Downloaden: Do of Don't?

Gestart door Edwin90, 26 januari 2014 - 14:53:16

« vorige - volgende »

Arthur

Citaat van: Perton op 26 januari 2014 - 21:46:44
Ik ook niet, denk dat dat lastig gaat met een park dat er al jaren ligt :P Met een nieuw park zou dat wel kunnen uiteraard. Of je moet oldskool met polsbandjes gaan werken, maar dan zou je ook net zo goed gratis toegang + entree per attractie kunnen gaan vragen, zoals op een kermis.

Ik denk dat de Hel uitbreekt als men dat concept bij De Efteling zou presenteren ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Als ik Google krijg ik nieuwsberichten over stijgingen in sowieso de laatste vijf jaar, en in 2010 zelfs een stijging van drie procent. Dat noem ik persoonlijk niet stabiel, maar stijgend. Hoe het zonder downloaden zou zijn, geen idee, misschien hoger, misschien lager. Valt niet zoveel over te zeggen, maar het is een feit dat er al jaren een stijging waarneembaar is - tenminste wel volgens de nieuwsberichten die ik heb gevonden.

Wings

Citaat van: Perton op 26 januari 2014 - 21:25:04
Free Record Shop is niet verdwenen omdat er minder muziek wordt verkocht, want dat dat zou gebeuren is sowieso al onwaar, de Free Record Shop is verdwenen, omdat men niet kan concurreren met online aanbieders, die flink goedkoper zijn.

Free Record Shop had ook een webwinkel.

Perton

#48
Overigens wel één dingetje. Tegenwoordig heb je natuurlijk de Pathé Unlimited-pas, ik geef toe dat dat enorm zal helpen bij stijgende bezoekersaantallen. Ik weet niet in hoeverre dit vooral beter is voor de bioscoop (meer popcorn en cola) of voor de filmmaatschappijen (meer mensen zien je film). Dus ik geef toe dat er wel wat nuance in de bezoekersaantallen moet worden gebracht.

Echter, als het waar zou zijn dat downloaden zo verschrikkelijk slecht was, dan zouden de bezoekers juist jaar na jaar moeten dalen. En dat gebeurt sowieso niet, of wij nou discussiëren over een stijging of stabiliteit, een daling is er sowieso niet. En dat zegt toch wel wat.

Perton

Citaat van: Wings op 26 januari 2014 - 21:57:30
Citaat van: Perton op 26 januari 2014 - 21:25:04
Free Record Shop is niet verdwenen omdat er minder muziek wordt verkocht, want dat dat zou gebeuren is sowieso al onwaar, de Free Record Shop is verdwenen, omdat men niet kan concurreren met online aanbieders, die flink goedkoper zijn.

Free Record Shop had ook een webwinkel.
Weet ik. Maar als die webwinkel dezelfde prijzen vraagt als de fysieke winkel, zijn Bol.com en iTunes dus nog steeds goedkoper. En dus betere alternatieven dan Free Records Shop. Maar dit is met een aanname van mij, ik weet niet hoe hoog de prijzen in de webshop lagen. En misschien was de webshop ook wel winstgevend, maar is men failliet gegaan door de fysieke winkels, ik heb dat allemaal niet bijgehouden.

Arthur

Citaat van: Perton op 26 januari 2014 - 21:57:56
Overigens wel één dingetje. Tegenwoordig heb je natuurlijk de Pathé Unlimited-pas, ik geef toe dat dat enorm zal helpen bij stijgende bezoekersaantallen. Ik weet niet in hoeverre dit vooral beter is voor de bioscoop (meer popcorn en cola) of voor de filmmaatschappijen (meer mensen zien je film). Dus ik geef toe dat er wel wat nuance in de bezoekersaantallen moet worden gebracht.

Echter, als het waar zou zijn dat downloaden zo verschrikkelijk slecht was, dan zouden de bezoekers juist jaar na jaar moeten dalen. En dat gebeurt sowieso niet, of we het nou hebben over een stijging of stabiliteit, een daling is er sowieso niet. En dat zegt toch wel wat.

Ach de Bios is een uitje [?] maar thuis zet ik de HomeCinemaSet aan met stevig geluid en dan krijg ik toch een aardig bioscoopeffect. Pauze wanneer ik wil, lekker in mijn luie stoel en geen hinderlijke geluiden van anderen zoals vaak in de bioscoop.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

Citaat van: Perton op 26 januari 2014 - 21:59:29
Citaat van: Wings op 26 januari 2014 - 21:57:30
Citaat van: Perton op 26 januari 2014 - 21:25:04
Free Record Shop is niet verdwenen omdat er minder muziek wordt verkocht, want dat dat zou gebeuren is sowieso al onwaar, de Free Record Shop is verdwenen, omdat men niet kan concurreren met online aanbieders, die flink goedkoper zijn.

