Wie verslaat zijn teammaat?

Gestart door 0634, 09 maart 2014 - 10:42:01

« vorige - volgende »

Wings

@Janke: Als je daar geen mening over kunt hebben kan je het toch ook niet oneens zijn met mensen die vinden dat hun dat wel kunnen? ;) Verder zie ik het wel. Het contrast tussen beiden heeft mij in ieder geval niet verbaasd. Maar los daarvan vraag ik mij af nu Ferrari te kort lijkt te komen of ze Kimi vrij in zijn rol laten of dat hij het stokje van Massa overneemt. En misschien niet direct in Maleisië maar ik kan me voorstellen dat als Alonso structureel sneller is en Ferrari niet kan aansluiten dat de focus ligt op ontwikkelen.

0634

Ferrari valt me iig niet echt mee. Alonso begon op 5 en eindigt op 5 (okee... uiteindelijk nog 4) en heeft eigenlijk wel steeds achter mensen gereden maar geen enkele vuist kunnen maken.

Wings

Daarom vraag ik ook hardop af hoe lang ze het goed vinden dat beiden voor eigen succes rijden waar geen succes te halen valt. Om eerlijk te zijn is dat niet des Ferrari's.

janke

Citaat van: Jeroen op 16 maart 2014 - 19:44:22
Citaat van: Kootje op 16 maart 2014 - 19:11:18
Kimi was over de gehele race genomen gemiddeld 'n paar tienden per rondje langzamer dan Fernando, dat vind ik niet schokkend. Het waren namelijk niet die paar tienden per rondje die hem zo ver achter Alonso deed eindigen. uiteraard speelden die wel mee, maar er was meer. Hij begon natuurlijk al verder naar achter en daar kwamen ook nog eens twee remfouten bij, maar het grootste verlies liep hij op tijdens de stops terwijl de SC op de baan was. Omdat hij daar moest wachten totdat Fernando klaar was, wat overigens logisch was, viel hij weer terug nadat hij net aan 'n soort van opmars bezig was. Ik denk niet dat hij Alonso had kunnen bedreigen, want zoals gezegd was die gewoon iets sneller, maar het gat was uiteindelijk groter dan de daadwerkelijke verhouding tussen de twee.

Persoonlijk hoor je mij ook niet over zijn snelheid, maar meer over zijn worsteling met de wagen. Eigenlijk een heel weekend gehad met best wel veel momenten. Lijkt echt te worstelen met de wegligging, heeft hem (nog) niet onder controle. Er waren er wel meer met een momentje hier of daar, maar los van de Lotus mannen, zag ik dat bij de meesten niet in die mate.
Jeroen als je al moet worstelen met een auto is dat niet best. Met je eens. Maar dat ligt vaker aan de auto als aan de coureur, toch? En het lijkt me duidelijk dat Raikkonen een rem-probleem had. De balans voor/achter? Remdruk? Of was het twee keer een grote blunder van Kimi? Vraag maar.
Some things are too important to be left in the past.

Wings

O ja? Ik las dat Kimi niet goed overweg zou kunnen met het brake-by-wire. Kimi heeft verder niet gerept over een technische malheur. Dus, tenzij het wel wordt beweerd [want ik lees niet alles], kunnen we vaststellen dat het geen falen was maar de juiste afstelling niet werd gevonden dit weekend.

janke

Wat doet een brake by wire systeem dan? En ik heb het niet over een specifiek mahleur aan de auto. Staan wel degelijk vraagtekens achter. En nog een keer specifiek voor jou heer Wings. Ik klaag hier niemand aan en schop geen enkele mening van wie dan ook onder de grond. Maar ik mag hier net als jij mijn mening en/of visie geven. Als jij dat al mag, dan ik toch ook??
Some things are too important to be left in the past.

Sabai

Citaat van: janke op 16 maart 2014 - 19:56:42
Citaat van: Jeroen op 16 maart 2014 - 19:44:22
Citaat van: Kootje op 16 maart 2014 - 19:11:18
Kimi was over de gehele race genomen gemiddeld 'n paar tienden per rondje langzamer dan Fernando, dat vind ik niet schokkend. Het waren namelijk niet die paar tienden per rondje die hem zo ver achter Alonso deed eindigen. uiteraard speelden die wel mee, maar er was meer. Hij begon natuurlijk al verder naar achter en daar kwamen ook nog eens twee remfouten bij, maar het grootste verlies liep hij op tijdens de stops terwijl de SC op de baan was. Omdat hij daar moest wachten totdat Fernando klaar was, wat overigens logisch was, viel hij weer terug nadat hij net aan 'n soort van opmars bezig was. Ik denk niet dat hij Alonso had kunnen bedreigen, want zoals gezegd was die gewoon iets sneller, maar het gat was uiteindelijk groter dan de daadwerkelijke verhouding tussen de twee.



Persoonlijk hoor je mij ook niet over zijn snelheid, maar meer over zijn worsteling met de wagen. Eigenlijk een heel weekend gehad met best wel veel momenten. Lijkt echt te worstelen met de wegligging, heeft hem (nog) niet onder controle. Er waren er wel meer met een momentje hier of daar, maar los van de Lotus mannen, zag ik dat bij de meesten niet in die mate.


Jeroen als je al moet worstelen met een auto is dat niet best. Met je eens. Maar dat ligt vaker aan de auto als aan de coureur, toch? En het lijkt me duidelijk dat Raikkonen een rem-probleem had. De balans voor/achter? Remdruk? Of was het twee keer een grote blunder van Kimi? Vraag maar.


Ik heb Alonso zich ook een aantal keer zien blokkeren dit weekend. Ik denk dat het in de auto zit . Alleen lijkt Alonso er beter mee om te kunnen gaan dan Kimi op dit moment.

Tuesday

Citaat van: Wings op 16 maart 2014 - 19:16:59
Volgens mij heeft Kimi niet hoeven te wachten. Reed er een seconde of 2-3 achter. Als hij eventjes heeft gelift [helaas werd dat niet in beeld gebracht] heeft hij marginaal verloren. Verder heb ik een Kimi gezien die het hele weekend heeft geworsteld met zijn balans. Dus om het nu af te schuiven, al dan niet in delen, op een SC-situatie ben ik het toch mee oneens. Daar is echt niet zijn race op gestrand. De uitslag zoals deze is geeft een prima weergave van de onderlinge krachtverhouding als je het mij vraagt.
Kimi verloor wel 2 posities door de SC, Button en Vergne kwamen tussen hem en Alonso in. Daarvoor zat hij op ruim 2 seconden van Alonso na een gevecht met Bottas. Kimi kon in de beginfase dus prima mee. Kimi had later in de race zichtbaar problemen met zn auto, eigenlijk het hele weekend al, dus ff afwachten hoe het de komende races gaat. Ik verwacht niet dat ie in de races veel onder zal doen voor Alonso, maar met minder kwalificaties krijgt hij wel weer hetzelfde probleem als vandaag, nl verkeer. Maar goed, moge duidelijk zijn dat Alonso de betere indruk maakte van de twee dit weekend. Maar vooralsnog moeten ze zich meer druk maken om de auto dan om elkaar.

Perton

Raikkonen had het na afloop van de race over graining en dat ie daarom van de baan vloog. Geen idee of zijn remproblemen verder nog een rol hebben gespeeld, maar we weten nu wel waarom hij flink liep te worstelen.

Dan is natuurlijk de vraag: waarom had hij zoveel last van graining en heb je andere coureurs (behalve Rosberg eventjes) er niet of nauwelijks over gehoord? En ik denk dat het antwoord op deze vraag ook het antwoord is waarom het vandaag niet zo lekker met hem liep.

Wings

#99
Citaat van: janke op 16 maart 2014 - 20:09:52
Wat doet een brake by wire systeem dan? En ik heb het niet over een specifiek mahleur aan de auto. Staan wel degelijk vraagtekens achter. En nog een keer specifiek voor jou heer Wings. Ik klaag hier niemand aan en schop geen enkele mening van wie dan ook onder de grond. Maar ik mag hier net als jij mijn mening en/of visie geven. Als jij dat al mag, dan ik toch ook??

Zekers. Maar als jij een mogelijk oorzaak aankaart vertel ik jou wat ik gelezen heb en verifieer ik dat.

[edit]

http://en.wikipedia.org/wiki/Brake-by-wire

Wings

Citaat van: Perton op 16 maart 2014 - 20:22:35
Raikkonen had het na afloop van de race over graining en dat ie daarom van de baan vloog. Geen idee of zijn remproblemen verder nog een rol hebben gespeeld, maar we weten nu wel waarom hij flink liep te worstelen.

Dan is natuurlijk de vraag: waarom had hij zoveel last van graining en heb je andere coureurs (behalve Rosberg eventjes) er niet of nauwelijks over gehoord? En ik denk dat het antwoord op deze vraag ook het antwoord is waarom het vandaag niet zo lekker met hem liep.

Ik denk dat je Engels beter is dan de mijne: graining? Geen idee wat daar mee bedoeld wordt...

Perton

Volgens mij zou een goede Nederlandse vertaling korrelvorming zijn, dat je stukjes rubber op je band krijgt. Waar je coureurs de afgelopen jaren nog wel vaak over hoorde klagen.

Pirelli had al eerder laten weten dat dit met de nieuwe banden een stuk minder zou zijn, dat verklaart denk ik wel waarom zo weinig coureurs er het dit weekend over hadden. Maar Raikkonen had er dus blijbkaar wél veel last van.

Wings

Thanks. Maar om eerlijk te zijn begrijp ik nog steeds niet helemaal waar hij zei last van te hebben. En áls Kimi last zou hebben van rubber dat slijt zoals het niet hoort te slijten of van marbles op zijn banden, waarom is hij de enige en heeft hij op iedere set banden een probleem die niemand heeft? Niet vervelend bedoeld hé, dit is onwetendheid van mij.

Perton

Tsja, dát is dus ook wat ik me afvraag. Er moet een reden zijn dat hij er wel last van heeft en anderen niet, maar die reden weet ik ook niet.

Arthur

Citaat van: Perton op 16 maart 2014 - 20:44:42
Tsja, dát is dus ook wat ik me afvraag. Er moet een reden zijn dat hij er wel last van heeft en anderen niet, maar die reden weet ik ook niet.

Misschien stuurt hij agressiever in dan Alonso en/of rijdt hij andere [kortere] lijnen dan Alonso waardoor het graining [eerder] optreedt [ik roep maar iets]. Of zat hij dichter op zijn voorganger [in gevecht?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel