Bernie in nauwe schoentjes

Gestart door Maikel0230, 16 januari 2014 - 17:29:32

« vorige - volgende »

Perton

O nee, ik ook niet. Betaal-tv is booming, raar dat F1 die dans zou moeten ontspringen.

Sabai

Ik vraag me alleen af hoe ze nieuwe kijkers willen aantrekken als alles achter de decoder verdwijnt.  In GB hebben ze het nog het beste dan vind ik een deel voor de beeb en de rest voor sky

0634

Ja, maar ja, het heeft op zich niet veel met F1 te maken. Alle sporten verdwijnen steeds meer achter de decoder, over enkele jaren zal Fox ook de CL uit gaan zenden, reken daar maar op. En hoe je het went of keert: we kijken toch wel.

Kootje

Wij wel ja .... maar wij zijn dan ook al fan vd sport.
Echter trek je ook geen nieuwe fans aan als de sport achter de decoder zit of helemaal niet uitgezonden wordt.
En als je dan klaagt over teruglopende bezoekersaantallen, dan mag je best verder kijken dan alleen de ticketverkoop.


0634

Och, dat zeg je nu wel, maar is dat wel zo? Nieuwe fans zijn voornamelijk te vinden achter de decoders zolang alle main sporten zich meer en meer achter decoders bevinden.

Als je nieuwe F1-fans wilt aantrekken kan je beter geprogrammeerd staan na ManU-Barca of de Wimbledon finale dan dat je tussen Goede Tijden en Humberto Tan in zit.

Kootje

Zou je denken? GTST en Humberto trekken anders kijkers genoeg. :P

Maar serieus .... ik denk toch dat je meer nieuwe kijkers trekt op de open kanalen, simpelweg omdat de open kanalen standaard al meer kijkers hebben. Laat ik meegaan in je voorbeelden, al kloppen deze niet omdat ze gewoon door de NOS uitgezonden worden. :-\

Alleen de echte die-hards geven hun geld uit aan betaal tv om hun sport te bekijken, het is dus maar 'n select groepje sportfans dat je op die manier bereikt. Dus hoewel Barca-ManU 'n affiche is om je vingers bij af te likken, zal de doorsnee voetballiefhebber daar geen Sport1 voor in huis halen. Deze doorsnee supporter zal daardoor ook niet per ongeluk op de Formule 1 stuiten en zo de sport ingezogen worden. Als je het kanaal niet hebt, kun je er ook niet naar kijken nietwaar? Bij open kanalen heb je dat probleem niet. Daar vind je ook sportfans genoeg (NOS Studio Sport, VI, Eurosport etc.) en bestaat er altijd de kans dat de niet voetbalfan er al zappend langskomt en blijft hangen. Zo ben ik ooit tennis gaan kijken. Er was niks op tv en dat zag er wel leuk uit, twee van die lekkere chicks in korte rokjes die bij iedere slag klaar leken te komen. Had tennis achter de decoder gezeten, dan had ik nooit Wimbledon gezien.

0634

Citaat van: Kootje op 01 februari 2014 - 08:25:37
Zou je denken? GTST en Humberto trekken anders kijkers genoeg. :P

Ander publiek. Niet de doelgroep. Gemiddeld GTST publiek blijft niet zitten voor Silverstone terwijl ze nog nooit een race hebben gezien.

CitaatMaar serieus .... ik denk toch dat je meer nieuwe kijkers trekt op de open kanalen, simpelweg omdat de open kanalen standaard al meer kijkers hebben. Laat ik meegaan in je voorbeelden, al kloppen deze niet omdat ze gewoon door de NOS uitgezonden worden. :-\
Ik had het ook niet specifiek over NL of over het nu. De algehele wereldwijde trent is dat er steeds meer achter decoders verdwijnd en ik ben van mening dat iedereen die ook maar enigszins om sport geeft over tien jaar wel zo'n kastje heeft staan. En degene die dat niet hebben, geven geen lor om sport en zullen ook F1 niet kijken. Betaal tv is de toekomst, daar ben ik persoonlijk al jaren van overtuigd. FOx heeft nu ook zijn weg naar NL gevonden en ik ben bang dat zij diepere zakken hebben dan de NOS.

