Helmen en nummers topic 2014

Gestart door Perton, 09 december 2013 - 22:41:45

« vorige - volgende »

Perton

Jules_Bianchi ‏@Jules_Bianchi 44m
Hello my friends :) i asked for 7,27 and 77. We will see what i will get ...


In theorie zou Bianchi nog wel eens een vierde keus moeten doorgeven. Naar verluidt heeft Raikkonen 7, en als Vergne zijn derde keus moet doen (27), en Bottas 77 krijgt, heeft Bianchi geen van zijn drie opties :P

Maikel0230

Alonso zou voor 14 gaan, aangezien dat zijn gelukscijfer zou zijn  :-\

Nummer 27 op een Toro Rosso dus.....


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

27 moet verboden worden >:(, die is van Gilles :'(


en ja ..... ik weet dat hij niet de enige is die startnummer 27 gebruikte en dat hijzelf ook andere startnummers heeft gehad, maar toch .... NOT 8)

Sabai

Ik vind niet dat er bepaalde nummers niet gekozen mogen worden omdat bv Villeneuve of Senna er mee gereden hebben. Als ze daar aan beginnen kunnen ze net zo goed niet doen.

Perton

Het feit dat mensen er op tegen zijn dat bepaalde nummers worden gebruikt door andere coureurs, geeft eigenlijk wel aan dat het concept werkt. Zoals vaker gezegd, niemand zal over 10 jaar het startnummer van Max Chilton legendarisch vinden, maar het startnummer van Vettel wordt misschien wel onthouden. Hangt er even vanaf hoe lang hij nog domineert en of hij met 1 of zijn eigen nummer op de auto gaat racen :P

Het kan ook positief zijn, zoals Dillon die volgend jaar in NASCAR het nummer 3 van Dale Earnhardt weer gaat gebruiken. Marketingtechnisch gaat ze dat veel opleveren. Dat hij een rijkeluiskindje is, die zijn NASCAR-carrière aan zijn opa heeft te danken is natuurlijk een ander verhaal, maar er is wel aandacht voor hem in de aanloop naar het komende seizoen.

Ik ben benieuwd of degene die nummer 5 gaat kiezen, deze ook in een rode kleur op de auto gaat zetten.

Kootje

Citaat van: Sabai op 16 december 2013 - 20:21:31
Ik vind niet dat er bepaalde nummers niet gekozen mogen worden omdat bv Villeneuve of Senna er mee gereden hebben. Als ze daar aan beginnen kunnen ze net zo goed niet doen.

Tsja .... weet je wat 't is? Ze willen dat iedere coureur 'n persoonlijk startnummer kiest zodat de fans zich met dat nummer gaan vereenzelvigen. Zeg je startnummer 46 in de MotoGP, dan zeg je Valentino Rossi. Dit willen ze nu dus ook in de F1 in gaan voeren. Prima ... niets mis mee, maar ja ... zeg je dan nummertje 27, dan zeg je Gilles Villeneuve. Dus ... ::)

SDG

Citaat van: Kootje op 16 december 2013 - 18:56:00
27 moet verboden worden >:(, die is van Gilles :'(


en ja ..... ik weet dat hij niet de enige is die startnummer 27 gebruikte en dat hijzelf ook andere startnummers heeft gehad, maar toch .... NOT 8)

Vind ik voor één keer ook. Dat nummer 27 zou 'bevroren' moeten worden in de F1, net zoals het nummer 34 (Kevin Schwantz) in de MotoGP ook niet meer uitgereikt wordt.

Sabai

Mij zegt het niets omdat het meer dan 30 jaar geleden was en ik er nog niet eens was.En als je alle nummers van speciale coureurs moet bevriezen  dan blijven er in de toekomst weinig nummers over.

Perton

Mjah zelfs in NASCAR, waar de nummers zoveel historie hebben, is er slechts één nummer retired. Daar is het juist een enorme eer om met een legendarisch nummer te racen. Maar goed, daar zijn de nummers ook vooral verbonden aan teams (en bij lange samenwerkingen tussen teams en coureurs, zijn de nummers één geworden met een bepaalde coureur), dus dat is net iets anders.

Ik denk daarom dat je heel voorzichtig moet zijn met het niet meer gebruiken van nummers. Het wordt ook wel erg arbitrair om dat vanuit de FIA te doen. Ik denk dat objectief (en dat is natuurlijk volledig subjectief van mij :P) gezien misschien alleen de nummers van Fangio en Schumacher op basis van prestaties echt retired kunnen worden (dit in het theoretische geval dat ze eigen nummers gehad zouden hebben), en misschien die van Vettel als die zo doorgaat als nu. Puur omdat ze qua prestaties zo ontzettend veel hebben gepresteerd.

Als je het ook gaat doen bij publiekslievelingen (#27 Villeneuve en #5 Mansell), ja, dan raakt het snel op inderdaad. Dat moet je ook niet doen denk ik. Hoezeer ik de sentimenten omtrent die nummers ook snap (al was het wel van voor mijn tijd), uiteindelijk hebben die twee als je heel eerlijk bent niet bijzonder erg hun stempel op de Formule 1 gedrukt - even los van de waardering die ze eventueel van fans krijgen.

Maar goed, met dezelfde argumentatie kan er natuurlijk worden gezegd dat je juist 27 en 5 misschien wél moet uitsluiten, juist omdat die 2 nummers op hun manier legendarisch zijn geworden, ondanks dat er toen niet met vaste nummers werd gereden. Maar dat is uiteindelijk persoonlijke voorkeur van mensen.

Fabian

Volgens mij wijken we een beetje af van het topic over de startnummers. Graag weer ontopic heren!

SDG

Citaat van: Fabian op 18 december 2013 - 19:21:32
Volgens mij wijken we een beetje af van het topic over de startnummers. Graag weer ontopic heren!

Tut tut, raad eerst maar eens een nummer. Ik heb er al eentje goed, nu is het aan jullie...  ;D

Fabian


0634

Da's flauw. Vettel heeft al jaren een vast nummer ;).

0634

Alonso heeft om nr 14 gevraagd. Zijn geluksgetal sinds hij op 14 juli 1996 wereldkampioen werd in kart nr 14 op 14 jarige leeftijd.

Sabai

#44
Citaat van: Jeroen op 20 december 2013 - 19:31:15
Alonso heeft om nr 14 gevraagd. Zijn geluksgetal sinds hij op 14 juli 1996 wereldkampioen werd in kart nr 14 op 14 jarige leeftijd.