Flinke regelveranderingen in Formule 1

Gestart door Perton, 09 december 2013 - 19:28:21

« vorige - volgende »

Tweedaagse F1-weekeinde. Ja of Nee?

Nee. Laat het zoals het is
1 (33.3%)
Ja. Meer onzekerheid, meer spanning
0 (0%)
Doen, maar niet voor alle circuits geschikt (Monaco)
1 (33.3%)
Anders...
1 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 3

Poll gesloten: 04 november 2020 - 12:32:07

Kootje

hier is het zelfs 100% op moment van schrijven :P

Arthur

Weer een knap staaltje van het seizoen kunstmatig spannend proberen te houden tot de laatste race. Onzinnig idee. En de huidige puntentelling vond ik al niets....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

die huidige puntentelling vind ik wel oke
het deed waarvoor het bedoeld was, namelijk zorgen dat men geen genoegen meer nam met P2 of 3 maar altijd voor net die paar extra punten ging
dat was bij de vorige puntentelling toch wel anders

maar dubbele punten voor de seizoensfinale ...... absurd

Maikel0230

Als je erover nadenkt beloon je dus iemand met twee race overwinningen terwijl hij er maar een geboekt heeft. Absurd gewoon, ik zou zelfs stellen dat ik hier echt kwaad over ben. De vooruitzichten van 2014 waren zo mooi maar dit vergalt naar mijn mening het hele zooitje.

Ergens diep binnenin denk ik dat men dit gedaan heeft omdat men geen 20 races op de kalender heeft kunnen krijgen. Beetje kord door de bocht maar dat is wat mijn 'gut feeling' mij doorgeeft

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 09 december 2013 - 23:29:05
Als je erover nadenkt beloon je dus iemand met twee race overwinningen terwijl hij er maar een geboekt heeft. Absurd gewoon, ik zou zelfs stellen dat ik hier echt kwaad over ben. De vooruitzichten van 2014 waren zo mooi maar dit vergalt naar mijn mening het hele zooitje.

Ergens diep binnenin denk ik dat men dit gedaan heeft omdat men geen 20 races op de kalender heeft kunnen krijgen. Beetje kord door de bocht maar dat is wat mijn 'gut feeling' mij doorgeeft


Huh?
Het was toch een voorstel? Ik denk dat ik maar even ga liggen...Voel me opeens niet zo goed... :(

Maikel0230

Citaat van: Franky R. op 09 december 2013 - 23:42:50
Citaat van: Maikel0230 op 09 december 2013 - 23:29:05
Als je erover nadenkt beloon je dus iemand met twee race overwinningen terwijl hij er maar een geboekt heeft. Absurd gewoon, ik zou zelfs stellen dat ik hier echt kwaad over ben. De vooruitzichten van 2014 waren zo mooi maar dit vergalt naar mijn mening het hele zooitje.

Ergens diep binnenin denk ik dat men dit gedaan heeft omdat men geen 20 races op de kalender heeft kunnen krijgen. Beetje kord door de bocht maar dat is wat mijn 'gut feeling' mij doorgeeft


Huh?
Het was toch een voorstel? Ik denk dat ik maar even ga liggen...Voel me opeens niet zo goed... :(
Het is officieel hoor
CitaatThe change has been made "in order to maximise focus on the championship until the end of the campaign" and was agreed after meetings of the F1 Strategy Group and Formula One Commission today.

Ik had net een dealtje gedaan op bol.com, ik viel bijna letterlijk van mijn stoel en ben er nog niet goed van.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Ik heb niet zo veel tegen de dubbele punten, alleen dat dit uitgerekend op Abu Dhabi is, het slechtste F1-circuit dat ik gezien heb sinds ik de sport volg (2000). Als Interlagos nu de seizoensafsluiter was geweest, had ik er helemaal geen probleem mee gehad. Ik heb dus ook ja gestemd op de vraag of die regel "aanvaardbaar" is.

Als ik het zelf voor het zeggen had, zou ik het niet invoeren, maar ik heb er ook niet echt iets tegen.

robbert

ja inderdaad, we zullen zien wat dat brengt. het is nu eenmaal zo. Je ziet het dat de fia tegen dominantie was van redbull, terwijl ze er eigenlijk zelf voor gezorgd hebben met heel die bandenkwestie

Gonzalo

Wat nu met die banden? De verplichte pitstops hebben het niet gehaald?

Tuesday

op het forum van autosport.com is er 200x gestemd en is ruim 92% tegen en nog geen 4 % voor (de rest heeft geen mening). Overal zie je dergelijke verhoudingen. Dus kan men deze regel gewoon niet doorvoeren. Hoe langer je er over nadenkt, hoe debieler het wordt. Kunnen ze bij voetbal ook wel doelpunten in de laatste minuut dubbel gaan tellen, of in tennis nog een 6e set erbij die dubbel telt. Je hebt eigenlijk al gewonnen, maar je kunt toch nog verliezen. En in een mechanische sport is het nog gevaarlijker dus. Uiteindelijk zal de regel misschien niet doorslaggevend zijn, maar laat m dan gewoon weg. Het kan voor hele pijnlijke/ongewenste situatie's zorgen. En nogmaals, het zal mij niet verbazen als het geld van Abu Dhabi de doorslaggevende factor is geweest in deze beslissing. Of gaat de FIA het ook toepassen in klasses die niet in Abu Dhabi finishen?

Vieze baas

De F1 begint steeds meer op Mario Kart te lijken.

KERS (Turbo) kan ik nog inkomen aangezien dat voor iedereen gelijk is en naar eigen invulling te gebruiken is, is volgens mij ook maar een klein voordeel mits de ander hem niet op hetzelfde moment gebruikt.

DRS (Catch-up mode) zorgt ervoor dat iedereen sneller kan zijn dan de nummer 1 wat tegen het principe van het racen indruist. Ik heb ook geen 1 mooie DRS inhaalactie gezien, rondenlange gevechten zijn weg hierdoor.

Nu nog dubbele punten voor de laatste race. Slaat nergens op zoals eerder gezegd. Enige voordeel kan zijn dat elk team tot het eind doorgaat met ontwikkelen wat dan weer tegen het kostenbesparings principe indruist.

SDG

Citaat van: Maikel0230 op 09 december 2013 - 21:41:32
Mijn liefde voor deze sport wordt nut toch echt wel op de proef gesteld, de reacties op dit idee zijn niet mild, op twitter heb ik al zeker 5 tweets gezien van mensen die een 'sabatical' willen nemen, WEC klinkt voor hen interessanter.

Ik vind het ook maar onzinnig en eigenlijk Formule 1 onwaardig. In de IRC pasten ze dat destijds ook toe. Maar dat was een tweederangs rallykampioenschap, niet de koningsklasse van de autosport. In de V8's werken ze ook met een variabel puntensysteem, maar daar zit je met wedstrijden van diverse lengtes en daardoor is dat daar aanvaardbaar. Een overwinning in de 1.000 km van Bathurst verdient nu eenmaal anders beloond te worden dan een sprintrace van een halfuurtje.

Ik heb zelf voldoende andere klassen die ik volg - MotoGP, WRC, V8, DTM - maar ik blijf hoe dan ook kijken. En WEC, dat draait eigenlijk hoofdzakelijk om Le Mans. In zo'n races van 6 uur gebeurt er qua spanning ook niet bijster veel, na twee à drie uur heb je het wel weer gezien. Om dat als alternatief voor de F1 te nemen... Ik heb vorige week via de livestream het laatste stuk van de seizoensafsluiter in Bahrein gevolgd en er waren wereldwijd goed en wel 10.000 mensen ingelogd. Zegt genoeg, dacht ik.


Jehoentelaar

Genoeg leuke raceklassen om er bij te pakken als de Formule 1 nog lachwekkender wordt. IndyCar en BTCC zijn ook prima klassen om je mee bezig te houden. WEC en het nieuwe sportscargebeuren in de USA idem.

Sabai

#58
Ik heb het even laten bezinken en vind het dubbele punten geven belachelijk. Wat is Abu dhabi meer waard dan Spa Monza of Monaco. En als een team het hele seizoen heeft gestreden voor een kleine voorsprong kan het doordat het 1 race tegen zit zomaar naar een ander gaan. Abu dhabi het circuit waar alleen met drs kan worden ingehaald wat een blamage van de fia en de working group. Ik heb ook een vermoeden dat deze nieuwe regel er in 2015 niet meer zal zijn.

Perton