Wie verslaat zijn teammaat?

Gestart door 0634, 09 maart 2014 - 10:42:01

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: Tuesday op 09 maart 2014 - 12:01:19
Red Bull: Vettel
Ferrari: Alonso
Mercedes: Hamilton
Lotus: Grosjean
McLaren: Magnussen
Sauber: Sutil
Force India: Hülkenberg
Williams: Bottas
STR: Vergne
Marussia: Bianchi
Caterham: Kobayashi

Dit zou ook mijn lijstje zijn. :)

Edit: slecht gekeken, ik denk wel dat Massa Bottas verslaat.

In het geval van Magnussen is het overigens wel wishful thinking bij mij.

Vieze baas

Red Bull: Vettel
Ferrari: Alonso
Mercedes: Rosberg, is constanter denk ik
Lotus: Grosjean
McLaren: Button
Sauber: Sutil
Force India: Hülkenberg, die man is ontzettend goed
Williams: Massa
STR: Vergne
Marussia: Bianchi
Caterham: geen, ze halen geen punten namelijk  ;D

Niels_

Red Bull: Vettel
Ferrari: Alonso
Mercedes: Rosberg
McLaren: Button
Lotus: Grosjean
Sauber: Sutil
Force India: Hulkenberg
Williams: Massa
Toro Rosso: Vergne
Marussia: Bianchi
Caterham: Kobayashi

Tgoh ja, ik heb niet veel getwijfeld eigenlijk. Andere jaren was het moeilijker.

Wings

Ben bang dat Pérez toch een toefje onderschat wordt. ;) Ook wel apart dat recent de meerderheid dacht dat hij mocht blijven en zijn prestaties dan wel tijdelijk boven die van Button werden geplaatst. Dus, of het staat niet in lijn met elkaar of Hülkenberg is de nieuwe Vettel. ;)

Perton

Ik snap niet wat het verdedigen van zijn aanblijven zou moeten suggereren dat 'de lijn' niet klopt. Het kan best zijn dat mensen vonden dat hij een tweede kans verdiende, maar hem niet per se beter dan Hülkenberg vinden. Dan is het niet zo gek dat men nu denkt dat Hülkenberg hem verslaat. Tevens kan het natuurlijk ook zijn dat men Button helemaal niet zo goed vindt, ook dan klopt 'de lijn' nog. Dus ik vind je conclusies eigenlijk een beetje kort door de bocht, als ik zo eerlijk mag zijn.

Als Vettel niveau A is en men Button op niveau B vindt zitten, dan kunnen Hülkenberg en Pérez beiden best niveau A- zijn, dus ook in die zin is je conclusie een beetje gek te noemen.

Sabai

Hulkenberg is veel constanter en imho ook sneller. Denk dat Hulkenberg ook zeker kampioen kan worden als hij bij een top team de kans krijgt.

Wings

@Perton: Omdat zijn prestaties -naar mijn herinneren- werden afgezet tegen die van Jenson Button. Bovendien vind ik McLaren-waardig al een status op zichzelf en werd -indirect- gesuggereerd dat Hülkenberg de 'tweede zit' bij McLaren niet meer verdient dan Pérez [ik kan me vergissen maar meen te herinneren hier heb gemeld dat ik daar wel heil in zag. Als één van de weinigen] door hem het aanblijven te gunnen. Dus echt kort door de bocht is het niet. Meer een optelsom van verschillende argumenten.

@Sabai: Hoe eens ik het ook met je ben: er is geen één topteam die hem contracteert.....

Kootje

Pérez mocht van mij 'n 2e kans krijgen omdat hij niet veel onder deed voor Button en ik zeker nog wel rek in hem zag. De verontwaardiging zat hem dan ook meer in het geit dat men hem vervangt voor 'n rooky. Hadden ze hem vervagen voor Hülkenberg, dan had ik er geen enkele moeite mee gehad. Uitendelijk is Perez nu eenmaal C garnituur en meer als B zal hij niet worden. Terwijl Hulkenberg al B is en wel de potentie heeft van 'n A garnituur. Hij heeft alleen nog het materiaal nodig om dat te bewijzen. Maar ja ... das mijn mening.

0634

Citaat van: Wings op 10 maart 2014 - 17:51:27
Ben bang dat Pérez toch een toefje onderschat wordt. ;) Ook wel apart dat recent de meerderheid dacht dat hij mocht blijven en zijn prestaties dan wel tijdelijk boven die van Button werden geplaatst. Dus, of het staat niet in lijn met elkaar of Hülkenberg is de nieuwe Vettel. ;)
Ik vond het ook één van de lastigere keuzes, samen met Merc en Williams. Toch voor Hulk gekozen. Niet zozeer omdat hij sneller is, maar meer omdat hij denk ik consistenter is.

0634

Citaat van: Sabai op 10 maart 2014 - 18:19:38
Hulkenberg is veel constanter en imho ook sneller. Denk dat Hulkenberg ook zeker kampioen kan worden als hij bij een top team de kans krijgt.
Zo zijn er wel meer. Ik ben het ermee eens dat het een prima rijder is, maar of hij heeft wat nodig is om een wereldtopper te weten valt niet te beoordelen. Dan gelden namelijk ook andere factoren dan snel zijn. Feit is dat de vier grote teams alle vier recent van rijder zijn gewisseld en geen koos voor Hulk. Sterker, volgens mij was hij bij geen van hen een serieuze optie. Dat zegt niet alles hoor, maar ik vraag me wel af waarom. Geen idee.

Perton

#25
Ik betwijfel het eigenlijk of Hülkenberg wel echt sneller is dan Pérez. Reversed grid is Hülkenberg nooit écht goed geweest, zoals in de F3 als GP2 (daarentegen staat dat hij naast Piquet de enige coureur ooit is die een perfect weekend in de GP2 heeft weten te scoren), terwijl Pérez juist in die races, zeker als hij door omstandigheden achteraan moest starten, altijd bijzonder indrukwekkende prestaties neerzette. Natuurlijk, ik weet het, resultaten uit juniorklassen zeggen niet zoveel over de Formule 1, maar het geeft in ieder geval een indicatie dat coureurs toch wel hard het gaspedaal kunnen intrappen.

Wat ik alleen wel een nadeel aan Hülkenberg vind, is dat hij meestal maar een half seizoen écht indrukwekkend presteert. Dat komt uiteraard omdat zijn auto altijd maar een half seizoen goed is, dus heel veel kan hij er nou ook weer niet aan doen. Maar mijn gevoel zegt (en daar heb ik verder geen harde feiten voor) dat hij buiten die halve jaren waarin zijn auto enorm sterk is, ook geen bijzondere dingen laat zien. Wel goede dingen, maar geen bijzondere. Mijn theorie (en nogmaals, gevoel, geen feiten) is dan ook dat dit redelijk meespeelt bij de rijderskeuzes van de topteams.

-edit- ik bedoel natuurlijk: in de basis sneller. Beter omgaan met een Formule 1-auto is natuurlijk een ander verhaal.

Wings

Citaat van: Jeroen op 10 maart 2014 - 18:30:54
Citaat van: Wings op 10 maart 2014 - 17:51:27
Ben bang dat Pérez toch een toefje onderschat wordt. ;) Ook wel apart dat recent de meerderheid dacht dat hij mocht blijven en zijn prestaties dan wel tijdelijk boven die van Button werden geplaatst. Dus, of het staat niet in lijn met elkaar of Hülkenberg is de nieuwe Vettel. ;)
Ik vond het ook één van de lastigere keuzes, samen met Merc en Williams. Toch voor Hulk gekozen. Niet zozeer omdat hij sneller is, maar meer omdat hij denk ik consistenter is.

Mee eens. Maar toch vind ik Hülkenberg te weinig briljante momenten hebben. Daarom stroomt hij ook niet door naar de absolute top.

Wings

Citaat van: Kootje op 10 maart 2014 - 18:29:57
Pérez mocht van mij 'n 2e kans krijgen omdat hij niet veel onder deed voor Button en ik zeker nog wel rek in hem zag. De verontwaardiging zat hem dan ook meer in het geit dat men hem vervangt voor 'n rooky. Hadden ze hem vervagen voor Hülkenberg, dan had ik er geen enkele moeite mee gehad. Uitendelijk is Perez nu eenmaal C garnituur en meer als B zal hij niet worden. Terwijl Hulkenberg al B is en wel de potentie heeft van 'n A garnituur. Hij heeft alleen nog het materiaal nodig om dat te bewijzen. Maar ja ... das mijn mening.

Oké. Dan denk ik gewoon anders. Als ik Hülkenberg echt beter zou vinden dan Pérez zou ik ook willen dat hij hem vervangt en doorstroomt naar een topteam. Maar daar mag je natuurlijk anders over denken. Mij valt op dat Pérez destijds vrij hoog werd aangeslagen maar nu -bijna- unaniem minder goed dan Hülkenberg wordt geschat. Dat vind ik opmerkelijk.

Sabai

Ik denk dat het tijd word dat Hulk een race moet gaan winnen.  Misschien heeft het ook met sponsors te maken die hij niet heeft dat hij nog niet bij een top team rijd.

Wings

En waarom niet? Waarom lijft Mercedes hem niet in?