Round 11: Formula 1 Pirelli Magyar Nagydíj, Hungaroring, Mogyoród

Gestart door Maikel0230, 22 juli 2014 - 16:45:29

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: Matthijs op 29 juli 2014 - 08:56:44
Plus dat Jozef er gemakshalve vanuit gaat dat Hamilton de races waarin hij pech had allemaal zou winnen. Goed mogelijk, maar gezien de tegenstand van Rosberg absoluut geen zekerheidje.

Daar ga ik niet vanuit, nergens in mijn vorige post noem ik namelijk de naam Hamilton of eender welke andere naam. Punt is wel, dat als je in de kwalificatie al de kans op de overwinning verliest omdat je op P15/20 start in plaats van op de eerste rij, dat dat gewoon pech is die je ook mag aanrekenen. Dus om het wel over Hamilton te hebben: de kans op 25 punten werd hem in elk geval ontnomen en werd tweemaal vervangen door 15 punten, het maximaal haalbare vanuit zijn positie. Dan heb je dus (kans op meer) punten verloren.

Figge

Citaat van: Jozef op 29 juli 2014 - 11:25:37
Citaat van: Matthijs op 29 juli 2014 - 08:56:44
Plus dat Jozef er gemakshalve vanuit gaat dat Hamilton de races waarin hij pech had allemaal zou winnen. Goed mogelijk, maar gezien de tegenstand van Rosberg absoluut geen zekerheidje.

Daar ga ik niet vanuit, nergens in mijn vorige post noem ik namelijk de naam Hamilton of eender welke andere naam. Punt is wel, dat als je in de kwalificatie al de kans op de overwinning verliest omdat je op P15/20 start in plaats van op de eerste rij, dat dat gewoon pech is die je ook mag aanrekenen. Dus om het wel over Hamilton te hebben: de kans op 25 punten werd hem in elk geval ontnomen en werd tweemaal vervangen door 15 punten, het maximaal haalbare vanuit zijn positie. Dan heb je dus (kans op meer) punten verloren.

Dat klinkt al een stuk anders. Door zijn pech in de qualy heeft een betere uitgangspositie voor meer punten verloren. Maar heeft hem natuurlijk niet standaard de overwinning gekost.

Jozef

Nee, natuurlijk niet, maar in Hongarije leek hij toch de maat te kunnen nemen van Rosberg (wat hij uiteindelijk met geluk op zondag ook deed natuurlijk), in Duitsland durf ik het niet te zeggen. Vergeet ook niet dat als hij er bv. in Duitsland in zou slagen om voor Nico te eindigen, dat die dan ook weer 7 punten verliest. Dus als mijn tante wielen had, dan stond Hamilton nu 6 punten voor Rosberg in plaats van 11 erachter. :P

Sabai

Citaat van: Jozef op 29 juli 2014 - 11:45:01
Nee, natuurlijk niet, maar in Hongarije leek hij toch de maat te kunnen nemen van Rosberg (wat hij uiteindelijk met geluk op zondag ook deed natuurlijk), in Duitsland durf ik het niet te zeggen. Vergeet ook niet dat als hij er bv. in Duitsland in zou slagen om voor Nico te eindigen, dat die dan ook weer 7 punten verliest. Dus als mijn tante wielen had, dan stond Hamilton nu 6 punten voor Rosberg in plaats van 11 erachter. :P

En als Rosberg in Silverstone niet uitgevallen was stond hij er minimaal 25 voor  :P. Zo kun je bezig blijven. Feit is dat het is zoals het is en niet anders.

rafael25


Tuesday

Citaat van: Jozef op 29 juli 2014 - 11:45:01
Nee, natuurlijk niet, maar in Hongarije leek hij toch de maat te kunnen nemen van Rosberg (wat hij uiteindelijk met geluk op zondag ook deed natuurlijk), in Duitsland durf ik het niet te zeggen. Vergeet ook niet dat als hij er bv. in Duitsland in zou slagen om voor Nico te eindigen, dat die dan ook weer 7 punten verliest. Dus als mijn tante wielen had, dan stond Hamilton nu 6 punten voor Rosberg in plaats van 11 erachter. :P
In Duitsland was het verschil in FP3 6/10e in het voordeel van Rosberg, dan mag je toch ook wel zeggen dat Rosberg daar in het voordeel leek? In Hongarije was het verschil veel kleiner in het voordeel van Hamilton. En als je dan naar racepace kijkt op vrijdag dan leek Rosberg daar juist weer beter te gaan. Ik vind het prima dat Hamilton en fans ervan uitgaan dat ie beide races had kunnen winnen, maar als wij dat als (tijdelijke) Rosberg aanhangers ook doen, dan kom ik op een verschil van 18 punten in het voordeel van Rosberg (Duitland 3 extra gewonnen, Hongarije 10 verloren + de 11 punten voorsprong die ie nu heeft). Maar goed, moeilijke materie en misschien moeten we eerst maar eens afwachten of die paar punten uberhaupt van belang gaan zijn.

Figge

Citaat van: Tuesday op 29 juli 2014 - 13:35:52
Citaat van: Jozef op 29 juli 2014 - 11:45:01
Nee, natuurlijk niet, maar in Hongarije leek hij toch de maat te kunnen nemen van Rosberg (wat hij uiteindelijk met geluk op zondag ook deed natuurlijk), in Duitsland durf ik het niet te zeggen. Vergeet ook niet dat als hij er bv. in Duitsland in zou slagen om voor Nico te eindigen, dat die dan ook weer 7 punten verliest. Dus als mijn tante wielen had, dan stond Hamilton nu 6 punten voor Rosberg in plaats van 11 erachter. :P
In Duitsland was het verschil in FP3 6/10e in het voordeel van Rosberg, dan mag je toch ook wel zeggen dat Rosberg daar in het voordeel leek? In Hongarije was het verschil veel kleiner in het voordeel van Hamilton. En als je dan naar racepace kijkt op vrijdag dan leek Rosberg daar juist weer beter te gaan. Ik vind het prima dat Hamilton en fans ervan uitgaan dat ie beide races had kunnen winnen, maar als wij dat als (tijdelijke) Rosberg aanhangers ook doen, dan kom ik op een verschil van 18 punten in het voordeel van Rosberg (Duitland 3 extra gewonnen, Hongarije 10 verloren + de 11 punten voorsprong die ie nu heeft). Maar goed, moeilijke materie en misschien moeten we eerst maar eens afwachten of die paar punten uberhaupt van belang gaan zijn.

Het gaat er dit jaar om dat ze bij aanvang voor de laatste race binnen 14 punten van elkaar blijven. Ik denk dat dat ook zo zal zijn. Zo zullen ze op eigen kracht kunnen bepalen wie er wint.

Tuesday

Citaat van: Figge op 29 juli 2014 - 13:43:25
Citaat van: Tuesday op 29 juli 2014 - 13:35:52
Citaat van: Jozef op 29 juli 2014 - 11:45:01
Nee, natuurlijk niet, maar in Hongarije leek hij toch de maat te kunnen nemen van Rosberg (wat hij uiteindelijk met geluk op zondag ook deed natuurlijk), in Duitsland durf ik het niet te zeggen. Vergeet ook niet dat als hij er bv. in Duitsland in zou slagen om voor Nico te eindigen, dat die dan ook weer 7 punten verliest. Dus als mijn tante wielen had, dan stond Hamilton nu 6 punten voor Rosberg in plaats van 11 erachter. :P
In Duitsland was het verschil in FP3 6/10e in het voordeel van Rosberg, dan mag je toch ook wel zeggen dat Rosberg daar in het voordeel leek? In Hongarije was het verschil veel kleiner in het voordeel van Hamilton. En als je dan naar racepace kijkt op vrijdag dan leek Rosberg daar juist weer beter te gaan. Ik vind het prima dat Hamilton en fans ervan uitgaan dat ie beide races had kunnen winnen, maar als wij dat als (tijdelijke) Rosberg aanhangers ook doen, dan kom ik op een verschil van 18 punten in het voordeel van Rosberg (Duitland 3 extra gewonnen, Hongarije 10 verloren + de 11 punten voorsprong die ie nu heeft). Maar goed, moeilijke materie en misschien moeten we eerst maar eens afwachten of die paar punten uberhaupt van belang gaan zijn.

Het gaat er dit jaar om dat ze bij aanvang voor de laatste race binnen 14 punten van elkaar blijven. Ik denk dat dat ook zo zal zijn. Zo zullen ze op eigen kracht kunnen bepalen wie er wint.
idd, of je nou 13 punten voor staat of achter, dat maakt niet uit, je moet de laatste race winnen (uitgaande van een Mercedes 1-2)

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 29 juli 2014 - 14:01:06
Citaat van: Figge op 29 juli 2014 - 13:43:25
Citaat van: Tuesday op 29 juli 2014 - 13:35:52
Citaat van: Jozef op 29 juli 2014 - 11:45:01
Nee, natuurlijk niet, maar in Hongarije leek hij toch de maat te kunnen nemen van Rosberg (wat hij uiteindelijk met geluk op zondag ook deed natuurlijk), in Duitsland durf ik het niet te zeggen. Vergeet ook niet dat als hij er bv. in Duitsland in zou slagen om voor Nico te eindigen, dat die dan ook weer 7 punten verliest. Dus als mijn tante wielen had, dan stond Hamilton nu 6 punten voor Rosberg in plaats van 11 erachter. :P
In Duitsland was het verschil in FP3 6/10e in het voordeel van Rosberg, dan mag je toch ook wel zeggen dat Rosberg daar in het voordeel leek? In Hongarije was het verschil veel kleiner in het voordeel van Hamilton. En als je dan naar racepace kijkt op vrijdag dan leek Rosberg daar juist weer beter te gaan. Ik vind het prima dat Hamilton en fans ervan uitgaan dat ie beide races had kunnen winnen, maar als wij dat als (tijdelijke) Rosberg aanhangers ook doen, dan kom ik op een verschil van 18 punten in het voordeel van Rosberg (Duitland 3 extra gewonnen, Hongarije 10 verloren + de 11 punten voorsprong die ie nu heeft). Maar goed, moeilijke materie en misschien moeten we eerst maar eens afwachten of die paar punten uberhaupt van belang gaan zijn.

Het gaat er dit jaar om dat ze bij aanvang voor de laatste race binnen 14 punten van elkaar blijven. Ik denk dat dat ook zo zal zijn. Zo zullen ze op eigen kracht kunnen bepalen wie er wint.
idd, of je nou 13 punten voor staat of achter, dat maakt niet uit, je moet de laatste race winnen (uitgaande van een Mercedes 1-2)
En dat is nu net het probleem, de laatste 1-2 was al weer in Oostenrijk.
Engeland: 1-DNF
Duitsland: 1-3
Hongarije: 3-4.
Al verwacht ik natuurlijk wel dat in normale races het een 1-2 word als niet 1 van de 2 uitvalt.

Tuesday

Citaat van: F1fan2987 op 29 juli 2014 - 14:21:20
Citaat van: Tuesday op 29 juli 2014 - 14:01:06
Citaat van: Figge op 29 juli 2014 - 13:43:25
Citaat van: Tuesday op 29 juli 2014 - 13:35:52
Citaat van: Jozef op 29 juli 2014 - 11:45:01
Nee, natuurlijk niet, maar in Hongarije leek hij toch de maat te kunnen nemen van Rosberg (wat hij uiteindelijk met geluk op zondag ook deed natuurlijk), in Duitsland durf ik het niet te zeggen. Vergeet ook niet dat als hij er bv. in Duitsland in zou slagen om voor Nico te eindigen, dat die dan ook weer 7 punten verliest. Dus als mijn tante wielen had, dan stond Hamilton nu 6 punten voor Rosberg in plaats van 11 erachter. :P
In Duitsland was het verschil in FP3 6/10e in het voordeel van Rosberg, dan mag je toch ook wel zeggen dat Rosberg daar in het voordeel leek? In Hongarije was het verschil veel kleiner in het voordeel van Hamilton. En als je dan naar racepace kijkt op vrijdag dan leek Rosberg daar juist weer beter te gaan. Ik vind het prima dat Hamilton en fans ervan uitgaan dat ie beide races had kunnen winnen, maar als wij dat als (tijdelijke) Rosberg aanhangers ook doen, dan kom ik op een verschil van 18 punten in het voordeel van Rosberg (Duitland 3 extra gewonnen, Hongarije 10 verloren + de 11 punten voorsprong die ie nu heeft). Maar goed, moeilijke materie en misschien moeten we eerst maar eens afwachten of die paar punten uberhaupt van belang gaan zijn.

Het gaat er dit jaar om dat ze bij aanvang voor de laatste race binnen 14 punten van elkaar blijven. Ik denk dat dat ook zo zal zijn. Zo zullen ze op eigen kracht kunnen bepalen wie er wint.
idd, of je nou 13 punten voor staat of achter, dat maakt niet uit, je moet de laatste race winnen (uitgaande van een Mercedes 1-2)
En dat is nu net het probleem, de laatste 1-2 was al weer in Oostenrijk.
Engeland: 1-DNF
Duitsland: 1-3
Hongarije: 3-4.
Al verwacht ik natuurlijk wel dat in normale races het een 1-2 word als niet 1 van de 2 uitvalt.
daarom moet men nu ook niet gaan lopen klagen over pech, dat kan aan t einde van t seizoen nog wel. Degene die in Abu Dhabi uitvalt, die heeft pas echt pech.

FolkertE

Ja, dat zeker, maar stel dat Hamilton nog 3 keer uitvalt en Rosberg valt in Abu Dhabi uit, dan heeft Hamilton nog steeds meer pech.
Maar ik hoop natuurlijk ook op een maximale voorsprong van 13 punten in de laatste race, of liever eigenlijk 6 punten, maar dat is een andere discussie.

Wings


FolkertE

Citaat van: Wings op 29 juli 2014 - 17:54:29
Hoeveel jaren verkondig je dat al?
sinds het ontstaan van tijd. Ging mij er meer om dan de laatste race niet perce meer pech betekend als je uitvalt. Maar als Rosberg 6 keer in totaal uitvalt en Hamilton 3 keer + Abu Dhabi, geld dat natuurlijk ook voor Rosberg dat hij meer pech heeft. Maar goed, niet echt een punt om over te discussieren.

Wings

Dan nog overdrijf je. Het is niet zo dat alles bij Hamilton tegenzit en Rosberg continue de zeilen in de wind heeft. Zijn voorsprong daar aan wijten vind ik dan ook niet helemaal correct. Misschien dat als je alles op een weegschaal afweegt dat de teller licht afwijkt naar Hamilton qua tegenzitten maar dan nog kun je je afvragen of hij helemaal vrijuit gaat en of in hoeverre rijstijl invloed daarop heeft (ik zeg dus niet dat het zo is maar dat je je het kunt afvragen). Want als je rijstijl aan het vraagstuk toevoegt en mij vraagt wiens materiaal sneller slijt en dus kwetsbaarder is door een seizoen genomen, zeg ik 'Hamilton'. Dus helemaal onbedenkelijk is het niet. Als je deze invloed meerekent kun je dat wat tegenzit tegen elkaar wegstrepen en is de stand in het wereldkampioenschap redelijke vertaling van het onderling verschil.

Kootje

Citaat van: Wings op 02 augustus 2014 - 10:11:40
Dan nog overdrijf je. Het is niet zo dat alles bij Hamilton tegenzit ..... en is de stand in het wereldkampioenschap redelijke vertaling van het onderling verschil.

Antwoord verplaatst naar Nico vs Lewis topic.