Free Record Shop had ook een webwinkel.
Weet ik. Maar als die webwinkel dezelfde prijzen vraagt als de fysieke winkel, zijn Bol.com en iTunes dus nog steeds goedkoper. En dus betere alternatieven dan Free Records Shop. Maar dit is met een aanname van mij, ik weet niet hoe hoog de prijzen in de webshop lagen. En misschien was de webshop ook wel winstgevend, maar is men failliet gegaan door de fysieke winkels, ik heb dat allemaal niet bijgehouden.

Ik denk dat FRS vooral de eerste slag gemist heeft ten opzichte van Bol.com. En toen was het al te laat [denk ik]. Wilde men online bestellen dan was de naamsbekendheid van Bol inmiddels zo groot dat mensen niet eens meer gaan zoeken bij FRS. Komt bij de snelle levering en goede ervaring bij Bol en dan is het gebeurd.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Sabai

Citaat van: Perton op 26 januari 2014 - 21:57:56
Overigens wel één dingetje. Tegenwoordig heb je natuurlijk de Pathé Unlimited-pas, ik geef toe dat dat enorm zal helpen bij stijgende bezoekersaantallen. Ik weet niet in hoeverre dit vooral beter is voor de bioscoop (meer popcorn en cola) of voor de filmmaatschappijen (meer mensen zien je film). Dus ik geef toe dat er wel wat nuance in de bezoekersaantallen moet worden gebracht.

Echter, als het waar zou zijn dat downloaden zo verschrikkelijk slecht was, dan zouden de bezoekers juist jaar na jaar moeten dalen. En dat gebeurt sowieso niet, of wij nou discussiëren over een stijging of stabiliteit, een daling is er sowieso niet. En dat zegt toch wel wat.

In Amsterdam heb je ook Pathé  3d max wat ook een unieke kijk ervaring geeft . Hierdoor gaan mensen graag naar de bioscoop

Perton

Dat zou kunnen. Bij nieuwe vormen van distributie zullen er altijd slachtoffers vallen, net als Kodak dat in eerste instantie failliet ging omdat ze te laat inspeelden op digitale fotografie.

Als je vroeger 50 verschillende fysieke winkels had, er komen op het internet 25 bij, en de verkoopcijfers veranderen niet, dan mag je er toch vanuit gaan dat er 25 van die fysieke winkels zullen verdwijnen. Even heel simpel gesteld. Het kan natuurlijk ook dat ze allemaal van een kleine omzet moeten gaan leven. En toevallig was FRS een grote naam.

Wings

Citaat van: Perton op 26 januari 2014 - 21:54:39
Als ik Google krijg ik nieuwsberichten over stijgingen in sowieso de laatste vijf jaar, en in 2010 zelfs een stijging van drie procent. Dat noem ik persoonlijk niet stabiel, maar stijgend. Hoe het zonder downloaden zou zijn, geen idee, misschien hoger, misschien lager. Valt niet zoveel over te zeggen, maar het is een feit dat er al jaren een stijging waarneembaar is - tenminste wel volgens de nieuwsberichten die ik heb gevonden.

Heeft het niet meer te maken met dat de menigte zich heeft verplaatst? Vroeger doken de jongeren de cafés in, tegenwoordig zijn de cafés leeg en wijkt men uit naar de bioscoop. Goedkoper dan een avond stappen en van alle gemakken voorzien. Voor een paar centen een drankje, een hapje en een film. Bovendien is de bioscoop iets wat qua prijs gelijk is gebleven dus in verhouding goedkoop. Én je mag in verschillende bioscopen roken én tegenwoordig zitten er prima cafés aan vast. Als ik nu kon kiezen tussen de film of een avond de kroeg in denk ik niet dat ik mijzelf te kort zou doen om het café bezoek te verruilen voor een film. Bovendien heb ik het idee dat het verloop nu velen malen groter is dan vroeger. Toen draaide 2-3 films ik weet niet hoe lang, tegenwoordig is er veel meer variatie en het aanbod dus groter. Al met al hebben ze het bioscoopgebeuren prima ingekleurd. En vergeet niet dat het illegaal downloaden van films lang niet meer zo populair is als vroeger, het aanbod lager, de pakkans groter wat het bovenstaande een boost in de juiste richting geeft.

0634

Citaat van: Perton op 26 januari 2014 - 21:54:39
Als ik Google krijg ik nieuwsberichten over stijgingen in sowieso de laatste vijf jaar, en in 2010 zelfs een stijging van drie procent. Dat noem ik persoonlijk niet stabiel, maar stijgend. Hoe het zonder downloaden zou zijn, geen idee, misschien hoger, misschien lager. Valt niet zoveel over te zeggen, maar het is een feit dat er al jaren een stijging waarneembaar is - tenminste wel volgens de nieuwsberichten die ik heb gevonden.
Naja, deze kwam bij mij als eerste naar boven: http://www.filmonderzoek.nl/tag/bioscoopbezoek

Perton

Welke pakkans? Voor de zoveelste keer: downloaden van films is honderd procent legaal in Nederland. De pakkans is dus niet-bestaand. Voor de rest: als het allemaal niet meer zo populair is als vroeger, is het grote probleem dat er volgens de entertainment-industrie is, dus ook niet zo groot als verondersteld.

