Race 1: Rolex Australian GP

Gestart door T.Nuvolari, 07 maart 2014 - 12:23:42

« vorige - volgende »

Wie gaat de eerste race winnen?

Vettel
0 (0%)
Riccardo
0 (0%)
Hamilton
11 (42.3%)
Rosberg
7 (26.9%)
Raikkonen
2 (7.7%)
Alonso
2 (7.7%)
Grosjean
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Massa
3 (11.5%)
Bottas
0 (0%)
Button
0 (0%)
Magnussen
0 (0%)
Hulkenberg
0 (0%)
Perez
1 (3.8%)

Totaal aantal stemmen: 20

Breaktest

Citaat van: Sphinx op 21 maart 2014 - 22:04:24
CitaatWeliswaar bezijden de discussie, maar wat mij ontgaat is: waarom nodeloos ingewikkeld doen met sensoren? Wat is er mis met de ouderwetse voor- en nameting? Gewoon die wagens op een gewichtsplaat rijden zoals ook bij de ANWB-keuring gebeurt (uiteraard met inachtname van gebruikelijke correcties voor bandenslijtage enz.)

Een team zou zijn rijders op een zo rijk mogelijke fuelmix weg kunnen sturen, volgas laten gaan in de eerste tien rondjes, afstand opbouwen en nooit meer teruggezien zijn. De rest is op een arme fuelmix uitrijden. Men hoopte dat te voorkomen met deze ietwat ingewikkelde methode, en toevallig is RBR meteen lijdend voorwerp, alleen niet met de auto die men in gedachte had. Ook beperkt het het risico dat de helft van het veld met benzinegebrek stilvalt
Dat zijn nogal wat veronderstellingen (van de FIA) maar waar zijn ze op gebaseerd? Als een team die strategie heeft en succesvol blijkt, kunnen andere teams die ook toepassen en heb je alsnog dezelfde strijd. Een simpele sensor in de tank lijkt me afdoende genoeg om niet voortijdig stil te vallen. Wat dat betreft hebben de teams het zelfde belang als de FIA. En mocht dat af en toe toch gebeuren, dan is er nog geen nood;  dan is dat precies het drama waar je als kijker op hoopt.

Jozef

De reden voor het beperken van de fuel flow is volgens mij vooral dat het anders efficiƫnter is om op elk recht stuk heel veel benzine te verbranden in de eerste paar seconden, en daarna weinig of niets meer (dus bv. extreem snel tot 250 km/h accelereren en het dan rustiger aan doen). Dan kun je een recht stuk sneller afwerken voor een gelijk totaal brandstofverbruik, maar het heeft niet veel te maken met milieuvriendelijkere technologie.

Bovendien zou een coureur er dan voor kunnen kiezen om op het rechte stuk heel veel benzine in te spuiten om zijn positie te verdedigen, waardoor inhalen bijna onmogelijk wordt.

Maikel0230

Heren we gaan niet dezelfde discussie voeren in twee topics, hier gaat dan ook een slotje op. Gelieve de discussie omtrent fuel-flowgate verder te voeren in het Red Bull in 2014 topic.

Bij voorbaat dank

Maikel Joosten
Redactielid Gppits.net

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25