Ferrari in 2014

Gestart door Tuesday, 02 maart 2014 - 13:26:26

« vorige - volgende »

Op welke plek finisht de eerste Ferrari in Melbourne?

P1
Podium
Top 5
Top 10
Buiten de punten/halen de finish niet

0634

Lijkt mij ook heel lastig. De achterstand is immens en bovendien zitten er een stuk of vier, vijf teams voor.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 06 april 2014 - 22:20:42
Dat vind ik weer wat overdreven gesteld. Al had hij er halverwege de race inderdaad wel aardig de gang in. Maar een podium... naah. Plek 6 of zo. Met mazzel P5.

P5 was gewoon de zijne, mijns inziens. De jongens van Williams stonden sowieso op een driestopper en ik moest nog maar zien of zij Button nog zouden kunnen pakken in de laatste stint (ik weet niet wat de verschillen waren tussen hen en Button voor de SC, maar zeker niet genoeg om een pitstop te kunnen maken). Beter dan P5 zag ik het hem echter idd niet doen omdat de Force India's toch wel sneller waren.

janke

Toen Hulkenberg, Alonso/Raikkonen inhaalde en Luca dat op de monitor zag, sloot hij zijn ogen en liep daarna weg. Dat beeld sprak wel boekdelen. Toen Button op harde banden verscheen was het afgelopen met hem. Daarvoor had hij een uitstekende race imo. Wat ik wel frappant vond is dat Rosberg (op zacht) Hamilton niet kon pakken die op hard zijn laatste stint deed.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Dat laatste keek ik niet echt vreemd van op, al was ik er wel bang voor. Eerder in de race kreeg Rosberg namelijk al 'n boodschap over de radio dat het verschil tussen medium en soft minimaal was. Daarbij zitten de softs sneller aan hun cliff dan de mediums, dus het voordeel dat Rosberg had was snel weg. Het keiharde verdedigen van Lewis zorgde voor de rest.

Figge

Hahaha, De alternatieve strategie was er bij Mercedes alleen om de mannen op dat moment even uit het directe gevecht weg te halen. Het laat in mijn beleving wel een beetje zien aan wie ze het voordeel gunde bij Mercedes. Maar dat terzijde.
Maar goed Ferrari in 2014. Drama drama drama. Hier gaan naar mijn gevoel koppen rollen. Als het aan mij had gelegen was Domenicali al voor 2013 vervangen. Die man is simpelweg niet hard genoeg om een f1 team te runnen. En Ferrari met al zn politiek al helemaal niet. @ kampioenen in dienst die in slagorde roemloos op P 9 en 10 aan de finish komen. Voelt als terug naar 1992. Wat als ze niet Kimi en Fernando in die wagens hebben. P 13 en 14 ofzo?
Het is jammer voor Luca dat ie Flavio niet mag inhuren. Die is uitstekend met Alonso.

Perton

Citaat van: Figge op 07 april 2014 - 11:33:26
Hahaha, De alternatieve strategie was er bij Mercedes alleen om de mannen op dat moment even uit het directe gevecht weg te halen. Het laat in mijn beleving wel een beetje zien aan wie ze het voordeel gunde bij Mercedes. Maar dat terzijde.
Aan degene die in de eerste bocht de leiding pakte lijkt me.

Figge

Zou kunnen. Of degene die op dat moment aan de leiding ging. Maar mijn gevoel zegt dat icm Maleise vorig jaar dat er iets vaker een voorkeur uitgaat naar Lewis. Hoewel Lewis gisteren hogeschool positie verdedigen liet zien.

Anyway, topic gaat over Ferrari

Kootje

Citaat van: FiggeHahaha, De alternatieve strategie was er bij Mercedes alleen om de mannen op dat moment even uit het directe gevecht weg te halen. Het laat in mijn beleving wel een beetje zien aan wie ze het voordeel gunde bij Mercedes. Maar dat terzijde.

Zonder SC had Rosberg hoogstwaarschijnlijk niet meer gestopt. Hamilton moest nog naar binnen voor de medium band. Het gat tussen die twee was op het moment vd SC slechts 8 sec. en liep niet met rasse schreden op. Rara wie er zonder SC gewonnen had?

Figge

Ja dat is ook weer zo. Maar dat is niet wat er is gebeurd.
Los daarvan. Ik denk wel dat dit een epic battle gaat worden. Ik zie Lewis dit niet zomaar winnen

Kootje

Nee ... is idd niet wat er is gebeurd, maar wel wat er stond te gebeuren. Dus om nu te roepen dat ze 'n voorkeur voor Lewis hebben gaat me wat ver. 

Figge

Nou, de oorspronkelijk strategie was toch voor beiden gelijk. En ik denk ook dat dat de snelste strategie was. Nico werd daar vanaf gehaald. Daarom had ik dat gevoel.

Perton

Hij is er vanaf gehaald omdat ze hun coureurs niet de hele race met elkaar willen laten vechten, althans zo min mogelijk. Had Hamilton achter Rosberg gezeten in de beginfase van de race, was hij waarschijnlijk degene geweest die op de alternative strategy was gezet. Het was immers pas na een paar ronden dat ze over de radio tegen Rosberg zeiden dat hij nu op de alternatieve strategie zat.

Dus ook ik snap nog steeds de conclusie niet dat Hamilton een voorkeur heeft gekregen. Ja, had ie, omdat ie voorlag. Niet omdat hij Hamilton is.

Kootje

Nico werd eraf gehaald omdat Mercedes niet het risico dorst te nemen dat beide heren elkaar zouden bestrijden tot de dood, niet omdat Lewis de voorkeur geniet. Als hij de voorkeur zou genieten, dan hadden ze na de SC ook tegen Rosberg kunnen zeggen: "You had your change, now stay behind Lewis and bring both cars home." ipv beide coureurs te vragen elkaar in leven te laten, maar ze wel de ruimte te geven elkaar te bestrijden.

Figge

De SC maakte de gehele situatie weer nieuw. Sprint voor de finish. Ik durf het wel aan dat als ze bij Mercedes hadden gezegd dat Nico niks mocht doen, dat ie de teamorders zou negeren. De strijd tussen beiden gaat op een diepere laag. Die 2 zijn nu met een mentaal spel bezig.
Dat Mercedes Nico weghaalt is voor mij juist een teken dat zij het risico niet durven te nemen. De keuze spreek voor juist toch wel een voorkeur uit. In principe, was Nico op de start na de snelste dit weekend. We zullen zien of bij een omgekeerd situatie in de volgende race, de beslissing ook omgekeerd genomen gaat worden. Of niet. Dan zegt mij dat genoeg.

Perton

Hoe was Rosberg op de start na de snelste dit weekend? Hamilton was alle trainingen de snelste,  net als in Q1. Q2 en Q3 waren voor Rosberg, maar wie weet wat Hamilton zonder zijn fout in de eerste bocht had kunnen doen. Ik zie nog steeds geen zinnig argument waarom Hamilton bevoordeeld wordt door Mercedes.

Dat Mercedes Nico weghaalde is voor mij ook een teken dat ze geen risico durfden te nemen. Namelijk twee gelijkwaardige coureurs die elkaar het leven misschien wel te zuur maken.