Beitske Visser topic

Gestart door gloudiesaurus, 18 maart 2014 - 13:45:59

« vorige - volgende »

Matthijs

Vanuit de Renault 2.0 naar de Renault 3.5 is de meest logische stap die er is. Dus voor De Vries zou het 'geen' probleem mogen zijn. Maar daar hebben we een ander topic over.

Perton

Tsja elke Eurocup-kampioen van de afgelopen jaren heeft die stap gemaakt en kon direct een succesvol jaar voltooien. Frijns werd kampioen, Vandoorne bijna, en Gasly is ook als vice-kampioen geëindigd. De twee mannen daarvoor, Costa en Korjus, deden het oké en de man daarvoor Bottas ging naar de Formule 3. Verder terugkijken heb ik geen zin. Nu is de Eurocup natuurlijk qua niveau veel hoger dan de Formel Masters, waar Beitse uit is voortgekomen, maar ik bedoel maar te zeggen: voor een talentvol iemand hoort het helemaal niet moeilijk te zijn om competitief te zijn in de Formule Renault 3.5. We kunnen er allerlei excuses op loslaten, maar onder de streep was er voor Visser geen enkele reden om dit jaar zo matig te presteren.

Matthijs

Nouja, de reden is wellicht dat ze erg goed is, maar geen wereldtop. Vooralsnog vind ik het 'ontslag' van Red Bull wel begrijpelijk.

Sphinx

CitaatWe kunnen er allerlei excuses op loslaten, maar onder de streep was er voor Visser geen enkele reden om dit jaar zo matig te presteren.

De Renault route was trouwens niet haar doel, dat was F3, maar daar was geen geld voor. Ze was bij Adrian Valles opgevallen nadat ze twee test in de F2.0 goed afsloot. Maar toen ze de gelegenheid kreeg de F3.5 auto van AVF af te stellen ging het roer ineens om. Vraag me af of dat wel goed is doordacht en of ze niet vooral over de fysiek zwaardere eisen van een F3.5 auto is gestruikeld, want ze sloeg ineens 2/3 nivo's over. Valles heeft haar afgelopen jaar gratis laten rijden (Amberg betaalde de rekeningen), maar het is nog maar de vraag of dat zich voortzet.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Perton

Yes Sphinx, ik weet hoe ze in deze klasse terecht is gekomen ;) Dat is dan ook exact de reden waarom ik het een te grote stap voor haar vond. In mijn herinnering deed ze het in de Formule Renault 2.0-tests wel oké, ook voor AVF. Ik snap dan ook totaal niet dat hij haar gratis in de 3.5 heeft laten rijden, want daar bungelde ze onderaan de tijdenlijsten.

Franky R.

Beitske Visser viel op in een F3-test, niet louter de FR2.0...

gloudiesaurus

Als de stap zo groot is zou een 2e jaar F. Renault 3.5 helpen.
Vandaag test ze in ieder geval, lijkt erop dat ze bij AVF voor volgend jaar kans maakt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 21 oktober 2014 - 15:01:36
Als de stap zo groot is zou een 2e jaar F. Renault 3.5 helpen.
Dat verklaart nog steeds niet dat Gasly, Frijns, Korjus, Vandoorne, etc. allemaal wél competitief zijn zodra ze uit een lagere klasse de overstap maken.

Matthijs

Citaat van: Perton op 21 oktober 2014 - 15:41:34
Citaat van: gloudiesaurus op 21 oktober 2014 - 15:01:36
Als de stap zo groot is zou een 2e jaar F. Renault 3.5 helpen.
Dat verklaart nog steeds niet dat Gasly, Frijns, Korjus, Vandoorne, etc. allemaal wél competitief zijn zodra ze uit een lagere klasse de overstap maken.
Het is denk ik niet zozeer 'een' lagere klasse, maar 'welke' lagere klasse. Ik denk dat het niveau van de Formule Renault 2.0 Eurocup (Gasly, Frijns, Korjus, Vandoorne, De Vries) veel hoger is dan die van de Formule ADAC (Visser, Dontje).

Perton


gloudiesaurus

Dat denk ik ook Matthijs...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Het lijkt me daarom meer zin hebben nu een stapje terug te doen, dan om nu krampachtig vast te houden aan de 3.5. Dat heeft Ghirelli ook gedaan en dat heeft hem niet verkeerd gedaan, al lijkt zijn Amerikaanse avontuur een beetje mislukt.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 21 oktober 2014 - 20:14:51
Het lijkt me daarom meer zin hebben nu een stapje terug te doen, dan om nu krampachtig vast te houden aan de 3.5. Dat heeft Ghirelli ook gedaan en dat heeft hem niet verkeerd gedaan, al lijkt zijn Amerikaanse avontuur een beetje mislukt.

Het is ook een kwestie van budget he. Ik denk dat Visser in haar handjes moet klappen met een gratis stoeltje.
En in een 2e jaar F. Renault 3.5 kan ze ons haar ongelijk bewijzen  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Ik weet dat het aan haar budget ligt, maar dat vind ik nog steeds geen excuus voor de zwakke prestaties van dit jaar. Ga je er vanuit dat het vanuit de Formel Masters een andere, grotere stap is dan vanuit de Eurocup (wat het natuurlijk ook wel zo is) had ze alsnog elke race wel om de top tien moeten kunnen strijden. Een 21e plek in de eindklassering is uiteindelijk gewoon de voorlaatste plek van coureurs die een volledig seizoen hebben gedraaid. Laatste als ik heel erg mierenneukerig ga doen en Romalov niet meereken, omdat ie één weekend heeft gemist. Dat is uiteindelijk gewoon heel, heel erg slecht. Iemand die echt talentvol is, zou na een moeilijke overstap aan het einde van het seizoen wél goede resultaten moeten scoren, kijk bijvoorbeeld naar Vandoorne in de GP2. Dat is, op één oplevinkje na, niet gelukt.

NielsD

Nou ze heeft een jaartje verlenging bij AVF in de WSR 3.5. Hoop wel dat ze nu wat leukere dingen laat zien, zo niet dan is de stap echt te vroeg geweest.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna