Endurance Topic 2014 (WEC)

Gestart door janke, 09 januari 2014 - 22:01:20

« vorige - volgende »

janke

Citaat van: Jehoentelaar op 20 april 2014 - 17:22:29
Ja, die tweede klapte dus in de vangrail aan de binnenkant van Copse.

Heb jij een hint voor beelden? Alvast bedankt.
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Geen idee. Denk dat MotorsTV nog een stuk of dertig keer de highlights gaat uitzenden, en anders verschijnt hier en daar wel wat op YouTube.

Jehoentelaar

Gisteren de tweede ronde van het WEC bijgewoond in Spa. Buiten dat het een fantastisch evenement is om mee te maken, was de strijd bij P1-HY ook interessant om te volgen. Toyota ziet er tot nu toe beresterk uit, maar Audi kon gedurende de hele race bijblijven (dit keer geen zelfsdestructie zoals in Engeland). Porsche had al gauw wat problemen met een van de auto's, en kon de racepace van de concurrentie niet volgen. Desondanks hebben ze wel met afstand de hoogste topsnelheid van het spul.

Rebellion debuteerde met de nieuwe bolide. Eén auto haalde de streep niet, de andere reed tussen de LMP2's rond en viel vooral op door de enorme bak herrie dat 'ie maakte.

In de beide GT-klassen ging de zege naar AF Corse (het de facto fabrieksteam van Ferrari). Manthey Porsche (fabriekssteun) eindigde in GTE-Pro achter de Ferrari's, maar nog wel voor Aston Martin Racing.

Miguel

Manthey Racing is sinds afgelopen winter van Porsche, dus Porsche AG Team Manthey ís het fabrieksteam van Porsche, voor zover ze dat niet al waren.

Goede race verder, high lights zou wel leuk zijn want ik heb geen idee wat er allemaal gebeurd is dankzij de arrogantie van die Fransen.
Peace out yo.


SDG

http://www.fiawec.com/en/news/nissan-announce-2015-fia-wec-lmp1-challenger_2025.html

Nog een grote fabrikant die volgend jaar in het WEC stapt. Het begint er daar alsmaar mooier uit te zien...

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Maikel0230

De Audi nummer 1 heeft deze middag tijdens de training een zware crash gehad, Loic Duval zou wat snijwonden hebben maar voor de rest geen gezondheidsproblemen hebben opgelopen, toch lijkt dat een wonder te zijn! Blij dat het goed is afgelopen!




Audi doet zijn best om de #1 te herstellen en nog te  en de geruchten wie Duval zal vervangen komen volop op gang, sommige opperen dat het Marc Gené zal worden omdat hij nog onder contract staat bij Audi, maar hij rijdt dit jaar in een LMP2 op Le Mans dus dat gaat nog wat overleg nodig vereisen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Damn wat een klap!
Zou de Audi niet de lucht zijn ingegaan?

Overigens ontving ik dit bericht:
CitaatWHO:
The Lotus LMP Team including drivers Christijan Albers, Christophe Bouchut, Pierre Kaffer and Lotus LMP Head of Operations, Boris Bermes

WHAT:
The official unveiling of the all new Lotus P1/01 LMP 1 car

WHERE:
The Innovation Centre, Circuit des 24 Heures du Mans, 72019 Le Mans, France

WHEN:
11am (CET) Thursday 12th June 2014

Doet Albers dan toch mee?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Ik hoorde daar een interessant verhaal over tijdens de eerste kwalificaties, blijkbaar zit dat project in zo'n moeilijke papieren dat ze de wagen in een vrachtwagen hebben verstopt die door Europa rijdt om zo schuldeisers te ontwijken, althans dat is wat de Nederlandse commentator van Eurosport te melden had.

Nu willen zo toch maar de Lotus onthullen morgen maar rijden zal er niet inzitten denk ik.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Rijden doen ze niet nee, maar dat ze de lotus willen onthullen in le mans voor de rest van het seizoen is al een tijdje bekend, zo'n week of twee, misschien nog wel langer. Dat verhaal van de schuldeisers lijkt mij dan ook complete onzin.

Over de audi, op autosport las ik ook dat ie de lucht in ging.


Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Da's inderdaad een harde. Ik zag ook een filmpje (van de crash zelf zijn geen beelden) en daar zie je zo'n marshal bij Duval aankomen en ook echt kijken: wat moet ik hier nou weer mee?

Jehoentelaar

Grote god wat een klap moet dat zijn geweest. Later op de avond is er ook een Aston vanaf gegaan, maar gelukkig niet zo snoeihard als Duval dat deed. Hoop dat de rest het een beetje netjes houdt de komende dagen.