Bahrein :Banaan van de race !

Gestart door Sabai, 06 april 2014 - 19:06:07

« vorige - volgende »

Banaan van de race?

Maldonado
27 (93.1%)
Bianchi
2 (6.9%)
sutil
0 (0%)
iemand anders namelijk. ......
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 22

Tuesday

#60
Citaat van: Jeroen op 08 april 2014 - 17:36:42
Citaat van: Jozef op 08 april 2014 - 16:44:57
Citaat van: Jeroen op 08 april 2014 - 07:01:37Bianchi heeft een verzachtende omstandigheid. Die was in duel. En coureurs willen racen.

Oké. En waarom geldt dat wel voor Bianchi, en niet voor Maldonado? ???
Omdat die uit de pits komt. Die was niet al in duel. Overigens wil ik bianchi verder niet vrijpleiten hoor, ook een zotte actie. Kwam van veel te ver.
grote kans dat zn team m wel had ingefluisterd dat ie met Gutierrez aan het racen was, dat het heel close zou worden bij het uitkomen vd pits en dat ie er alles aan moest doen om er voor te blijven. Zo gaat dat iig vaak. En als ze bij Sauber ook zo wakker waren geweest, dan was het hele incident waarschijnlijk niet eens gebeurd, want Gutierrez stuurt ook gewoon als een blind paard in en had totaal geen weet van Maldonado. Ik vind dit het eerste camerastandpunt uit dit filmpje ook wel een enigzins andere kijk op de zaak geven; Natuurlijk blijft het de fout van Maldonado, maar zo schokkend als sommigen mensen het willen doen geloven is het echt niet.

Perton

Dat gaat snel, filmpje nu al geblokkeerd door FOM.

Tuesday

Citaat van: Figge op 08 april 2014 - 17:39:23
Plus, bij Bianchi  is het een incident. Bij Maldonado is het regelmatig.
Bianchi komt ook zelden iemand tegen ;)

Perton

In GP2 had Bianchi trouwens ook gewoon een reputatie opgebouwd en vraag Renger van der Zande maar eens naar de kwalificatie van de Masters in 2009. Inmiddels loopt er toch wel een rode draad door Bianchi zijn carrière.. het is geen Maldonado, maar het is ook geen moeder Theresa.

Tuesday

Citaat van: Perton op 08 april 2014 - 17:47:06
Dat gaat snel, filmpje nu al geblokkeerd door FOM.
deze was het

Tuesday

Citaat van: Perton op 08 april 2014 - 17:51:03
In GP2 had Bianchi trouwens ook gewoon een reputatie opgebouwd en vraag Renger van der Zande maar eens naar de kwalificatie van de Masters in 2009. Inmiddels loopt er toch wel een rode draad door Bianchi zijn carrière.. het is geen Maldonado, maar het is ook geen moeder Theresa.
maar hij was ook wel eens slachtoffer. Frijns die hem er gewoon afrijdt en daarmee kampioen werd. Maar daar spreekt niemand schande van.

Sabai

In de WSR vond ik hem ook vaak onbehouwen.

Sabai

Citaat van: Tuesday op 08 april 2014 - 17:54:30
Citaat van: Perton op 08 april 2014 - 17:51:03
In GP2 had Bianchi trouwens ook gewoon een reputatie opgebouwd en vraag Renger van der Zande maar eens naar de kwalificatie van de Masters in 2009. Inmiddels loopt er toch wel een rode draad door Bianchi zijn carrière.. het is geen Maldonado, maar het is ook geen moeder Theresa.
maar hij was ook wel eens slachtoffer. Frijns die hem er gewoon afrijdt en daarmee kampioen werd. Maar daar spreekt niemand schande van.

Dat vond ik best meevallen Frijns ging gewoon voor een gat dat er was.

