Testweek 1: Pre-season testing, Circuito de Jerez, Jerez de la Frontera

Gestart door Maikel0230, 26 januari 2014 - 19:29:23

« vorige - volgende »

robbert

benieuwd wat ferrari getest heeft. Opeens op 2 seconden staan...

ik denk dat het nu al duidelijk is, dat men mclaren in de gaten zal mogen houden.  Het was Mercedes toch é, die vroeger klaar was met de motoren dan de rest. Het werpt toch zijn vruchten af vind ik

Kootje

Citaat van: rafael25 op 30 januari 2014 - 17:14:41
Het is echter geen toeval dat de team met de Renault V6 turbo allemaal zo weinig rijden in Jerez.
Is dit de reden dat Lotus deze test heeft overgeslagen?

Denk ik niet.
Als deze problemen al bekend waren, dan hadden Red Bull en co waarschijnlijk ook overgeslagen.

T.Nuvolari

Leuk voor Torro Rosso, ben je net geswitched naar een "betere" F1 motor.  ::)

Sabai

Citaat van: Kootje op 30 januari 2014 - 18:06:39
Citaat van: rafael25 op 30 januari 2014 - 17:14:41
Het is echter geen toeval dat de team met de Renault V6 turbo allemaal zo weinig rijden in Jerez.
Is dit de reden dat Lotus deze test heeft overgeslagen?

Denk ik niet.
Als deze problemen al bekend waren, dan hadden Red Bull en co waarschijnlijk ook overgeslagen.

Nu deze situatie is ontstaan is het zelfs een voordeel geworden voor Lotus om deze test over te slaan.

SanderD

Citaat van: robbert op 30 januari 2014 - 17:39:00
benieuwd wat ferrari getest heeft. Opeens op 2 seconden staan...

ik denk dat het nu al duidelijk is, dat men mclaren in de gaten zal mogen houden.  Het was Mercedes toch é, die vroeger klaar was met de motoren dan de rest. Het werpt toch zijn vruchten af vind ik


Voor zover ik weet kunnen we voorlopig nog bar weinig conclusies uit de rondetijden trekken. Het aantal afgelegde ronden is veel belangrijker, om kinderziektes etc te verhelpen.

Kootje

Citaat van: M@rc op 30 januari 2014 - 18:10:01
Leuk voor Torro Rosso, ben je net geswitched naar een "betere" F1 motor.  ::)

;D


Citaat van: Sabai op 30 januari 2014 - 18:10:41
Nu deze situatie is ontstaan is het zelfs een voordeel geworden voor Lotus om deze test over te slaan.

Idd ja.
Scheelt ze toch weer 'n hoop geld dat ze niet hebben.

robbert

Citaat van: SanderAlonso op 30 januari 2014 - 18:12:22
Citaat van: robbert op 30 januari 2014 - 17:39:00
benieuwd wat ferrari getest heeft. Opeens op 2 seconden staan...

ik denk dat het nu al duidelijk is, dat men mclaren in de gaten zal mogen houden.  Het was Mercedes toch é, die vroeger klaar was met de motoren dan de rest. Het werpt toch zijn vruchten af vind ik


Voor zover ik weet kunnen we voorlopig nog bar weinig conclusies uit de rondetijden trekken. Het aantal afgelegde ronden is veel belangrijker, om kinderziektes etc te verhelpen.

ja heb je mss gelijk in, maar mercedes en mclaren hebben toch meer ronden dan ferrari ook é. Maar het zijn nog testen natuurlijk

Sabai


KVDracer

Dit vind ik het spijtige aan de F1. Er zijn slechts 3 fabrikanten Tegen 10 jaar geleden had je nog 7 fabrikanten (of hoe je ook het noemen wil) die leverde in de F1. Als er toen een fabrikant een structurele fout maakte hadden daar slechts 2 teams last van. Nu zit je direct met 4 teams die er last van hebben, terwijl je er maar 10 hebt. Dit zou eigenlijk niet mogen. Ik hoop dat we na Honda in 2015 nog 2 anderen mogen verwelkomen in de f1 en terug een echte strijd krijgen.

Perton

Dan moet men nog meer naar reglementen waar de autofabrikanten op zitten te wachten. Of dat tegelijkertijd het sporthart van fans harder laat kloppen is een ander verhaal.

0634


Tuesday

komt allemaal wel goed, uiteindelijk zal er niet veel verschil in motoren zitten, net als de afgelopen jaren. Wat dat betreft is het juist een stuk beter als vroeger.

Franky R.

Citaat van: KVDracer op 30 januari 2014 - 18:25:13
Dit vind ik het spijtige aan de F1. Er zijn slechts 3 fabrikanten Tegen 10 jaar geleden had je nog 7 fabrikanten (of hoe je ook het noemen wil) die leverde in de F1. Als er toen een fabrikant een structurele fout maakte hadden daar slechts 2 teams last van. Nu zit je direct met 4 teams die er last van hebben, terwijl je er maar 10 hebt. Dit zou eigenlijk niet mogen. Ik hoop dat we na Honda in 2015 nog 2 anderen mogen verwelkomen in de f1 en terug een echte strijd krijgen.


Ik blijf het zeggen; het was een gemiste kans van de FIA/Todt om de viercilinder-turbomotor niet toe te staan. Daarmee zou men IMHO de drempel sterk verlagen voor autofabrikanten.

Sabai

Citaat van: KVDracer op 30 januari 2014 - 18:25:13
Dit vind ik het spijtige aan de F1. Er zijn slechts 3 fabrikanten Tegen 10 jaar geleden had je nog 7 fabrikanten (of hoe je ook het noemen wil) die leverde in de F1. Als er toen een fabrikant een structurele fout maakte hadden daar slechts 2 teams last van. Nu zit je direct met 4 teams die er last van hebben, terwijl je er maar 10 hebt. Dit zou eigenlijk niet mogen. Ik hoop dat we na Honda in 2015 nog 2 anderen mogen verwelkomen in de f1 en terug een echte strijd krijgen.

Eens.

robbert

Citaat van: Franky R. op 30 januari 2014 - 18:41:15
Citaat van: KVDracer op 30 januari 2014 - 18:25:13
Dit vind ik het spijtige aan de F1. Er zijn slechts 3 fabrikanten Tegen 10 jaar geleden had je nog 7 fabrikanten (of hoe je ook het noemen wil) die leverde in de F1. Als er toen een fabrikant een structurele fout maakte hadden daar slechts 2 teams last van. Nu zit je direct met 4 teams die er last van hebben, terwijl je er maar 10 hebt. Dit zou eigenlijk niet mogen. Ik hoop dat we na Honda in 2015 nog 2 anderen mogen verwelkomen in de f1 en terug een echte strijd krijgen.


Ik blijf het zeggen; het was een gemiste kans van de FIA/Todt om de viercilinder-turbomotor niet toe te staan. Daarmee zou men IMHO de drempel sterk verlagen voor autofabrikanten.

laat maar, want er is nu al zoveel geklaag over het geluid, en das dan nog maar met 6cilinders