Florida Winter Series 2014

Gestart door Maikel0230, 20 januari 2014 - 20:53:09

« vorige - volgende »

Perton

Ben Anderson had het in zijn artikel al over 'gelijke' auto's. Met de aanhalingstekens inderdaad. Dus dat van Fuoco zal wel kloppen.

Breaktest

Citaat van: Perton op 19 februari 2014 - 22:10:59
Ben Anderson had het in zijn artikel al over 'gelijke' auto's. Met de aanhalingstekens inderdaad. Dus dat van Fuoco zal wel kloppen.
Bennie Anderson van ABBA?

Maikel0230

Ik ga zulke uitspraken met een korrel zout nemen, want volgens die theorie zou Marciello ook bevooroordeeld moeten zijn. Die Fuoco can aardig trappen en hij heeft in deze serie ook wat geluk gehad.

Er is trouwens geen kampioenschap, wel een rangschikking maar een kampioen word niet benoemd.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Maar toch hebben wij hier wel 'n puntentelling, en die ziet er na race 11 van 12 zo uit:

  1- Fuoco                 65
  2- Latifi                  53
  3- Jones                 38
  4- Verstappen       34
  5- vd Laar              33
     
  6- Stroll                  20
  7- Calderon             19
      Marciello             19
  9- Bosak                   3
10- Romanov              2
11- Anderson              -
      Kasai                    -
      Buxton                 -
      Marriage               -

De einduitslag volgt morgenochtend, aangezien de uitslag vd laatste race nog niet verwerkt staat op de site.

Maikel0230

Inderdaad zoals ik zei, er is een rangschikking maar geen kampioenschap, het doel is om de jongens iets te leren, niet om iemand er als beste eruit te laten komen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Citaat van: Breaktest op 19 februari 2014 - 22:07:16
Zojuist de laatste race gevolgd via live timing. Best spannend. Zeker als je leest dat Verstappen zich niet geliefd maakt bij de organisatie door zijn twijfels uit te spreken over de auto van Fuoco, de man die het kampioenschap met ruime afstand wint.

Latifi lag het grootste deel van de race aan de leiding, met Verstappen binnen een halve seconde, en dan een klein gat naar nr 3. De een-na-laatste ronde weet Verstappen zijn move te maken en komt met 0.011 sec voorsprong voorbij. Echter in dezelfde ronde pakt Latifi hem terug. Dan, in de allerlaatste ronde komt Verstappen hem in de eerste sector weer voorbij, maar Latifi haakt weer als een magneet aan. Zij aan zij gaan ze over de streep met 0.004 duizendste voorsprong voor  Verstappen.

Waar staat dat hij dat heeft gezegd? Lijkt me niet echt handig  >:(

Wel een mooie laatste overwinning voor Verstappen! Benieuwd wat hij nu gaat doen.

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Citaat van: gloudiesaurus op 19 februari 2014 - 23:30:13
Citaat van: Breaktest op 19 februari 2014 - 22:07:16
Zojuist de laatste race gevolgd via live timing. Best spannend. Zeker als je leest dat Verstappen zich niet geliefd maakt bij de organisatie door zijn twijfels uit te spreken over de auto van Fuoco, de man die het kampioenschap met ruime afstand wint.

Latifi lag het grootste deel van de race aan de leiding, met Verstappen binnen een halve seconde, en dan een klein gat naar nr 3. De een-na-laatste ronde weet Verstappen zijn move te maken en komt met 0.011 sec voorsprong voorbij. Echter in dezelfde ronde pakt Latifi hem terug. Dan, in de allerlaatste ronde komt Verstappen hem in de eerste sector weer voorbij, maar Latifi haakt weer als een magneet aan. Zij aan zij gaan ze over de streep met 0.004 duizendste voorsprong voor  Verstappen.

Waar staat dat hij dat heeft gezegd? Lijkt me niet echt handig  >:(

Wel een mooie laatste overwinning voor Verstappen! Benieuwd wat hij nu gaat doen.
In het forum van de Verstappen website. Daar wordt weer verwezen naar de facebook pagina van FWS, maar dat heb ik niet opgezocht. hier een citaat:
"As we have heard many people support the theory of shady operations on Antonio Fuoco's car to make it faster, we have decided to show the truth by posting for the first time a comparison between Antonio Fuoco's and Max Verstappen's telemetry so that you can see where and when Max is slower than Antonio.

