamic work
scheduled for the early part of the day had to be carried over to the afternoon, with the result that Daniel
spent most of the afternoon running short data-gathering stints.

lieven

Hebben ze apparte motoren enzo voor tests of zijn die ook onderdeel van de max motoren die ze in het seizoen mogen gebruiken?

Perton

Motoren moeten raceweekenden meegaan, niet kilometers, dus ik vermoed dat ze wel aparte motoren hebben. Misschien dat ze later in het seizoen motoren gebruiken die al een beetje aan het einde van hun leven zijn en eerder in het jaar in races zijn gebruikt.

Eerlijk gezegd niet iets waar ik tot nu toe over heb nagedacht!