Testweek 1: Pre-season testing, Circuito de Jerez, Jerez de la Frontera

Gestart door Maikel0230, 26 januari 2014 - 19:29:23

« vorige - volgende »

Franky R.

Hoe zit het met het verhaal over productiefouten bij Renault? Dat Red Bull issues heeft, okee. Maar de andere Renault-teams leggen ook nauwelijks rondjes af...

Perton

Ze lopen nu wel aardig wat rondjes te rijden bij Renault volgens mij, hebben allemaal al wel een tijd achter hun naam staan. Nu kijken of ze dat de hele dag weten vol te houden. Indien dat zo is, zou ik als Renault heel erg blij zijn en veel hoop hebben voor Bahrein. Ze zitten nog wel in de 1.44 (Kvyat), 1.45 (Ricciardo) en 1.50 (Kobayashi), dus het is duidelijk dat men daar nog bezig is met het laten werken van de systemen en de 'snelle' (relatief gezien, want écht snelle tijden hebben we deze week natuurlijk niet) nog even laten voor wat het was. Als ze daar aan het einde van de dag nog een beetje aan kunnen werken, is het écht een geslaagde dag voor ze.

Tenzij het weer slechter is dan 'damp' zoals ik eerder vandaag las, dan zijn de tijden nu sowieso al niet zo slecht en vervalt alles van na mijn derde zin.

NielsD

http://www.gppits.net/nieuws/massa_blij_met_overstap_naar_williams/

Bij Ferrari zag ik hem het liefst vertrekken, de sport hoefde hij van mij niet te verlaten. Ik hoop dat hij zijn carrière bij Williams positief kan afsluiten, helaas zonder Smedley. Mijns inziens de leukste engineer in de paddock.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Maikel0230



De nieuwe koelgaten op de Red Bull lijken te werken maar ik denk niet dat Newey dit geweldig vindt voor zijn aerodynamica.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

NielsD

Citaat van: Maikel0230 op 31 januari 2014 - 11:50:07


De nieuwe koelgaten op de Red Bull lijken te werken maar ik denk niet dat Newey dit geweldig vindt voor zijn aerodynamica.

Bizar dat het zo moet worden opgelost, tijdelijk.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

robbert

ik weet, tijden willen nog niet zeggen, maar het aantal ronden is belangrijk é. Dus mercedes staat er helemaal goed voor. Staat met 3 teams in de top 3 en het mercedes team blijft maar ronden rijden. Dus het ziet er goed uit voor mercedes. Moet in de gaten gehouden worden. Maar nogmaals, het zijn nog maar testen é

Kootje

Citaat van: NielsD op 31 januari 2014 - 11:30:52
http://www.gppits.net/nieuws/massa_blij_met_overstap_naar_williams/

Bij Ferrari zag ik hem het liefst vertrekken, de sport hoefde hij van mij niet te verlaten. Ik hoop dat hij zijn carrière bij Williams positief kan afsluiten, helaas zonder Smedley. Mijns inziens de leukste engineer in de paddock.

Zonder Smedley? :o

Ik had juist begrepen dat deze met hem mee was verhuist naar Williams. ???

NielsD

Citaat van: Kootje op 31 januari 2014 - 12:19:16
Citaat van: NielsD op 31 januari 2014 - 11:30:52
http://www.gppits.net/nieuws/massa_blij_met_overstap_naar_williams/

Bij Ferrari zag ik hem het liefst vertrekken, de sport hoefde hij van mij niet te verlaten. Ik hoop dat hij zijn carrière bij Williams positief kan afsluiten, helaas zonder Smedley. Mijns inziens de leukste engineer in de paddock.

Zonder Smedley? :o

Ik had juist begrepen dat deze met hem mee was verhuist naar Williams. ???

Dacht ik in eerste instantie ook, later werd bekend dat deze niet mee ging.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Red bull nog steeds maar 8 rondjes, maar caterham gaat relatief oké.  Dus ik denk steeds meer dat renault inderdaad haar problemen snel gaat oplossen. Red bull zal dat daarna ongetwijfeld ook doen, de vraag is nu alleen wanneer

Maikel0230

Ik geloof gisteren een bericht gelezen te hebben dat Renault bij de Caterham geen probleem heeft met het ERS en koeling omdat de catherham zo'n grote sidepods heeft, Toro Rosso en Red Bull zitten veel compacter in elkaar en dat doet de Renault geen goed. Dat terwijl de Ferrari en Mercedes teams redelijk kleine sidepods hebben en geen last hebben van oververhitting.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje



Maikel0230

Dat vermoed ik dus ook omdat Caterham op hun derde dag ineens netjes begint rond te draaien en de STR en RB bijna niet van plaats komen. Maar toch ligt er ook een deel van de schuld bij Renault vermoed ik, ik kan me niet voorstellen dat ze bij STR en RB net zo'n grote sidepods willen hebben als bij Caterham.

let eens op de sidepods bij de Marussia

en dan de Caterham


Ze noemen dat ding nu al de Caterbrik op F1 technical heb ik gehoord.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai

Citaat van: gloudiesaurus op 30 januari 2014 - 23:10:12
Renault en Red Bull hebben dus echt wel een probleem...

Mercedes staat er goed op. Ze zeggen zelf op 80% van hun vermogen te rijden, net als Ferrari. Dat klinkt goed.

Leuke test van Frijns vandaag, jammer dat het team zoveel problemen heeft nu heeft hij nog nauwelijks kilometers kunnen maken :-\
En een tijd neerzetten zat er sowiezo nietin.

Het verbaasd me dat ze Frijns al zo snel laten rijden. Je zou verwachten dat ze de vaste rijders zoveel mogelijk tijd in de nieuwe auto willen geven.

Kootje

Tsja .... blijkbaar hebben ze bij Caterham hun huiswerk gedaan. :P

Kijk ... dat de Renault 'n hoop koeling nodig heeft kun je hen kwalijk nemen, maar daar is verder weinig aan te veranderen.
Het is aan de teams om ervoor te zorgen dat de Renault krachtbron de benodigde koeling krijgt of minstens genoeg hitte af kan voeren.
Dus ... dat betekend grotere side-pots of grotere openingen voor de ventilatie. ::)



Lijkt mij tenminste, maar ik ben geen techneut. Pin me er dus niet op vast. ;)