Overigens ben ik van mening dat de keuze van de zender weinig van doen zal hebben met het aantrekken van nieuwe fans of niet. Nieuwe fans komen en gaan met de sporters en de wedstrijden die te zien zijn. Is er een NLer die meedoet in de top? Stemt NL massaal af op de F1. Rijdt er een aansprekende naam rond? Trekt dat kijkers aan. Is er een grote rivaliteit? Trekt dat kijkers aan. Wordt er veel ingehaald? Trekt dat kijkers aan. Die factoren zijn veel belangrijker dat de keuze voor een kanaal, denk ik.





Kootje

Maar dat het de algehele trend is dat sport achter de decoder verdwijnt wil niet zeggen dat dit ook goed is voor de kijkcijfers en het binnenhalen van nieuw publiek.

0634

Citaat van: Kootje op 01 februari 2014 - 08:49:44
Maar dat het de algehele trend is dat sport achter de decoder verdwijnt wil niet zeggen dat dit ook goed is voor de kijkcijfers en het binnenhalen van nieuw publiek.

Nee, maar ik denk het dus wel. Ik geloof in de commerciele kracht van sportkanalen.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 01 februari 2014 - 08:52:57
Citaat van: Kootje op 01 februari 2014 - 08:49:44
Maar dat het de algehele trend is dat sport achter de decoder verdwijnt wil niet zeggen dat dit ook goed is voor de kijkcijfers en het binnenhalen van nieuw publiek.

Nee, maar ik denk het dus wel. Ik geloof in de commerciele kracht van sportkanalen.

Deels met beiden eens. Ja, commerciele kracht van sportkanalen geloof ik ook in [mits een hoog kwalitatief product wordt geleverd] en ja, via de open kanalen kun je mensen kennis laten maken met de sport. Vinden ze het helemaal geweldig dan gaan ze waarschijnlijk voor de betaal TV zodat ze alles van de sport kunnen opzuigen.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Precies.
Maar als je dus geen reet om voetbal, golf en tennis geeft, ga je dus ook geen Sport1 in huis halen en zul je dus ook niet zo snel in contact komen met F1 en MotoGP. Zou dit gewoon op het open kanaal zitten, kun je er al zappend terecht komen en er blijven hangen. Daardoor denk ik dus dat je op het open kanaal veel eerder 'n nieuwe aanwas van publiek zult vinden dan via betaal tv.

0634

Door de bank genomen: als je geen reet om geen enkele sport geeft, is de kans kleiner dat je per ongeluk zappend op een zondagmiddag bij de F1 blijft plakken dan wanneer je sowieso graag naar sport kijkt.


Kootje

Dat is waar, maar .... even kijkend naar mezelf, ik geef niet genoeg om voetbal, tennis, golf, basketbal, schaatsen etc. etc. om daar betaal tv voor in huis te halen. Zou ik F1 en MotoGP dus niet kennen, dan zou ik er ook niet mee in contact komen, terwijl blijkt dat ik dat juist wel mooie sporten vind om naar te kijken. Maar goed ... ik verwacht niet dat we het hier over eens zullen worden en aangezien we ook wel erg ver off-topic raken zo laat ik het hier maar bij.  :)


0634

Ik ook. We kunnen het immers toch niet met feiten staven, dus om nou pagina's lang door te gaan ;).

Arthur

Overigens is de sport wel via open kanalen te bewonderen [BBC|RTL] maar dan ben je al zoekende en dus [denk ik] geen nieuwe aanwas.

We laten het er iid bij wat mij betreft. Ik ga straks weer voor Sport1 met Ollie ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel