Round 3: Bahrain Grand Prix, Bahrain International Circuit, Sakhir

Gestart door Maikel0230, 31 maart 2014 - 00:02:53

« vorige - volgende »

Maikel0230



Officiele naam GP: 2014 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
Baan: Bahrain International Circuit (حلبة البحرين الدولية)
locatie: Sakhir, Zallaq, Koninkrijk Bahrein (BHR )
Baanlengte: 5.406 Km
Raceafstand: 57 ronden, 308,236 km
Ronderecord: 1:30.252 - Micheal Schumacher (2004, Scuderia Ferrari)
Winnaar 2013: Sebastian Vettel - Infiniti Red Bull Racing
Snelste Ronde 2013: 1:36.961 - Sebastian Vettel - Infiniti Red Bull Racing




Vrijdag 4 april
VT1   13:00 - 14:30
VT2   17:00 - 18:30

Zaterdag 5 april
VT3   14:00 - 15:00
Qua   17:00

Zondag 6 april
Race   17:00


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Ricciardo rijdt sterke inhaalrace vanaf 14e startplek naar een mooie 4e plek, net buiten podium, en twee ronden voor het einde blaast zijn motor op.

Dit in het kader van: "Hoe wordt Ricciardo zijn weekend nu weer verneukt?"

Degene die er het dichtste bij zit, krijgt een virtueel schouderklopje van me.

Maikel0230

Hij verblindt een andere coureur met zijn glimlach en wordt door de FIA voor een race verbannen ;D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Ricciardo verliest bij de start z'n beide achterwielen en veroorzaakt daardoor 'n startcrash waarbij 10 man uitvallen. Als gevolg hiervan krijgt hij zoveel strafpunten op z'n superlicentie, dat hij deze per direct kwijtraakt. Red Bull trekt zich hierop terug uit de F1 en voor Vettel zit er niets anders op dan de rest van het seizoen aan de zijlijn toe te kijken, waarop hij besluit de F1 de rug toe te keren om zich samen met Newey op de Volvo Ocean Race te storten.

Gerard

Deze race zal mij nog minder boeien dan de vorige 2 als de dominantie weer zo groot is..
ik kom langzamerhand p het punt dat ik liever van het mooie weer geniet

robbert

Citaat van: Gerard op 31 maart 2014 - 11:39:02
Deze race zal mij nog minder boeien dan de vorige 2 als de dominantie weer zo groot is..
ik kom langzamerhand p het punt dat ik liever van het mooie weer geniet

ja mss heb je gelijk, ik snap dat. Als je de races echt saai vind, is het beter om iets anders te doen, dan je tijd zitten te verspelen aan een race die je niet intresseert ;)

Perton

CitaatWie er gedurende race -in mijn ogen- zeer negatief in het nieuws kwamen, waren de stewards voor deze Grand Prix! Een gevalletje penaltygeilheid vergalde onnodig de race voor enkele coureurs. Zo was er een incident tussen Bianchi en Pastor Maldonado, waarbij de Venezolaan wederom als een blind paard instuurde terwijl Bianchi de binnenste lijn te pakken had.
Wat een raar raceverslag. Bianchi kreeg namelijk exact een wagenbreedte van Maldonado, maar omdat ie zelf vlak daarvoor een tik van Vergne had gekregen, schoot hij net iets door, waardoor ze elkaar raakten. De penalty voor Bianchi is natuurlijk de meest complete idiote actie van het hele weekend, maar Maldonado zat hier toch echt niet fout. Sterker nog, op de herhaling zie je Bianchi zijn auto een minitikje naar links uitschieten terwijl de bocht naar rechts is, wat mij doet vermoeden dat ie daar al een lekke band had. Hé dat is ook precies wat hij na de race zei! "Unfortunately the situation with Maldonado was a consequence of what happened off the start, when Vergne hit me from behind and punctured my left rear tyre. Quite simply I could not avoid Maldonado; there was nothing I could do."

Beetje jammer dat Maldonado hier vanwege zijn reputatie als een blind paard wordt neergezet, want als dat zo was, had ie wel vol richting de apex gestuurd, maar dat deed ie niet. Maldonado had juist volledige controle over de situatie. Had Vergne niet idioot gedaan (wat hij zelf ook vond, idioot is dan mijn woordkeuze, maar hij vond zelf dat ie niet zo handig bezig was) was er überhaupt nooit een botsing geweest.

Gerard

Hoort dit wel in het topic Round 3: Bahrain Grand Prix, Bahrain International ?

Perton



Jozef

En niet alleen de banden, ook voor de koeling van de power units wordt dit een erg interessant vraagstuk. Die dingen lopen namelijk niet graag te heet, maar ook niet graag te koud! Hetzelfde voor de remmen. Het zou me nog niet verbazen als we teams zien die tijdens pitstops bepaalde inlaten afplakken met ducttape.

Perton

Geldt dit niet ook voor Abu Dhabi? Als in: Pirelli zou er toch wel ervaring in moeten hebben, of stel ik nu domme vragen?

Franky R.

Citaat van: Perton op 31 maart 2014 - 12:53:42
CitaatWie er gedurende race -in mijn ogen- zeer negatief in het nieuws kwamen, waren de stewards voor deze Grand Prix! Een gevalletje penaltygeilheid vergalde onnodig de race voor enkele coureurs. Zo was er een incident tussen Bianchi en Pastor Maldonado, waarbij de Venezolaan wederom als een blind paard instuurde terwijl Bianchi de binnenste lijn te pakken had.
Wat een raar raceverslag. Bianchi kreeg namelijk exact een wagenbreedte van Maldonado, maar omdat ie zelf vlak daarvoor een tik van Vergne had gekregen, schoot hij net iets door, waardoor ze elkaar raakten. De penalty voor Bianchi is natuurlijk de meest complete idiote actie van het hele weekend, maar Maldonado zat hier toch echt niet fout. Sterker nog, op de herhaling zie je Bianchi zijn auto een minitikje naar links uitschieten terwijl de bocht naar rechts is, wat mij doet vermoeden dat ie daar al een lekke band had. Hé dat is ook precies wat hij na de race zei! "Unfortunately the situation with Maldonado was a consequence of what happened off the start, when Vergne hit me from behind and punctured my left rear tyre. Quite simply I could not avoid Maldonado; there was nothing I could do."

Beetje jammer dat Maldonado hier vanwege zijn reputatie als een blind paard wordt neergezet, want als dat zo was, had ie wel vol richting de apex gestuurd, maar dat deed ie niet. Maldonado had juist volledige controle over de situatie. Had Vergne niet idioot gedaan (wat hij zelf ook vond, idioot is dan mijn woordkeuze, maar hij vond zelf dat ie niet zo handig bezig was) was er überhaupt nooit een botsing geweest.


Pastor had ook zijn spiegels kunnen gebruiken... :)

Fabian

Citaat van: Perton op 31 maart 2014 - 15:57:28
Geldt dit niet ook voor Abu Dhabi? Als in: Pirelli zou er toch wel ervaring in moeten hebben, of stel ik nu domme vragen?
Misschien dat het temperatuurverschil daar niet zo groot is. 15 graden is toch aardig wat.

Tuesday

Citaat van: Fabian op 31 maart 2014 - 18:15:22
Citaat van: Perton op 31 maart 2014 - 15:57:28
Geldt dit niet ook voor Abu Dhabi? Als in: Pirelli zou er toch wel ervaring in moeten hebben, of stel ik nu domme vragen?
Misschien dat het temperatuurverschil daar niet zo groot is. 15 graden is toch aardig wat.
die race wordt slecht gedeeltelijk in het donker gereden en t is natuulijk niet direct 20 graden koeler als het een half uur donker is. Maar goed, als ik naar de weersverwachtingvoor Bahrein kijk zie ik ook geen minimum temperaturen die onder de 20 komen, dus daar zal het in de avond ook zeker nog wel meevallen. Kan me niet voorstellen dat het daar s avonds kouder is als op Spa of Silverstone.