Beitske Visser topic

Gestart door gloudiesaurus, 18 maart 2014 - 13:45:59

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: NielsD op 23 december 2014 - 10:26:50
Nou ze heeft een jaartje verlenging bij AVF in de WSR 3.5. Hoop wel dat ze nu wat leukere dingen laat zien, zo niet dan is de stap echt te vroeg geweest.
Dat vind ik een aangename verrassing! Ik had het idee dat haar opleving aan het eind van het jaar te laat kwam en/of dat het budget op zou zijn. Haar teamgenoot (en veteraan) Zoël Amberg had in 2014 laten zien dat je met AVF prima in het middenveld mee kan strijden, dus dat moet het doel van Beitske zijn in 2015.

Perton

Het doel is regelmatig in de top vijf eindigen. Nou nou. Ambitieus voor iemand in haar tweede jaar.

Matthijs

Citaat van: Perton op 23 december 2014 - 15:24:37
Het doel is regelmatig in de top vijf eindigen. Nou nou. Ambitieus voor iemand in haar tweede jaar.
Wat moet dan je doel zijn? Kampioen worden? Ik denk dat zij na vorig jaar ook wel inziet dat dat niet zo realistisch is.

Sphinx

AVF is een redelijk goed team, en Beitske is pas toen het jaar op zn eind liep redelijk goed gaan rijden (daarvoor was het matig met soms een redelijke uitschieter). In de afsluitende tests ging het heel goed, maar ja, je weet niet of ze toen als enige serieus snel reed of dat ook zij een programma had af te werken. Dus is een redelijke doelstelling zo gek nog niet.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Perton

Citaat van: Matthijs op 23 december 2014 - 16:34:00
Citaat van: Perton op 23 december 2014 - 15:24:37
Het doel is regelmatig in de top vijf eindigen. Nou nou. Ambitieus voor iemand in haar tweede jaar.
Wat moet dan je doel zijn? Kampioen worden? Ik denk dat zij na vorig jaar ook wel inziet dat dat niet zo realistisch is.
Nee hoor, het is een prima doel voor iemand van het niveau Visser, maar daarmee laat ze wel zien dat ze ten hoogstens van het niveau Stefano Coletti is (of Max Chilton, om een wat bekendere naam te gebruiken). Iemand die niet compleet miserabel is, maar eigenlijk alleen in het derde of vierde weet te scoren op basis van ervaring, niet op basis van talent. Daar is natuurlijk helemaal niets mis mee als Visser tot die categorie behoort, maar dan ben ik ook van mening dat we haar niet langer serieus hoeven te nemen voor een toekomst in de Formule 1. Kijk iemand als Stoffel Vandoorne, die scoort wél direct in een nieuwe klasse waar die komt.

Matthijs

Nouja, Beitske heeft toch altijd laten zien dat ze een uitstekende coureur is maar geen absolute top? Niks mis mee (al snap ik wel wasrom Red Bull haar heeft laten vallen).

Jehoentelaar

Maar dat is toch ook wat Perton zegt?

Perton

Inderdaad. Ik vind top vijf-klasseringen de veilige weg. Begrijpelijk, daar niet van, maar goed, er lopen tientallen coureurs rond die dergelijke ambities waar kunnen maken. De Visser van twee jaar geleden, waarvan ik oprecht dacht dat ze met heel veel mazzel (ook deels marketing, want vrouw) de Formule 1 zou kunnen halen, is voor mij nu definitief geschiedenis. En dat vind ik jammer. Dat heb ik dan misschien wat bot verwoord.

Racingnews365

Citaat van: Matthijs op 23 december 2014 - 11:52:05
Citaat van: NielsD op 23 december 2014 - 10:26:50
Nou ze heeft een jaartje verlenging bij AVF in de WSR 3.5. Hoop wel dat ze nu wat leukere dingen laat zien, zo niet dan is de stap echt te vroeg geweest.
Dat vind ik een aangename verrassing! 

Wij vinden Beike ook een aangename verrassing  :-*

Benieuwd wat deze dame kan laten zien. Verwacht niet dat ze kampioen wordt. Ze is snel, maar mist net die ene % extra om het verschil te maken.
Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

Matthijs

Beitske Visser gaat naar Pons in de 3.5 Series. Verrassend, ik dacht dat ze uitgespeeld was. Helaas is Pons niet bepaald een hoogvlieger.

http://www.motorsport.com/f3.5/news/pons-signs-visser-bosak-for-2016-season-669757/?s=1

Sphinx

Met dank aan teambaas Adrian Valles die haar heeft aanbevolen bij Pons. Maar idd, ik vraag me af of je wel voor een team moet willen rijden dat zo vaak achterin te vinden is.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

Met alle respect, ik denk dat Visser blij mag zijn dat ze überhaupt in de serie blijft. Want laten we eerlijk zijn, ze heeft nog niet bewezen buitencategorie te zijn.

gloudiesaurus

Ze heeft geen grote sponsor meer (sinds dat Red Bul weg is) dus denk dat ze blij is dat ze een stoeltje heeft.
Ze hebben zich nog niet echt bewezen in de klasse. En de klasse is volgend jaar zonder Renault ook wel veel minder aantrekkelijk.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

CitaatVlak voor de start van het seizoen heeft Beitske Visser toch een team gevonden in de Formule V8 3.5. De onlangs 21 jaar geworden Nederlandse rijdt komend jaar voor Teo Martin Motorsport.

Eind januari had Visser al een contract voor het komende seizoen in de Formule V8 3.5, de opvolger van de Formule Renault 3.5, op zak. Ze tekende bij Pons Racing, maar dat team besloot niet veel later om de klasse de rug toe te keren. En dus zat Visser ineens weer zonder team. Ze testte vervolgens voor Strakka Racing en Teo Martin en maakte daarbij voldoende indruk om een racestoeltje bij Teo Martin in de wacht te slepen.

Het wordt voor Visser haar derde seizoen in deze klasse, ook deed ze tussendoor ervaring op in de GP3 Series. Het seizoen in de Formule V8 3.5 begint komend weekend op het Spaanse Motorland Aragón.

Ze heeft weer een stoeltje gevonden! Al is de Formule V8 3.5 volgend jaar fors uitgedund, 16 bolides volgens de laatste geruchten.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Die klasse is helaas over z'n hoogtepunt heen. Hoop dat ze dus heel behoorlijk presteert anders is het wel zo'n beetje gedaan met de ambities in de formulewagens.