Race 1: Rolex Australian GP

Gestart door T.Nuvolari, 07 maart 2014 - 12:23:42

« vorige - volgende »

Wie gaat de eerste race winnen?

Vettel
0 (0%)
Riccardo
0 (0%)
Hamilton
11 (42.3%)
Rosberg
7 (26.9%)
Raikkonen
2 (7.7%)
Alonso
2 (7.7%)
Grosjean
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Massa
3 (11.5%)
Bottas
0 (0%)
Button
0 (0%)
Magnussen
0 (0%)
Hulkenberg
0 (0%)
Perez
1 (3.8%)

Totaal aantal stemmen: 20

Jozef

Citaat van: Jeroen op 15 maart 2014 - 11:16:24
Als je enigszins serieus in je regelgeving bent, laat je Lotus natuurlijk niet starten.

???

Grosjean zat gewoon binnen de 107% in Q1...

Tuesday

Citaat van: Jozef op 15 maart 2014 - 15:38:10
Dat vond ik wel meevallen, ze gingen juichen toen Ricciardo de snelste tijd reed maar ook toen Hamilton daar nog onder dook werd er zo hard gejuicht dat het op tv hoorbaar was. Maar ik was niet in Melbourne, misschien heb jij meer gezien.
volgens mij was dat bij Hamilton toch geen juichen hoor. Was meer een soort van juichen dat overging in 'ohhhh'

Maikel0230

Citaat van: Jozef op 15 maart 2014 - 15:58:50
Citaat van: Jeroen op 15 maart 2014 - 11:16:24
Als je enigszins serieus in je regelgeving bent, laat je Lotus natuurlijk niet starten.

???

Grosjean zat gewoon binnen de 107% in Q1...

Gosjean zit safe denk ik maar Maldonando absoluut niet.

Maldonado FP1= no time
Maldonado FP2= not time
Maldonado FP3= +5.379 (buiten de 107% regel)

als de stewards eerlijk waren dan mocht hij niet starten, HRT hebben ze toen ook tegengehouden maarja dat was geen miljoenenteam.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Ik denk dat men het potentieel van de auto hierin meeweegt.

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 15 maart 2014 - 16:07:32
Citaat van: Jozef op 15 maart 2014 - 15:58:50
Citaat van: Jeroen op 15 maart 2014 - 11:16:24
Als je enigszins serieus in je regelgeving bent, laat je Lotus natuurlijk niet starten.

???

Grosjean zat gewoon binnen de 107% in Q1...

Gosjean zit safe denk ik maar Maldonando absoluut niet.

Maldonado FP1= no time
Maldonado FP2= not time
Maldonado FP3= +5.379 (buiten de 107% regel)

als de stewards eerlijk waren dan mocht hij niet starten, HRT hebben ze toen ook tegengehouden maarja dat was geen miljoenenteam.
die tijd in FP3 is wel binnen de 107% en Maldonado heeft vanmorgen ook al toestemming gekregen om te racen; http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/307770/maldonado-krijgt-toestemming-om-te-racen/

Maikel0230

Wist ik, had ik anders moeten formuleren en ik dacht echt dat die tijd buiten de 107% viel, goed dat je het dan rechtzet.

Verder blijf ik het maar BS vinden, kun je net zo goed die regel wegdoen, ik zou echt niet op mijn gemak als medecoureur, dat ding is echt niet stabiel maar goed de kans is groot dat ze geen 10 ronden meegaan.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 15 maart 2014 - 16:16:20
Wist ik, had ik anders moeten formuleren en ik dacht echt dat die tijd buiten de 107% viel, goed dat je het dan rechtzet.

Verder blijf ik het maar BS vinden, kun je net zo goed die regel wegdoen, ik zou echt niet op mijn gemak als medecoureur, dat ding is echt niet stabiel maar goed de kans is groot dat ze geen 10 ronden meegaan.
tja, Grosjean heeft zich gewoon op eigen kracht gekwalificeert en die auto is net zo gevaarlijk als die van Maldonado. Ik vind er trouwens niks mis mee dat als je in trainingen wel (ruim) binnen de 107% zit dat je dan ook gewoon mag starten als je in de onverhoopt geen tijd kunt zetten. Maar goed, op basis van wat Lotus aan het einde van de kwalificatie liet zien zouden ze wat mij betreft alsnog van de startlijst afgehaald mogen worden.

Perton

Het was van tevoren al duidelijk dat men niet zo streng de 107%-regel zou hanteren dit weekend en dat het aan de wedstrijdleiding was om hier per geval over te beslissen. Ik snap de verontwaardiging dan ook niet zo goed, want de enige reden dat Maldonado zich niet heeft gekwalificeerd, is dat het begon te regenen voor hij een serieuze run kon doen. Natuurlijk valt er niet zo goed te zeggen wat hij in normale omstandigheden gedaan zou hebben, maar als we de feiten die we hebben eens bekijken, komen we hier op uit:

Grosjean in P2: 106,38%
Maldonado in P3: 104,88%
Grosjean in Q1: 106,85%

Ik, en met mij blijkbaar de wedstrijdleiding ook, kan echt geen enkele reden verzinnen waarom Maldonado niet zou mogen starten, behalve dat Lotus waarschijnlijk geen goede auto voor de race heeft. Maar de wedstrijdleiding moet zich op feiten richten, niet op gevoelsdingetjes.

Jozef

Het probleem van Lotus vandaag lijkt me overigens bijna volledig in de brake by wire te zitten, tegen de volgende GP kan dit al softwarematig opgelost zijn. Maar ze blijven idd tegen problemen aanlopen. Op Sky zeiden ze dat Lotus zelf zegt dat ze een maand achterlopen.

0634

Citaat van: Jozef op 15 maart 2014 - 15:58:50
Citaat van: Jeroen op 15 maart 2014 - 11:16:24
Als je enigszins serieus in je regelgeving bent, laat je Lotus natuurlijk niet starten.

???

Grosjean zat gewoon binnen de 107% in Q1...
Excuus, ik had ook Maldonado moeten zeggen...

0634

Citaat van: Maikel0230 op 15 maart 2014 - 15:08:43
Akkoord een atmosferische motor klinkt altijd beter maar ik kan wel wennen aan deze beer. Vindt het echt een speciaal geluid, we hebben altijd moeten horen van anderen hoe geweldig het vorige Turbo tijdperk is geweest en nu maken we er zelf een mee, vindt ik echt te gek.

Ik vind helemaal niet dat een atmosferische motor altijd beter klinkt dan een turbo. Ik vind het gewoon prima geluid. Blijft achter bij de oude V12's, maar voldoet uitstekend.

0634

Citaat van: Maikel0230 op 15 maart 2014 - 15:49:59
Ik was minder onder de indruk van het gejuich toen Vettel moest uitstappen in Q2 >:(

Ik weet dat ik het al eerder gezegd heb hier maar ik dacht echt dat we van die ziekte verlost waren.

Voor de rest zijn de Aussies top fans!

Wat is er mis mee dan? Door de Vettel/Webber strijd hebben ze in Aus gewoon een hekel aan Vettel. Prima toch. Zolang het niet verder gaat dan boe roepen of juichen als iemand uitvalt zie ik het probleem niet zo.

NielsD

Citaat van: Jeroen op 15 maart 2014 - 17:29:47
Citaat van: Maikel0230 op 15 maart 2014 - 15:49:59
Ik was minder onder de indruk van het gejuich toen Vettel moest uitstappen in Q2 >:(

Ik weet dat ik het al eerder gezegd heb hier maar ik dacht echt dat we van die ziekte verlost waren.

Voor de rest zijn de Aussies top fans!

Wat is er mis mee dan? Door de Vettel/Webber strijd hebben ze in Aus gewoon een hekel aan Vettel. Prima toch. Zolang het niet verder gaat dan boe roepen of juichen als iemand uitvalt zie ik het probleem niet zo.

Inderdaad. Als Duitsland verliest in de finale van het WK-voetbal, dan ben ik ook degene die het hardst schreeuwt.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Citaat van: Perton op 15 maart 2014 - 16:37:24
Het was van tevoren al duidelijk dat men niet zo streng de 107%-regel zou hanteren dit weekend en dat het aan de wedstrijdleiding was om hier per geval over te beslissen. Ik snap de verontwaardiging dan ook niet zo goed, want de enige reden dat Maldonado zich niet heeft gekwalificeerd, is dat het begon te regenen voor hij een serieuze run kon doen. Natuurlijk valt er niet zo goed te zeggen wat hij in normale omstandigheden gedaan zou hebben, maar als we de feiten die we hebben eens bekijken, komen we hier op uit:

Grosjean in P2: 106,38%
Maldonado in P3: 104,88%
Grosjean in Q1: 106,85%

Ik, en met mij blijkbaar de wedstrijdleiding ook, kan echt geen enkele reden verzinnen waarom Maldonado niet zou mogen starten, behalve dat Lotus waarschijnlijk geen goede auto voor de race heeft. Maar de wedstrijdleiding moet zich op feiten richten, niet op gevoelsdingetjes.

Vooropgesteld: van mij mag hij meedoen en ik ben ook niet verontwaardigd. Maar als dit allemaal the case is, waarom hebben we dan uberhaupt een 107%-regel?

Volgens mij zou het logischer zijn om die gewoon te hanteren en alleen in exceptionele gevallen een uitzondering maken. Als Vettel of Rosberg door een probleem niet kan kwalificeren, maar in VT uiteraard dik en dik binnen de teller bleef, dan kan je een uitzondering maken.

Tegenwoordig is het een uitzondering als we de regel gewoon hanteren. Nogmaals, van mij mag iedereen starten hoor, maar ik vind de regel zo wel een apart ding worden.

NielsD

Hier trouwens het moment van Vettel:

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna