Het Wintertesttopic 2014

Gestart door 0634, 26 december 2013 - 09:15:11

« vorige - volgende »

Fabian

Citaat van: Jeroen op 27 december 2013 - 21:16:12
Citaat van: Fabian op 27 december 2013 - 17:21:49
Zou het mooi vinden zo'n oranje McLaren. Dan wordt BrainWash vast de nieuwe sponsor.

ING. Of misschien wel Louis van Gaal ;).
Louis wel ja. Dan gaat ie vast ook nog zelf rijden....

Maikel0230

#16
Ik lees wel vaker op Engelse sites dat er zwaar gegokt wordt op Sony omdat dat de banden met Honda nog meer zouden versterken.


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings


Maikel0230

Nog een vleugje McLaren oranje en we hebben een winnaar ;D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Zwart en oranje? U vraagt, wij draaien:


Wings


gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 26 december 2013 - 12:53:28
Ik ben met wat vrienden aan het kijken of we naar Jerez gaan. :) Twee jaar geleden zijn we naar een test in Barcelona geweest, voordeel was toen wel dat het in de krokusvakantie was en er in Barcelona verder genoeg te doen is zodat het eigenlijk een kleine vakantie was waarin we dan 1 dagje naar de F1 gingen. Overweging is nu om in Sevilla te verblijven, daar is ook genoeg te zien. :)

Cool Jozef. Ben er 2 jaar geleden geweest. Leuk circuitje hoor, en Jerez is ook een leuk vestigingsstadje om te verblijven. Vanuit Jerez ben je binnen 15 min. op het circuit...
Sevilla is toch wat verder weg....

Maar om Jerez is er ook genoeg, Cadiz (aan de zee) is niet ver weg, en ook Gibraltar bijv. (waar je Marokko kan zien) ligt op rij - afstand.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Gezien de presentaties zijn McLaren en Merc aanwezig met de nieuwe bolides en kunnen we een streep zetten door de naam van Lotus.

Jozef

Dat Lotus de eerste test mist, zie ik overigens als een extreem slecht teken voor de status van dat team. :( In de eerste helft van 2014 verwacht ik niet dat ze veel in de top 6 zullen te zien zijn.

0634

Kan het me bijna niet voorstellen inderdaad. Met al een test minder, met een winter vol financiele prioriteiten, met een leegloop aan technische kennis, met een vertrek van James Allison en tot slot ook nog een minder rijdersteam dan vorig jaar, vrees ik inderdaad dat het heel, heel moeilijk zal worden (mochten ze uberhaupt een leverancier vinden die er een motor in propt).

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 08 januari 2014 - 19:03:55
Kan het me bijna niet voorstellen inderdaad. Met al een test minder, met een winter vol financiele prioriteiten, met een leegloop aan technische kennis, met een vertrek van James Allison en tot slot ook nog een minder rijdersteam dan vorig jaar, vrees ik inderdaad dat het heel, heel moeilijk zal worden (mochten ze uberhaupt een leverancier vinden die er een motor in propt).

Ben er ook bang voor.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze er bewust voor kiezen, Red Bull deed ook al enkele keren..
Misschien dat ze de extra tijden willen gebruiken vanwege de financiele problemen die ze hebben (gehad?). Maar goede tekenen zijn het allerminst.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 08 januari 2014 - 19:11:53
Citaat van: Jeroen op 08 januari 2014 - 19:03:55
Kan het me bijna niet voorstellen inderdaad. Met al een test minder, met een winter vol financiele prioriteiten, met een leegloop aan technische kennis, met een vertrek van James Allison en tot slot ook nog een minder rijdersteam dan vorig jaar, vrees ik inderdaad dat het heel, heel moeilijk zal worden (mochten ze uberhaupt een leverancier vinden die er een motor in propt).

Ben er ook bang voor.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze er bewust voor kiezen, Red Bull deed ook al enkele keren..
Misschien dat ze de extra tijden willen gebruiken vanwege de financiele problemen die ze hebben (gehad?). Maar goede tekenen zijn het allerminst.

Ja, maar Red Bull deed het vnml toen ze met doorontwikkelingen van het jaar ervoor kwamen. Gezien de nieuwe reglementen kan Lotus niet met een simpele doorontwikkeling komen.

Nou weet ik wel dat Brawn de eerste test van 09 ook skipte, maar die hadden toen wel al een kant en klare wagen staan die door Honda heel goed was achtergelaten. Dat heeft Lotus nu niet (denk ik).

Jehoentelaar

Het is alles bij elkaar toch treurig dat een team met meerdere titels bij de coureurs en constructeurs (onder andere namen, vooruit) uiteindelijk zo ten onder lijkt te gaan.

NielsD

Citaat van: Jeroen op 08 januari 2014 - 22:21:30
Citaat van: gloudiesaurus op 08 januari 2014 - 19:11:53
Citaat van: Jeroen op 08 januari 2014 - 19:03:55
Kan het me bijna niet voorstellen inderdaad. Met al een test minder, met een winter vol financiele prioriteiten, met een leegloop aan technische kennis, met een vertrek van James Allison en tot slot ook nog een minder rijdersteam dan vorig jaar, vrees ik inderdaad dat het heel, heel moeilijk zal worden (mochten ze uberhaupt een leverancier vinden die er een motor in propt).

Ben er ook bang voor.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze er bewust voor kiezen, Red Bull deed ook al enkele keren..
Misschien dat ze de extra tijden willen gebruiken vanwege de financiele problemen die ze hebben (gehad?). Maar goede tekenen zijn het allerminst.

Nou weet ik wel dat Brawn de eerste test van 09 ook skipte, maar die hadden toen wel al een kant en klare wagen staan die door Honda heel goed was achtergelaten. Dat heeft Lotus nu niet (denk ik).

Die wagens van 2009 waren toch ook heel anders dan de wagens 2008, ik meen wel dat ze opnieuw moesten opbouwen. Kleinere achtervleugel, grotere voorvleugel en dergelijke.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Klopt. Maar dat zeg ik dan ook: Honda had in de zomer van 08 de ontwikkeling van de toenmalige wagen al stop gezet om zich volledig te richten op de regelwijzigingen van 09. Het gonsde al van de geruchten dat die Honda verdomd goed was en bovendien helemaal klaar. Lotus is zover nog niet. Heeft nog niet eens een motor. Dat is wel een heel groot verschil met Brawn, nog even los van het diffuser verhaal. Brawn sloeg dan wel die test over maar was (ogenschijnlijk in ieder geval) veel verder dan Lotus nu is.