WRC 2014

Gestart door Sphinx, 13 december 2013 - 14:23:59

« vorige - volgende »

Sphinx

Deelnemersveld voor het WK Rally begint aardig op zn plaats te vallen:

- Citroen neemt afscheid van Dani Sordo en Mikko Hirvonen en stelt in hun plaats Kris Meeke en Mads Ostberg op voor 2014
- Sordo stapt over naar Hyundai voor in ieder geval de asfaltrally's op de kalender (monte carlo, duitsland, spanje, frankrijk), Juho Hänninen doet o.a in Zweden en Finland mee.
Chris Atkinson in Australië. Kopman is de Belg Thierry Neuville
- Het leek er lang op dat Robert Kubica bij Citroen zou instappen, maar of het nu komt door de twee crashes in Wales of de overredingskunsten van Malcolm Wilson, de Pool is volgend jaar bij M-Sport Ford onderdak in de derde auto. Hirvonen wordt kopman voor M-Sport, Elfyn Evans krijgt promotie vanuit de WRC2.
- Nieuw op de rallykalender volgend jaar, de Rally van Polen, die dit jaar nog in het ERC figureerde. De Acropolis-rally switcht andersom van WRC naar ERC.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Perton

Ik snapte vorig jaar compleet niets van de beslissing van Citroen om Sordo terug te halen en Ostberg te passeren. Blijkbaar heb ik er meer verstand van dan zij ;D

Wat mij betreft zijn het allemaal erg mooie line-ups, zeker die van Ford. Ik denk dat ik rally volgend jaar iets meer ga volgen.

Sphinx

Citroen heeft totaal onderschat hoe zwaar het wegvallen van Loeb hen zou raken. Ze hebben zelfs tussendoor Loeb gesmeekt een paar rally's extra te rijden, maar de Fransman weigerde. Ook liet Yves Matton zich een beetje kennen toen hij Kris Meeke als straf voor het weggooien van dure punten in Australië niet wilde opstellen voor zijn thuisrally in Wales en in plaats daarvan Kubica een cadeautje gaf voor zijn WRC2 titel. Helaas werd dat een vergiftigd cadeau toen Maciej Baran (Kubica's copiloot) ineens afscheid nam en de Pool met een bijrijder werd geconfronteerd waarmee hij zich niet had kunnen voorbereiden, in een rally die hij niet kende en in een auto die hij nauwelijks had getest. Ik heb ergens het vermoeden dat Meeke's aanstelling voor 2014 iets van een excuus is voor die mispeer.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

SDG

Hopelijk wel iets meer tegenstand voor Ogier in 2014, want zoals die dit jaar met de vingers in de neus naar de wereldtitel reed... Ik hoop hoe dan ook op meer weerwerk van Latvala. De Fin tekende pas rijkelijk laat voor VW, daar waar Ogier al een hele tijd actief meehielp aan de ontwikkeling van de auto en er dus wellicht van begin af aan een stuk meer vertrouwd mee was. Dat voordeel valt dit keer weg, dus ik verwacht dat beiden wat dichter tegen elkaar aan zullen zitten.