Red Bull in 2014 / 2015

Gestart door Sabai, 01 maart 2014 - 13:12:55

« vorige - volgende »

Halen ze de finish in Melbourne?

ja
nee
ja met 1 auto minstens.

Kootje

Nope ... ik sluit me bij Tuesday aan. Afgevlagd worden is niet hetzelfde als de race finishen. Finishen doe je als je de complete raceafstand af hebt gelegd, niet eerder.

0634

Is dit niet een beetje een non-discussie? Doet het er echt toe of iemand 'afgevlagd' wordt of 'finisht', mocht daar verschil in zitten?  ???

Perton

De enige reden waarom iemand niet zou finishen als ie niet in dezelfde ronde finisht, is natuurlijk omdat er gewoon een paar mannetjes hebben bedacht dat iedereen klaar is zodra de winnaar over de finish komt. Veel logischer is het natuurlijk om iedereen de gehele raceafstand te laten voltooien. Dus ik snap Tuesday en Kootje als ze zeggen dat iemand dan geen 'echte' finisher is, maar dat is ook alleen maar omdat er ooit een regeltje is bedacht. Die regel kan net zo goed worden afgeschaft.

0634

Neuh, op Spa maakt het niet uit, maar op andere banen hebben we ereronden en het zou een beetje gek zijn als daar tussendoor geracet wordt. De wagens die finishen kunnen niet in het grote niets opgaan natuurlijk omdat er nog een paar wagens 1 of 2 rondjes door moeten raggen.

Perton

En da's exact het punt dat Jehoentelaar probeerde te maken met zijn "Dat het circuit te klein is om alle coureurs binnen dezelfde ronde te laten finishen doet daar weinig aan af."

Kootje

Citaat van: Jeroen op 05 maart 2014 - 23:45:38
Neuh, op Spa maakt het niet uit, maar op andere banen hebben we ereronden en het zou een beetje gek zijn als daar tussendoor geracet wordt. De wagens die finishen kunnen niet in het grote niets opgaan natuurlijk omdat er nog een paar wagens 1 of 2 rondjes door moeten raggen.

Op Spa maakt het niet zoveel uit?  :o

Ik zou juist zeggen dat het op Spa nog het meest uitmaakt en wel omdat de gefinishte rijders daar net voor Eau Rouge vol in de ankers en rechtsom de GP2 pits inrijden. Lijkt me toch niet echt prettig als je daar als achterligger met volle snelheid op afraast. ;D

0634

#36
Citaat van: Kootje op 06 maart 2014 - 01:02:23
Citaat van: Jeroen op 05 maart 2014 - 23:45:38
Neuh, op Spa maakt het niet uit, maar op andere banen hebben we ereronden en het zou een beetje gek zijn als daar tussendoor geracet wordt. De wagens die finishen kunnen niet in het grote niets opgaan natuurlijk omdat er nog een paar wagens 1 of 2 rondjes door moeten raggen.

Op Spa maakt het niet zoveel uit?  :o

Ik zou juist zeggen dat het op Spa nog het meest uitmaakt en wel omdat de gefinishte rijders daar net voor Eau Rouge vol in de ankers en rechtsom de GP2 pits inrijden. Lijkt me toch niet echt prettig als je daar als achterligger met volle snelheid op afraast. ;D

Gewoon volgas de GP 2 pits in rijden. Zo moeilijk is dat niet voor een topcoureur ;D

0634

Citaat van: Perton op 05 maart 2014 - 23:51:54
En da's exact het punt dat Jehoentelaar probeerde te maken met zijn "Dat het circuit te klein is om alle coureurs binnen dezelfde ronde te laten finishen doet daar weinig aan af."

Maar dat kan je niet op lossen lijkt me. Dus is die regel niet zo onlogisch als jij beweert. ;)

T.Nuvolari

Ik ga er vanuit dat je finished als je het einde van de race haalt. Als er dan iemand met een zwart wit geblokte vlag beslist dat dit dan op een ronde minder ver is dan de eerste ja...

Matthijs

De race eindigt als je de finishvlag hebt gezien, dan ben je dus ook gefinisht. Denk aan de 24 uur van Le Mans bijvoorbeeld. Het is dus mogelijk dat iemand die wel gefinisht is, minder ronden heeft afgelegd als iemand die tussentijds is uitgevallen.

Tuesday

het was maar een vraag hè!? Als finishen het zien van de vlag is, dan kun je zoals Matthijs zegt idd toch achter iemand eindigen die de vlag niet gezien heeft. Je zou finishen ook kunnen zien als het afleggen van het percentage ronden waarmee je in de einduitslag wordt opgenomen.

Perton

Citaat van: Jeroen op 06 maart 2014 - 07:08:48
Citaat van: Perton op 05 maart 2014 - 23:51:54
En da's exact het punt dat Jehoentelaar probeerde te maken met zijn "Dat het circuit te klein is om alle coureurs binnen dezelfde ronde te laten finishen doet daar weinig aan af."

Maar dat kan je niet op lossen lijkt me. Dus is die regel niet zo onlogisch als jij beweert. ;)
Jawel. Door de ereronde af te schaffen. Of dat wenselijk is, is een ander verhaal, maar het oplossen an sich is prima te doen.

Tuesday

Citaat van: Perton op 06 maart 2014 - 10:32:08
Citaat van: Jeroen op 06 maart 2014 - 07:08:48
Citaat van: Perton op 05 maart 2014 - 23:51:54
En da's exact het punt dat Jehoentelaar probeerde te maken met zijn "Dat het circuit te klein is om alle coureurs binnen dezelfde ronde te laten finishen doet daar weinig aan af."

Maar dat kan je niet op lossen lijkt me. Dus is die regel niet zo onlogisch als jij beweert. ;)
Jawel. Door de ereronde af te schaffen. Of dat wenselijk is, is een ander verhaal, maar het oplossen an sich is prima te doen.
totaal niet praktisch. Een inlap hoort gewoon bij de sport, t is niet eens een ereronde.

Perton

Het 'hoort' bij de sport, omdat we het zo gewend zijn. Qua brandstof wordt er rekening mee gehouden, en daarom gaan ze altijd langzaam rijden, etc. Als je reglementair vaststelt dat je een dusdanige snelheid moet vasthouden dat je niet in de weg komt te rijden van mensen die hun race nog af moeten maken (en dat kan prima met de huidige elektronica, als de safety car op de baan komt, krijgen ze immers ook altijd een deltatijd op hun stuurtje te zien), dan kan dat gewoon.

Nogmaals, het is natuurlijk niet wenselijk of logisch om te doen, maar het zou echt een moeite van 0,0 zijn om het te doen.

Tuesday

Citaat van: Perton op 06 maart 2014 - 11:06:19
Het 'hoort' bij de sport, omdat we het zo gewend zijn. Qua brandstof wordt er rekening mee gehouden, en daarom gaan ze altijd langzaam rijden, etc. Als je reglementair vaststelt dat je een dusdanige snelheid moet vasthouden dat je niet in de weg komt te rijden van mensen die hun race nog af moeten maken (en dat kan prima met de huidige elektronica, als de safety car op de baan komt, krijgen ze immers ook altijd een deltatijd op hun stuurtje te zien), dan kan dat gewoon.

Nogmaals, het is natuurlijk niet wenselijk of logisch om te doen, maar het zou echt een moeite van 0,0 zijn om het te doen.
gisteren zeg je nog dat het wel logisch zou zijn en dat is waar Jeroen op reageert. Ik denk dat zoals het nu is verreweg de meest logische en praktische oplossing is. Zeker als je bedenkt dat er ook auto's kunnen zijn met meerder rondjes achterstand. Waar ga je dan de grens leggen??