Testweek 1: Pre-season testing, Circuito de Jerez, Jerez de la Frontera

Gestart door Maikel0230, 26 januari 2014 - 19:29:23

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Kronos op 29 januari 2014 - 08:52:55
Citaat van: Maikel0230 op 28 januari 2014 - 21:42:25
Kleine wijziging aangebracht in de OP, morgen zal Segio Pérez opnieuw plaatsnemen achter het stuur van de VJM07 terwijl Nico op donderdag zal overnen en Juncadella zal op vrijdag de natte banden test afleggen.

De natte banden test zal vandaag afgewikkeld worden aangezien het vannacht geregend heeft.
Men is op dit moment het circuit nog natter aan het maken.

Hierdoor zal vrijdag (indien het droog is) gewoon op droog weer banden gereden worden
dan zie ik ook nog wel wat in het rijdersschema's omgegooid worden. Vettel en Button hebben gisteren niet (amper) gereden en kunnen vandaag dus alleen maar in de regen rijden, terwijl dat toch de ervaren mannen in het team zijn, die belangrijk zijn voor de ontwikkeling van de auto.

Maikel0230

Correct de FIA heeft besloten om die test vandaag te doen, er is trouwens geen verandering meer aangebracht in de line up van vandaag.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Ik zat es te denken he. Normaal als een coureur zijn nagel breekt laten ze hem al uit voorzorg in de pits opgeven om onderdelen als de versnellingsbak te besparen enzo. Maar dit seizoen zullen de eerste races misschien wel zoveel mensen uitvallen dat het loont om toch proberen de race uit te rijden als je een klein probleem hebt. je kan maar zo punten scoren. Nu is dit niet wat me interessant lijkt, want het is redelijk voor de hand liggend maar ik vraag me af of we hier tegen het einde van het seizoen de consequenties nog van gaan zien. Teams die aan het begin van het seizoen toch te vaak iets te veel hebben gegeven en daardoor in de problemen komen.

Kootje

Zeker op motorgebied zullen er teams zijn die in de problemen komen. Je mag nu eenmaal maar 'n X-aantal motoren gebruiken, en gezien de onbetrouwbaarheid is het te verwachten dat sommige teams al voor het eind van het jaar hun max bereikt hebben. Wat betekend dat ze dan eerder 'n oude motor in moeten zetten met alle risico's van dien, of 'n gridpenalty aanvaarden. Zelfde geld voor de versnellingsbak, al weet ik niet of daar veel aan gewijzigd is. Vaste verhoudingen betekend niet per definitie dat ook de constructie anders is.

robbert

Citaat van: Kronos op 29 januari 2014 - 08:52:55
Citaat van: Maikel0230 op 28 januari 2014 - 21:42:25
Kleine wijziging aangebracht in de OP, morgen zal Segio Pérez opnieuw plaatsnemen achter het stuur van de VJM07 terwijl Nico op donderdag zal overnen en Juncadella zal op vrijdag de natte banden test afleggen.

De natte banden test zal vandaag afgewikkeld worden aangezien het vannacht geregend heeft.
Men is op dit moment het circuit nog natter aan het maken.

Hierdoor zal vrijdag (indien het droog is) gewoon op droog weer banden gereden worden

hopelijk gaan ze dan de tests niet stilleggen ook, zoals ze dit rap doen in het seizoen, als het wat regent

Tuesday

nog geen (serieuze) rondjes voor de Renault teams vandaag. Moeten we daar misschien toch wat achter gaan zoeken?? Gisteren ook al geen echte flyer kunnen doen.

Kronos

Citaat van: Tuesday op 29 januari 2014 - 12:46:15
nog geen (serieuze) rondjes voor de Renault teams vandaag. Moeten we daar misschien toch wat achter gaan zoeken?? Gisteren ook al geen echte flyer kunnen doen.

Het is inderdaad wel opvallend. Enorm weinig rondjes gisteren als je het vergelijkt met voorgaande jaren (nog geen 100 dit jaar terwijl er voorgaande jaren tussen de 500-600 rondjes op de eerste dag werden afgewerkt).

Misschien hadden meer teams die "promotionele" kilometers moeten gebruiken...

Maikel0230

Blijkbaar heeft Pirelli voldoende data van deze morgen want die tractor heeft de baan niet meer doorweekt, de slicks komen nu dus naar boven na de officieuze lunch.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 29 januari 2014 - 13:37:44
Blijkbaar heeft Pirelli voldoende data van deze morgen want die tractor heeft de baan niet meer doorweekt, de slicks komen nu dus naar boven na de officieuze lunch.
misschien heeft de tractor ook wel een technisch probleem ;)

Maikel0230

Het ziet er naar uit dat de dag van Vettel erop zit, mensen in de paddock hebben hem zien zitten in de motorhome van Red Bull in zijn gewone kleren.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Kronos op 29 januari 2014 - 13:13:10
Citaat van: Tuesday op 29 januari 2014 - 12:46:15
nog geen (serieuze) rondjes voor de Renault teams vandaag. Moeten we daar misschien toch wat achter gaan zoeken?? Gisteren ook al geen echte flyer kunnen doen.

Het is inderdaad wel opvallend. Enorm weinig rondjes gisteren als je het vergelijkt met voorgaande jaren (nog geen 100 dit jaar terwijl er voorgaande jaren tussen de 500-600 rondjes op de eerste dag werden afgewerkt).

Misschien hadden meer teams die "promotionele" kilometers moeten gebruiken...


Ik denk dat de teams gewoon nog erg voorzichtig zijn...Immers is het 'maar' een extra test, dus hoeft nog niet alles op scherp te staan?

Perton

Gary Anderson vermoedt problemen bij renault en james key zei gisteren dat teams die er vandaag niet in slagen wat rondjes te rijden een serieus probleem hebben... ben benieuwd hoe die afloopt. Ondanks dat ik red bull wel een jaar met 38 uitbalbeurten gun, heb ik toch liever een competitief seizoen met zoveel mogelijk teams.

Franky R.

Citaat van: Perton op 29 januari 2014 - 14:39:05
Gary Anderson vermoedt problemen bij renault en james key zei gisteren dat teams die er vandaag niet in slagen wat rondjes te rijden een serieus probleem hebben... ben benieuwd hoe die afloopt. Ondanks dat ik red bull wel een jaar met 38 uitbalbeurten gun, heb ik toch liever een competitief seizoen met zoveel mogelijk teams.


We hebben heus nog wel een competitief seizoen als Red Bull 38 keer uitvalt hoor...*kruist zijn vingers*... ;D

Perton

12.59 op http://live.autosport.com/commentary.php/id/692 das wat anderson had te melden. Klinkt mij toch als serieuze problemen hoor

@franky zou zomaar kunnen dat het een strijd wordt tussen mclaren en mercedes! Daar teken ik wel voor :p

Franky R.

Citaat van: Perton op 29 januari 2014 - 14:43:42
12.59 op http://live.autosport.com/commentary.php/id/692 das wat anderson had te melden. Klinkt mij toch als serieuze problemen hoor

@franky zou zomaar kunnen dat het een strijd wordt tussen mclaren en mercedes! Daar teken ik wel voor :p


Idd. dat zou mooi zijn. En Ferrari er ook bij, totdat die wegzakken omdat Alonso moeite heeft met Kimi...Andersom kan niet, want Kimi... :P


;D ;D ;D