Presentatie nieuwe auto's 2014

Gestart door Sabai, 03 januari 2014 - 22:11:08

« vorige - volgende »

Welke team heeft de minst lelijke auto dit jaar ?

Red Bull
Ferrari
Mercedes
Lotus
McLaren
Force India
Williams
Torro Rosso
Sauber
Caterham
Marussia

NielsD

Bizar om te zien dat een klein beetje zwart, een wereld van verschil maakt.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Wings

Citaat van: NielsD op 24 januari 2014 - 20:07:41
http://www.gppits.net/nieuws/ferrari_schets_druppelt_internet_op/

By far het vetste ontwerp dat ik gezien heb. En zoals eerder gezegd heeft ieder team een compleet andere draai gegeven aan de neuzen. Tenminste geen eenheidsworst meer qua vormgeving. Verder ben ik er nog steeds niet achter waarom teams kiezen voor de 'miereneterneuzen'.

0634

Als dat de Ferrari wordt, ziet die er inderdaad retevet uit. Mooiste F1 in jaren en dat komt dan juist door, jawel, de neus.

Kootje

Hmmm ..... zover wil ik niet gaan. :-\  Het is wel de mooiste van het stel tot nu toe, maar mooiste F1 sinds tijden? ???  Nee ..... die mening kan ik niet met je delen. ;)

Sabai

Citaat van: Jeroen op 25 januari 2014 - 09:24:54
Als dat de Ferrari wordt, ziet die er inderdaad retevet uit. Mooiste F1 in jaren en dat komt dan juist door, jawel, de neus.

Als dit idd de nieuwe neus word dan is dit zeker een vooruitgang tov van voorgaande jaren. Wel leuk om te zien hoeveel verschillende ontwerpen er zijn. Ben benieuwd wat RBR en Mercedes hebben gedaan.

robbert

Citaat van: Sabai op 25 januari 2014 - 11:53:01
Citaat van: Jeroen op 25 januari 2014 - 09:24:54
Als dat de Ferrari wordt, ziet die er inderdaad retevet uit. Mooiste F1 in jaren en dat komt dan juist door, jawel, de neus.

Als dit idd de nieuwe neus word dan is dit zeker een vooruitgang tov van voorgaande jaren. Wel leuk om te zien hoeveel verschillende ontwerpen er zijn. Ben benieuwd wat RBR en Mercedes hebben gedaan.

inderdaad, ik hoop dat dat de neus van ferrari word. En Redbull? Die zullen weer met iets speciaals op de proppen komen. Newey zal wel weer iets geniaals gevonden hebben, die net volgens de regels is.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 25 januari 2014 - 09:24:54
Als dat de Ferrari wordt, ziet die er inderdaad retevet uit. Mooiste F1 in jaren en dat komt dan juist door, jawel, de neus.
ziet er veelbelovend uit, maar ik wacht nog ff tot vanmiddag met een (voorlopig) oordeel. Uiteindelijk gaat het er natuurlijk om hoe ze op tv overkomen, maar als de foto's goed zijn dan zit dat meestal wel goed.

Wings

Citaat van: Perton op 24 januari 2014 - 16:49:56
Er zal vast een aƫrodynamische reden achter zitten, als in de meeste circuits hebben meer rechterbochten. Als dat het is vraag ik me af of ze ook een 'omgekeerde' voorvleugel hebben voor de linksdraaiende circuits.

Als dat de reden niet is, snap ik niet waarom ze dit zo hebben.

Heeft een reglementaire oorzaak [een bolide mag maar 1 neus hebben].

Perton

Ok. Dat zal. Ik neem dan aan dat het langere stuk als de neus wordt beschouwd. Als welk deel van de auto beschouwen ze het korte stuk dan?

janke

Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: Kootje op 25 januari 2014 - 11:38:35
Hmmm ..... zover wil ik niet gaan. :-\  Het is wel de mooiste van het stel tot nu toe, maar mooiste F1 sinds tijden? ???  Nee ..... die mening kan ik niet met je delen. ;)

Ik vind F1 auto's al jaren plastic dinky toys om te zien, dus wat dat betreft is verbetering goed mogelijk ;).

De neus omlaag vind ik gewoon 10 keer fraaier. Toen ze medio jaren 90 die neuzen op begonnen te krikken vervloekte ik dat en dat vervloeken heb ik 20 jaar volgehouden (chargerend natuurlijk, zo druk maak ik me er ook niet over). De neuzen gaan nu weer echt in een bocht naar beneden waardoor m.n. het zij-aanzicht veel fraaier is in mijn ogen.

janke

Was het niet Tyrrell die er als eerste mee op de proppen kwam?

Some things are too important to be left in the past.

0634

Die loopt nog wel een beetje af. Die vind ik nog wel oke. Het waren meer die (min of meer) kaarsrechte neuzen die ik verfoeide.

Kijk deze vond ik fraai:



Deze vind ik lelijk:



Die bovenste ziet er stoerder en robuuster uit. Die onderste is een fragiel gevaarte m.i..

Maar goed, dit is mijn mening natuurlijk maar :).

0634

Huh... waarom zie ik eigenlijk Coutlhard's helm in Hill's wagen? ???


Wings