Arthur

Citaat van: Wings op 26 januari 2014 - 22:09:41
Citaat van: Perton op 26 januari 2014 - 21:54:39
Als ik Google krijg ik nieuwsberichten over stijgingen in sowieso de laatste vijf jaar, en in 2010 zelfs een stijging van drie procent. Dat noem ik persoonlijk niet stabiel, maar stijgend. Hoe het zonder downloaden zou zijn, geen idee, misschien hoger, misschien lager. Valt niet zoveel over te zeggen, maar het is een feit dat er al jaren een stijging waarneembaar is - tenminste wel volgens de nieuwsberichten die ik heb gevonden.

Heeft het niet meer te maken met dat de menigte zich heeft verplaatst? Vroeger doken de jongeren de cafés in, tegenwoordig zijn de cafés leeg en wijkt men uit naar de bioscoop. Goedkoper dan een avond stappen en van alle gemakken voorzien. Voor een paar centen een drankje, een hapje en een film. Bovendien is de bioscoop iets wat qua prijs gelijk is gebleven dus in verhouding goedkoop. Én je mag in verschillende bioscopen roken én tegenwoordig zitten er prima cafés aan vast. Als ik nu kon kiezen tussen de film of een avond de kroeg in denk ik niet dat ik mijzelf te kort zou doen om het café bezoek te verruilen voor een film. Bovendien heb ik het idee dat het verloop nu velen malen groter is dan vroeger. Toen draaide 2-3 films ik weet niet hoe lang, tegenwoordig is er veel meer variatie en het aanbod dus groter. Al met al hebben ze het bioscoopgebeuren prima ingekleurd. En vergeet niet dat het illegaal downloaden van films lang niet meer zo populair is als vroeger, het aanbod lager, de pakkans groter wat het bovenstaande een boost in de juiste richting geeft.

Een aantal jaren geleden stond het bioscoopgebeuren ook op omvallen. Een genoemde reden waren de mooie zomers. Nu zijn de bioscopen geintegreerd in een totaalconcept. Groter aanbod, 3D, eet- en drinkgelegenheid etc. Op dit moment gaat het beter en mijn kids gaan regelmatig.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Arthur op 26 januari 2014 - 22:04:12
Citaat van: Perton op 26 januari 2014 - 21:59:29
Citaat van: Wings op 26 januari 2014 - 21:57:30
Citaat van: Perton op 26 januari 2014 - 21:25:04
Free Record Shop is niet verdwenen omdat er minder muziek wordt verkocht, want dat dat zou gebeuren is sowieso al onwaar, de Free Record Shop is verdwenen, omdat men niet kan concurreren met online aanbieders, die flink goedkoper zijn.

Free Record Shop had ook een webwinkel.
Weet ik. Maar als die webwinkel dezelfde prijzen vraagt als de fysieke winkel, zijn Bol.com en iTunes dus nog steeds goedkoper. En dus betere alternatieven dan Free Records Shop. Maar dit is met een aanname van mij, ik weet niet hoe hoog de prijzen in de webshop lagen. En misschien was de webshop ook wel winstgevend, maar is men failliet gegaan door de fysieke winkels, ik heb dat allemaal niet bijgehouden.

Ik denk dat FRS vooral de eerste slag gemist heeft ten opzichte van Bol.com. En toen was het al te laat [denk ik]. Wilde men online bestellen dan was de naamsbekendheid van Bol inmiddels zo groot dat mensen niet eens meer gaan zoeken bij FRS. Komt bij de snelle levering en goede ervaring bij Bol en dan is het gebeurd.

Het verhaal ging dat Breukhoven ooit Bol over kon nemen voor een klein bedrag maar dat hi jdat niet wilde (omdat hij nogal conservatief is). Achteraf gezien natuurlijk een flater eerste klas.

Perton

#59
Citaat van: Jeroen op 26 januari 2014 - 22:13:36
Naja, deze kwam bij mij als eerste naar boven: http://www.filmonderzoek.nl/tag/bioscoopbezoek

Daar staat stagneert en dat suggereert dat er dus wel jarenlang een stijging is geweest en dat deze stijging in 2013 minder sterk is geworden. Al zie ik in dat artikel dat de capaciteit ook is gestegen, dus in dat opzicht is de stijging van 2013 ook wel te verwaarlozen besef ik me.

Je zou kunnen concluderen dat het feit dat de capaciteit stijgt, aangeeft dat het dus nog wel loont om de capaciteit te laten stijgen... ;)