Wie verslaat zijn teammaat?

Gestart door 0634, 09 maart 2014 - 10:42:01

« vorige - volgende »

Wings


Kootje

Geen zinkend schip. Gewoon geen zin om die discussie nogmaals te voeren. En al zeker niet met jou Wings, we weten allebei hoe dat afloopt.

Wings

Volgens mij heb ik niks misdaan behalve het oneens met je te zijn. Daar heb ik een net en inhoudelijk verhaal over geschreven. Waarom je dan persoonlijk wordt ontgaat me en vind ik bovenal kinderachtig. Als je dan geen discussie wilt voeren, wat mag natuurlijk, negeer het dan gewoon maar ga niet de sfeer voor anderen verzieken. Ik heb geen probleem met je en wil gewoon een leuk forum voor iedereen en ga ook met iedereen in gesprek door te reageren op dat waar ik graag op wil reageren. Ongeacht de auteur. Mocht je dat bezwaarlijk vinden, betreur ik dat maar ik ga er géén rekening mee houden. Aan jou de keuze of je niks meer post [wat ik niet hoop] maar als je post, houd er dan rekening mee, dat ik reageer. Dat is overigens ook de laatste keer dat ik je dit zeg.

Jozef

Opvallendste team battles van Australië voor mij:

Fernando vs. Kimi. Kimi had als enige excuus dit weekend dat hij de brake by wire niet fijn vindt. Hopelijk vinden ze daar snel wat op bij Ferrari want anders wordt dit een treurig seizoen voor de Fin.

Hulkenberg vs. Perez. Weet er iemand wat er met Perez aan de hand was? Wordt na de SC op 35 seconden gereden door zijn teamgenoot, ik had toch echt meer van hem verwacht maar misschien heb ik iets gemist.

Perton

#80
Hij kwam al in de eerste ronde binnen voor een pitstop, misschien dat hij daar nog wat schade van heeft overgehouden, al heeft hij het in het persbericht alleen over een lekke band. In datzelfde persbericht zegt ie dat ie lang vastzat achter Sutil, en we hebben allemaal gezien hoe achterlijk langzaam de Sauber is, dus blijkbaar kon Pérez gewoon niet zo goed inhalen. Kan natuurlijk ook allebei zijn: dat ie niet goed kon inhalen, door wat ongemerkte schade/onbalans na de botsing in de eerste ronde.

Ik heb verder niet heel erg op hem gelet, maar vermoedelijk is het verschil normaalgesproken wat kleiner.

Wings

Citaat van: Jozef op 16 maart 2014 - 17:03:55
Opvallendste team battles van Australië voor mij:

Fernando vs. Kimi. Kimi had als enige excuus dit weekend dat hij de brake by wire niet fijn vindt. Hopelijk vinden ze daar snel wat op bij Ferrari want anders wordt dit een treurig seizoen voor de Fin.

Daar was ik sowieso al bang voor. En nu Ferrari achter de feiten aan rijdt ben ik benieuwd wat de rol van de Fin gaat worden. Zeker als hij structureel langzamer is. Het contrast vond ik wel erg groot dit weekend.

janke

Och, het is de eerste confrontatie van het jaar tussen de coureurs in één team. Om nu al te zeggen dat de ene minder gaat scoren dan de andere? Mag van mij, maar ik geef daar over een race of 5/6 wel een mening over. Komt bij dat hier op het forum ook F1 liefhebbers zijn die de ene coureur meer mogen dan de andere. Om Kimi nu al af te schrijven vind ik voorbarig, om het op zijn zachtst te zeggen.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Afschrijven na één race moet je niemand, dat ben ik met je eens. Wel leek Kimi wat problemen te hebben met de wegligging. Toch een aantal momenten dit weekend. Maar goed, ook voor hem was het de eerste race inderdaad. Al geldt dit keer niet de regel dat hij nog moet wennen, want ook voor Alonso is de auto 100% anders dan vorig jaar.

janke

Citaat van: Jeroen op 16 maart 2014 - 18:34:25
. Al geldt dit keer niet de regel dat hij nog moet wennen, want ook voor Alonso is de auto 100% anders dan vorig jaar.

Eens, dat zou wel een heel zwak excuus zijn.
Some things are too important to be left in the past.

Wings

Citaat van: janke op 16 maart 2014 - 18:30:25
Och, het is de eerste confrontatie van het jaar tussen de coureurs in één team. Om nu al te zeggen dat de ene minder gaat scoren dan de andere? Mag van mij, maar ik geef daar over een race of 5/6 wel een mening over. Komt bij dat hier op het forum ook F1 liefhebbers zijn die de ene coureur meer mogen dan de andere. Om Kimi nu al af te schrijven vind ik voorbarig, om het op zijn zachtst te zeggen.

