Testweek 1: Pre-season testing, Circuito de Jerez, Jerez de la Frontera

Gestart door Maikel0230, 26 januari 2014 - 19:29:23

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 27 januari 2014 - 11:08:25
Adam Cooper ‏@adamcooperf1  30 min.
We should expect all teams to give 3rd drivers a run before the season so they can help correlate real car and simulator

Vandaar dat Van der Garde niet test.

Die snap ik even niet?
Cooper zegt dat alle 3e coureurs gaan rijden voor de 1e race? En jij zegt dat dat dit de reden is dat Van der Garde niet rijdt?

Overigens zijn Frijns en Juncadella de enige 3e coureurs die in Jerez kilometers zullen maken  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Ja. Sauber heeft geen simulator. Dus er is in dat opzicht geen reden hem te laten testen.

Als in: Cooper bedoelt dat alle teams met simulators dat zullen doen.

Maikel0230

Ik heb de OP geupdate met info over wie nu op welke dag rijd, helaas nog steeds geen bevestiging van Williams en Marussia waneer zij nu precies hun wagen zullen bekend maken, ik gok ook gewoon morgen ergens.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Marussia is er morgen niet bij, later in de week misschien wel, misschien niet

http://www.autosport.com/news/report.php/id/112307

Hebben ze bij Lotus toch (deels) gelijk gekregen.

gloudiesaurus

Nah dit van Marussia is wel onverwacht natuurlijk...

Ben vooral benieuwd naar Frijns deze week!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Uiteraard zal het onverwachts zijn. Maar ze missen hem wel en volgens mij was dat wat lotus zei en niet dat teams er per se voor zouden kiezen om niet te testen (als ik dat echter mis heb, hoor ik het graag)

Jozef

Ik denk vooral dat Lotus dacht dat wel meer teams het niet voor mekaar zouden krijgen om hun auto af te hebben. Hoe ik dit van Marussia begrijp is dat ze op het punt stonden de auto in de truck te zetten en dan toch iets gevonden hebben waardoor ze niet kunnen rijden. Wat ik me daarbij moet voorstellen weet ik niet precies want het kan echt van alles zijn. Het kan ook een smoes zijn. Maar het feit dat Marussia's testteam al in Jerez is en daar ook gewoon blijft, toont volgens mij aan dat het geen smoes is. En dan heeft Marussia gewoon pech gehad met iets, wat het ook moge zijn.

Kronos

De eerste rode vlag (van velen deze komende dagen) is binnengehaald door Ferrari (Kimi).
Na een paar bochten is hij stil gevallen nadat eerder deze ochtend de Mercedes (Hamilton) al een rondje gereden had.
Verder stelt Caterham problemen te hebben met het in elkaar zetten van de auto waardoor de presentatie opgeschoven is.

Kronos

Verder zijn Marussia en Caterham NU al in een felle strijd verwikkeld:

wie zal het eerste achterhoede team zijn die haar auto op het circuit heeft rondrijden?

Caterham heeft problemen met de auto in elkaar te zetten (misschien bouwtekening zoek?!) terwijl Marussia inmiddels onderweg is naar Jerez (na eerst problemen gehad te hebben).

Kronos

Eerste vliegende ronde staat op naam van Hamilton in zijn Mercedes!

Perton

Hamilton was eerder blijkbaar ook stil komen te vallen in de pitstraat doordat zijn motor er gewoon mee ophield tijdens het rijden

Kronos

Verklaring voor de breakdowns in de eerste ronden zou kunnen zijn dat men een ijkpunt wil hebben wanneer de benzinetank echt leeg is (zodat de motor stil valt).
Zo'n ijkmoment lijkt me wel belangrijk met het oog op komend seizoen, als je dat wilt testen dan test je het maar meteen in de eerste ronde lijkt me.

2013 was het seizoen van de banden

2014 wordt het seizoen van de benzine?

Tuesday

Citaat van: Kronos op 28 januari 2014 - 12:10:42
Verklaring voor de breakdowns in de eerste ronden zou kunnen zijn dat men een ijkpunt wil hebben wanneer de benzinetank echt leeg is (zodat de motor stil valt).
Zo'n ijkmoment lijkt me wel belangrijk met het oog op komend seizoen, als je dat wilt testen dan test je het maar meteen in de eerste ronde lijkt me.

2013 was het seizoen van de banden

2014 wordt het seizoen van de benzine?
zou kunnen, maar Ferrari heeft al aangegeven dat het uit voorzorg was, dus dat duidt dan toch op een (mogelijk) technisch probleem. En in t geval van Mercedes; dat laat je niet in de pitstraat gebeuren.

Perton

Dat ijmoment zou ik persoonlijk niet doen in je eerste run wanneer je nog systemen aan het checken bent dus ik vermoed dat dat het niet is en dat ze dat donderdag of in bahrein pas doen.

Hamilton gecrasht