Wouldn't it be easier to focus on getting faster and faster instead of finding excuses on your engine, Max?
Good luck with today's races!"

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/s403x403/1385077_218256108374645_2078233932_n.jpg

gloudiesaurus

Ik zie het nu, een Max heeft daar weer op gereageerd:

CitaatMax Verstappen
30 minuten geleden in de buurt van Homestead (Florida)
As some of you may have seen on Facebook from the Florida winter series. It looks like my engine is fine over there at that picture. Me and many other drivers now better than this... It's very childish and unprofessional of the organisation to do it in this way.


Eerder plaatste Max dit al op de Facebook
CitaatP5 in Q2, voor race 3.
Max: "P4 and P5 for the races! Good job despite the engine power I and Dennis Van de Laar have!! Try to make the best out of it

Niet erg proffesioneel van de organisatie om zoiets te plaatsen. Maar ook niet Max om zo te reageren. Dan wordt je uitgenodigd door Ferrari en dan ga je dit soort dingen roepen. Verwacht niet dat Ferrari hem nu nog snel zal uitnodigingen.

Hopelijk kan vader Jos Max bijbrengen dat hij dit soort dingen gewoon niet moet doen. Het is niet handig.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Ik vind dat de organisatie de juiste stappen neemt, hij klaagt dat Fuoco wordt bevooroordeeld dus dan halen we het beste tegenbewijs erbij, de telemetrie en die liegt niet, ik vind het niet netjes om zulke dingen te roepen terwijl je wordt uitgenodigd door Ferrari hiervoor.

Ik vond al dat hij bij die laatste groepsfoto ineens maar zuur keek.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Tsja ,,,, niet echt handig en ook nergens voor nodig. Maar ja .... ook daarin is hij dus precies z'n vader. Altijd weer excuses zoeken, nooit de schuld bij jezelf leggen. Terwijl het nergens voor nodig is, omdat hij het met 'n P3 in de eindstand gewoon keurig gedaan heeft voor 'n debutant. ::)


Officieuze eindstand:

  1- Fuoco     67
  2- Latifi          59
  3- Verstappen     44
  4- Jones                42
  5- vd Laar            33     
  6- Marciello           22
  7- Stroll                20
  8- Calderon           19
  9- Bosak                 3
10- Romanov            2
11- Kasai                  1
      Anderson            -
      Buxton               -
      Marriage             -


gloudiesaurus

Jep en de connectie met de organisatie (lees Ferrari) zou hij juist moeten koesteren.
Los daarvan is het een 16-jarige jongen, Ferrari moet ook weten dat een jongen dan nog moet leren...

Hij lijkt hierin iig. op zijn vader. Hopelijk unnen ze dit bij Max wel afleren  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Niet dat het heel belangrijk is, maar ik vraag me af hoe ie bij de rest van de groep ligt. Als je de groepsfoto bekijkt, zit ie er als een lulletje rozewater bij. Iedereen lijkt het naar zijn zin te hebben behalve Max.
https://www.facebook.com/173039146229675/photos/a.173254226208167.1073741828.173039146229675/217250221808567/?type=1&theater

Breaktest

Citaat van: Kootje op 20 februari 2014 - 09:33:58
Tsja ,,,, niet echt handig en ook nergens voor nodig. Maar ja .... ook daarin is hij dus precies z'n vader. Altijd weer excuses zoeken, nooit de schuld bij jezelf leggen. Terwijl het nergens voor nodig is, omdat hij het met 'n P3 in de eindstand gewoon keurig gedaan heeft voor 'n debutant. ::)

Helemaal mee eens. Je hoort 'm zich ook niet afvragen of zijn auto misschien sneller is dan van hen die onder hem eindigen.

Jehoentelaar

Denk dat we na de PR-stunts van Frijns nu wel in de gaten moeten hebben dat bepaalde dingen niet handig zijn om te zeggen.

Kootje

#149
Idd

Grappige aan dit hele verhaal is wel dat hij dus eerst beweerd dat Fouco 'n betere/sterkere motor heeft, om vervolgens doodleuk die laatste race te winnen. Wat klopt er niet aan dat plaatje. ::)

Nee .... meneer is duidelijk nog niet gewend aan verliezen. Fuoco was gewoon beter/constanter gedurende de complete serie en dus terecht officieus kampioen.