Perton

Citaat van: Tuesday op 08 april 2014 - 17:54:30
Citaat van: Perton op 08 april 2014 - 17:51:03
In GP2 had Bianchi trouwens ook gewoon een reputatie opgebouwd en vraag Renger van der Zande maar eens naar de kwalificatie van de Masters in 2009. Inmiddels loopt er toch wel een rode draad door Bianchi zijn carrière.. het is geen Maldonado, maar het is ook geen moeder Theresa.
maar hij was ook wel eens slachtoffer. Frijns die hem er gewoon afrijdt en daarmee kampioen werd. Maar daar spreekt niemand schande van.
Niet om Frijns te verdedigen, want hij was gewoon idioot daar, maar 2 dingen: Frijns was natuurlijk ook aan het verdedigen ten opzichte van Sorensen, dus ik snap waarom hij zo wild was (waarmee ik zijn fout alsnog niet goedpraat). Ten tweede (wat verder niks met Frijns te maken had), als Bianchi op zaterdag geen domme spin had gehad, had ie op zondag in principe achter Frijns kunnen blijven en kampioen kunnen zijn. Of Tech 1 had gewoon geen illegale auto aan het begin van het seizoen moeten hebben, had ook gescheeld ;)

Verder: Gutiérrez lijkt inderdaad wel erg wijd te gaan daar, maar ik blijf wel van mening dat de coureur die uit de pitstraat komt veel beter moet opletten. Maar Gutiérrez had inderdaad wat minder naïef moeten insturen.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 08 april 2014 - 17:56:22
Citaat van: Tuesday op 08 april 2014 - 17:54:30
Citaat van: Perton op 08 april 2014 - 17:51:03
In GP2 had Bianchi trouwens ook gewoon een reputatie opgebouwd en vraag Renger van der Zande maar eens naar de kwalificatie van de Masters in 2009. Inmiddels loopt er toch wel een rode draad door Bianchi zijn carrière.. het is geen Maldonado, maar het is ook geen moeder Theresa.
maar hij was ook wel eens slachtoffer. Frijns die hem er gewoon afrijdt en daarmee kampioen werd. Maar daar spreekt niemand schande van.

Dat vond ik best meevallen Frijns ging gewoon voor een gat dat er was.
maar als Maldonado het had gedaan had ie zn superlicentie in moeten leveren.

Deze lijkt er trouwens ook wel een beetje op;

Perton

Als Maldonado het had gedaan in een race waarin een kampioenschap op het spel stond en hij daar extra risico had genomen, had hij van mij geen licentie in hoeven leveren hoor. Als hij het tijdens de derde race van het seizoen zou doen, is een ander verhaal. Al zou ie bij zo'n botsgin alsnog geen licentie in hoeven leveren. Gewoon domme optimistische poging was het dan geweest.

Tuesday

Citaat van: Perton op 08 april 2014 - 17:59:58
Citaat van: Tuesday op 08 april 2014 - 17:54:30
Citaat van: Perton op 08 april 2014 - 17:51:03
In GP2 had Bianchi trouwens ook gewoon een reputatie opgebouwd en vraag Renger van der Zande maar eens naar de kwalificatie van de Masters in 2009. Inmiddels loopt er toch wel een rode draad door Bianchi zijn carrière.. het is geen Maldonado, maar het is ook geen moeder Theresa.
maar hij was ook wel eens slachtoffer. Frijns die hem er gewoon afrijdt en daarmee kampioen werd. Maar daar spreekt niemand schande van.
Niet om Frijns te verdedigen, want hij was gewoon idioot daar, maar 2 dingen: Frijns was natuurlijk ook aan het verdedigen ten opzichte van Sorensen, dus ik snap waarom hij zo wild was (waarmee ik zijn fout alsnog niet goedpraat). Ten tweede (wat verder niks met Frijns te maken had), als Bianchi op zaterdag geen domme spin had gehad, had ie op zondag in principe achter Frijns kunnen blijven en kampioen kunnen zijn. Of Tech 1 had gewoon geen illegale auto aan het begin van het seizoen moeten hebben, had ook gescheeld ;)

Verder: Gutiérrez lijkt inderdaad wel erg wijd te gaan daar, maar ik blijf wel van mening dat de coureur die uit de pitstraat komt veel beter moet opletten. Maar Gutiérrez had inderdaad wat minder naïef moeten insturen.
tuurlijk, zoals gezegd blijft het Maldonado's zn fout, maar het gebeurd juist doordat hij uit de pits komt en daar al in die binnenbocht zit en dat Gutierrez daar totaal geen weet van heeft. En de gevolgen spelen natuurlijk ook een rol in de beeldvorming, normaal spint iemand alleen of raakt er een voorvleugel beschadigd, nu gaat er een achterwiel over een voorwiel heen en krijgen we een spectaculaire koprol

Tuesday

Citaat van: Perton op 08 april 2014 - 18:03:24
Als Maldonado het had gedaan in een race waarin een kampioenschap op het spel stond en hij daar extra risico had genomen, had hij van mij geen licentie in hoeven leveren hoor. Als hij het tijdens de derde race van het seizoen zou doen, is een ander verhaal. Al zou ie bij zo'n botsgin alsnog geen licentie in hoeven leveren. Gewoon domme optimistische poging was het dan geweest.
ok, nou dan zijn wij het iig (grotendeels) eens.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 08 april 2014 - 17:36:42
Citaat van: Jozef op 08 april 2014 - 16:44:57
Citaat van: Jeroen op 08 april 2014 - 07:01:37Bianchi heeft een verzachtende omstandigheid. Die was in duel. En coureurs willen racen.

Oké. En waarom geldt dat wel voor Bianchi, en niet voor Maldonado? ???
Omdat die uit de pits komt. Die was niet al in duel. Overigens wil ik bianchi verder niet vrijpleiten hoor, ook een zotte actie. Kwam van veel te ver.

Sorry maar opnieuw snap ik je echt niet. Als je uit de pits komt, ben je niet in duel? ???

Citaat van: Tuesday op 08 april 2014 - 17:43:20grote kans dat zn team m wel had ingefluisterd dat ie met Gutierrez aan het racen was, dat het heel close zou worden bij het uitkomen vd pits en dat ie er alles aan moest doen om er voor te blijven. Zo gaat dat iig vaak. En als ze bij Sauber ook zo wakker waren geweest, dan was het hele incident waarschijnlijk niet eens gebeurd, want Gutierrez stuurt ook gewoon als een blind paard in en had totaal geen weet van Maldonado. Ik vind dit het eerste camerastandpunt uit dit filmpje ook wel een enigzins andere kijk op de zaak geven; Natuurlijk blijft het de fout van Maldonado, maar zo schokkend als sommigen mensen het willen doen geloven is het echt niet.

Gutierrez had 2-3 wagenlengtes voorsprong, dan mág je ook gewoon insturen als een blind paard. En dat had Sutil ook op Bianchi. Bij Sutil kun je nog zeggen dat hij het gemakkelijker had kunnen voorkomen, hij wist dat Bianchi in zijn buurt was. Gutierrez had waarschijnlijk echt geen idee dat er net iemand uit de pits kwam. Maar in beide gevallen doen Maldonado en Bianchi net zoveel fout.

0634

Naja, je zegt het zelf in je laatste stukje al. Sutil en Bianchi waren in gevecht, Sutil weet donders goed dat er iemand achter hem zit (wat hem overigens niet schuldig maakt, maar hij is er wel attent op gemaakt), ik kan me voorstellen dat Guti geen aanval verwachtte van iemand die op koude banden uit de pits komt rijden. Dus ja, ik vind dat niet echt een duel. Dat maakt Maldonado er wel van, maar dat kon niet, bleek.

Maar goed, iedereen zijn visie, het is ook een beetje een miereneukerige discussie van ons, aangezien we allen vinden dat zowel Bianchi als Maldonado fout zat en het maakt niet echt heel veel uit wie er nóg meer schuld had dan de ander :).

Dus ik laat het erbij, if you don't mind.