Endurance Topic 2014 (WEC)

Gestart door janke, 09 januari 2014 - 22:01:20

« vorige - volgende »

janke

Citaat van: Perton op 19 april 2014 - 21:22:17
Ik heb niet zoveel met enduranceracing, ik vind het namelijk retesaai om naar te kijken, maar ik probeer altijd toch wat beelden mee te pakken. Maar dat is ook niet het punt dat ik wil maken. Mijn vraag is juist: wat kunnen we van Porsche verwachten? (en dan bedoel ik natuurlijk eigenlijk gewoon Webber)

Porsche is back in town als de grootste endurance kampioen ever. En ze rijden met meerdere coureurs. En blijkbaar is Webber goed genoeg om daar te rijden. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen in zijn stints op Le Mans.
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Porsche is nooit weggeweest van endurance, maar debuteert wel in LMP1-Hybrid. Ik zou het niet zomaar durven zeggen hoe die het morgen gaan doen. Denk ook niet dat de overwinning een hoge prioriteit heeft. Maar vooruit, als ik een blinde gok zou doen: derde, achter de eerste Audi en eerste Toyota.

janke

Ik bedoel dan ook hun comeback hè in de LMP1 toen nog Groep C. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Uiteraard, maar Group C en LMP1-Hybrid zijn ook verre van vergelijkbaar. ;)

Jehoentelaar

We zijn onderweg! Toyota aan de leiding, dan Audi, dan Porsche. AF Corse aan de leiding in GTE-Pro.

Jehoentelaar

Hele lastige omstandigheden. Audi #2 is eraf geschoten op Woodcote en de Porsche #14 staat binnen met schade linksvoor (edit: kwam zonder linker voorwiel binnen!). Toyota #8 nu aan de leiding voor de #7, Audi #1 en Porsche #20.

Het lijkt einde verhaal voor de #2, maar ze gaan het toch proberen.

janke

De Rebellion met Heidfeld nu achter het stuur doet het prima.
Some things are too important to be left in the past.

janke

De Audi #2 doet nog vrolijk mee, maar nu al met 4 ronden achterstand. De Porsche met Bernhard is de Toyota met Würz voorbij gegaan.
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Porsche #14 is wel uitgevallen met een hydraulisch probleem.

janke

Yep. De stand tot nu is Toyota 1 en 2. De Porsche op 3, de Rebellion op 4, en de Audi op 5. Alle LMP1. Beide Manthey Porsche RSR's doen het uitstekend. 1 en 2 in de Pro klasse. de Ferrari van Af Corse zit er dicht achter.
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Nou, dat was de andere Audi.

janke

Citaat van: Jehoentelaar op 20 april 2014 - 16:18:48
Nou, dat was de andere Audi.

Wat bedoel je precies? De #14 Porsche, de #1 Audi en de #13 Rebellion liggen eruit. (LMP1) Volgens de stream.
Some things are too important to be left in the past.

janke

De #2 Audi schijnt een probleem te hebben. Valt terug naar plek 18.
Some things are too important to be left in the past.

janke

Schijnbaar gaat Audi naar huis zonder te finishen. Beide auto's ko.
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Ja, die tweede klapte dus in de vangrail aan de binnenkant van Copse.