Afschrijven op basis van één race doet niemand hem. Daarvoor doet hij al te lang mee. Maar evalueren en kijken naar morgen met z'n allen vind ik niet bezwaarlijk. En niemand zegt dat dingen per definitie ook zo zullen lopen hé, het is een gedachtekronkel van mensen. En maar goed dat we het daar over oneens kunnen zijn, anders had het forum geen bestaansrecht.

Kootje

Kimi was over de gehele race genomen gemiddeld 'n paar tienden per rondje langzamer dan Fernando, dat vind ik niet schokkend. Het waren namelijk niet die paar tienden per rondje die hem zo ver achter Alonso deed eindigen. uiteraard speelden die wel mee, maar er was meer. Hij begon natuurlijk al verder naar achter en daar kwamen ook nog eens twee remfouten bij, maar het grootste verlies liep hij op tijdens de stops terwijl de SC op de baan was. Omdat hij daar moest wachten totdat Fernando klaar was, wat overigens logisch was, viel hij weer terug nadat hij net aan 'n soort van opmars bezig was. Ik denk niet dat hij Alonso had kunnen bedreigen, want zoals gezegd was die gewoon iets sneller, maar het gat was uiteindelijk groter dan de daadwerkelijke verhouding tussen de twee.

Wings

Volgens mij heeft Kimi niet hoeven te wachten. Reed er een seconde of 2-3 achter. Als hij eventjes heeft gelift [helaas werd dat niet in beeld gebracht] heeft hij marginaal verloren. Verder heb ik een Kimi gezien die het hele weekend heeft geworsteld met zijn balans. Dus om het nu af te schuiven, al dan niet in delen, op een SC-situatie ben ik het toch mee oneens. Daar is echt niet zijn race op gestrand. De uitslag zoals deze is geeft een prima weergave van de onderlinge krachtverhouding als je het mij vraagt.

janke

Citaat van: Wings op 16 maart 2014 - 18:42:57
Citaat van: janke op 16 maart 2014 - 18:30:25
Och, het is de eerste confrontatie van het jaar tussen de coureurs in één team. Om nu al te zeggen dat de ene minder gaat scoren dan de andere? Mag van mij, maar ik geef daar over een race of 5/6 wel een mening over. Komt bij dat hier op het forum ook F1 liefhebbers zijn die de ene coureur meer mogen dan de andere. Om Kimi nu al af te schrijven vind ik voorbarig, om het op zijn zachtst te zeggen.

Afschrijven op basis van één race doet niemand hem. Daarvoor doet hij al te lang mee. Maar evalueren en kijken naar morgen met z'n allen vind ik niet bezwaarlijk. En niemand zegt dat dingen per definitie ook zo zullen lopen hé, het is een gedachtekronkel van mensen. En maar goed dat we het daar over oneens kunnen zijn, anders had het forum geen bestaansrecht.

Oh, dat zal. Maar met totaal nieuwe regels en auto's kan ik met de beste wil geen gedachten kronkel laten gaan over welk coureur dan ook, nu op dit moment. Wat ik al zei, over een race of 5/6. Met die tijd zien we ook of Lotus wel of niet progressie maakt. Vandaag was het 10x niks. Maar het seizoen duurt lang. Dat geldt ook over de verhoudingen van Button/Magnussen en bijv. Hulkenberg/Perez en niet te vergeten Rosberg/Hamilton. Ik ben een Kimi, Button en Hamilton fan Maar ik kan met de beste wil geen een van die drie aanwijzen die het laten liggen of dat ze de sterren vd hemel rijden. Ik zie het wel over een maandje of twee.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: Kootje op 16 maart 2014 - 19:11:18
Kimi was over de gehele race genomen gemiddeld 'n paar tienden per rondje langzamer dan Fernando, dat vind ik niet schokkend. Het waren namelijk niet die paar tienden per rondje die hem zo ver achter Alonso deed eindigen. uiteraard speelden die wel mee, maar er was meer. Hij begon natuurlijk al verder naar achter en daar kwamen ook nog eens twee remfouten bij, maar het grootste verlies liep hij op tijdens de stops terwijl de SC op de baan was. Omdat hij daar moest wachten totdat Fernando klaar was, wat overigens logisch was, viel hij weer terug nadat hij net aan 'n soort van opmars bezig was. Ik denk niet dat hij Alonso had kunnen bedreigen, want zoals gezegd was die gewoon iets sneller, maar het gat was uiteindelijk groter dan de daadwerkelijke verhouding tussen de twee.

Persoonlijk hoor je mij ook niet over zijn snelheid, maar meer over zijn worsteling met de wagen. Eigenlijk een heel weekend gehad met best wel veel momenten. Lijkt echt te worstelen met de wegligging, heeft hem (nog) niet onder controle. Er waren er wel meer met een momentje hier of daar, maar los van de Lotus mannen, zag ik dat bij de meesten niet in die mate.