Flinke regelveranderingen in Formule 1

Gestart door Perton, 09 december 2013 - 19:28:21

« vorige - volgende »

Tweedaagse F1-weekeinde. Ja of Nee?

Nee. Laat het zoals het is
1 (33.3%)
Ja. Meer onzekerheid, meer spanning
0 (0%)
Doen, maar niet voor alle circuits geschikt (Monaco)
1 (33.3%)
Anders...
1 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 3

Poll gesloten: 04 november 2020 - 12:32:07

Kootje

Citaat van: Matthijs op 21 december 2013 - 06:53:47Sterker nog, de puntentelling kunnen ze zelfs nog aanpassen vlak voor de LAATSTE race ;)

Citaat van: Jeroen op 21 december 2013 - 08:39:17
De puntentelling moet voor race 1 vast staan, daarna moet je er vanaf blijven.

Ben ik het op zich helemaal mee eens, maar feitelijk gezien zou het wel kunnen natuurlijk. ;)

Maikel0230

Inderdaad, anders maak je er een complete loterij van

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Kootje op 21 december 2013 - 12:08:36
Citaat van: Matthijs op 21 december 2013 - 06:53:47Sterker nog, de puntentelling kunnen ze zelfs nog aanpassen vlak voor de LAATSTE race ;)

Citaat van: Jeroen op 21 december 2013 - 08:39:17
De puntentelling moet voor race 1 vast staan, daarna moet je er vanaf blijven.

Ben ik het op zich helemaal mee eens, maar feitelijk gezien zou het wel kunnen natuurlijk. ;)

Nee. Dat denk ik niet. Als het al mogelijk is, moeten alle teams er dan mee instemmen, en degene die bovenaan staat zal dat niet doen. Dus feitelijk is het ook onmogelijk.

Kootje

Diegene die bovenaan staat zal dat juist wel doen. De kans om bij bv uitvallen de leiding in het WK te behouden is nu eenmaal groter als je slechts 25 punten kunt verliezen ipv de 50 zoals het reglement nu besluit. Het zullen eerder de teams zijn die die extra punten goed kunnen gebruiken om hun kansen in leven te houden, die tegen zullen stemmen. Echter is dat allemaal compleet afhankelijk vd tussenstand die er op dat moment staat. Feitelijk is het dus wél mogelijk, hoe onwaarschijnlijk ook.

Matthijs

Jongens, hadden jullie mijn knipoog niet gezien?  ;)

0634

Citaat van: Kootje op 21 december 2013 - 13:01:17
Diegene die bovenaan staat zal dat juist wel doen. De kans om bij bv uitvallen de leiding in het WK te behouden is nu eenmaal groter als je slechts 25 punten kunt verliezen ipv de 50 zoals het reglement nu besluit. Het zullen eerder de teams zijn die die extra punten goed kunnen gebruiken om hun kansen in leven te houden, die tegen zullen stemmen. Echter is dat allemaal compleet afhankelijk vd tussenstand die er op dat moment staat. Feitelijk is het dus wél mogelijk, hoe onwaarschijnlijk ook.
Ligt aan de stand. Als de bovenste met nog één race 30 punten voorstaat, zal die noooooooiiiiit instemmen met een puntenwijzing. Want hij ís al kampioen, en dan zou hij ineens zijn titel kwijt zijn. Dus nee, feitelijk is het onmogelijk, omdat er altijd iemand zichzelf moet naaien om in te stemmen.

Bovendien denk ik dat de regels voorschrijven dat puntentelling per definitie niet mogen worden aangepast gedurende het seizoen. Lijkt me sterk dat dat gewoon zou mogen. ;)

Kootje

Citaat van: Jeroen op 21 december 2013 - 14:30:05
Ligt aan de stand. Als de bovenste met nog één race 30 punten voorstaat, zal die noooooooiiiiit instemmen met een puntenwijzing. Want hij ís al kampioen, en dan zou hij ineens zijn titel kwijt zijn.

Volgens mij krijg je nu 50 punten voor 'n overwinning, dus zal juist degene met slechts 30 punten voorsprong instemmen met 'n wijziging. Na de wijziging is hij kampioen, vóór 'n wijziging zal hij in de laatste race minimaal 20 punten (P5) moeten pakken. Het zal in die situatie juist z'n directe achtervolger zijn die niet instemt. ::)


CitaatDus nee, feitelijk is het onmogelijk, omdat er altijd iemand zichzelf moet naaien om in te stemmen.
[

Nee, dat maakt het onwaarschijnlijk. Het blijft feitelijk gezien echter wél mogelijk, namelijk wanneer de gaten in punten tussen de diverse coureurs/teams al zo groot zijn dat het geen bal meer uitmaakt of er dubbele punten worden verstrekt of niet. Hoe onwaarschijnlijk dat ook is. Maar ja .... hoe waarschijnlijk was het dat er na 7 races 7 verschillende winnaars waren? Of hoe waarschijnlijk was het dat Kimi ooit weer voor Ferrari uit zou komen?

Nee .... er is maar één ding dat dat feitelijk onmogelijk maakt, en dat is onderstaande:

CitaatBovendien denk ik dat de regels voorschrijven dat puntentelling per definitie niet mogen worden aangepast gedurende het seizoen. Lijkt me sterk dat dat gewoon zou mogen. ;)

Maar ja ... ik weet niet of dat in de reglementen staat en ben ook niet bereid dat uit te gaan zoeken om eerlijk te zijn. Feit blijft iig dat wat jij en ik er ook van denken, toch geen zak uitmaakt voor Bernie, Jean en alle andere besluitvormers. :'(

0634

Citaat van: Kootje op 21 december 2013 - 15:10:20

Volgens mij krijg je nu 50 punten voor 'n overwinning, dus zal juist degene met slechts 30 punten voorsprong instemmen met 'n wijziging. Na de wijziging is hij kampioen, vóór 'n wijziging zal hij in de laatste race minimaal 20 punten (P5) moeten pakken. Het zal in die situatie juist z'n directe achtervolger zijn die niet instemt. ::)

Ha, nu snap ik het misverstand, ik redeneerde precies andersom! Dus vanuit 25 punten voor iedere race en dan ineens besluiten 50 te doen, en jij dus juist vice versa ;D


Tuesday

#219
Citaat van: Franky R. op 22 december 2013 - 00:08:11
Citaat van: Perton op 21 december 2013 - 10:12:13
http://www.telegraph.co.uk/sport/motorsport/formulaone/10530334/Formula-One-chief-Bernie-Ecclestone-says-double-points-rule-could-be-scrapped-next-month.html


Klopt helemaal, maar die ouwe wil DRIE races met dubbele punten of helemaal niets.. :o
tja, hoe meer races met dubbele punten hoe eerlijker het wordt in theorie. Wat mij betreft doen ze alle races met dubbele
punten ;)

Edit: denk ik nu (met bier op). Volgens mij wordt het vanaf de helft weer oneerlijker.


Gonzalo

Als ze dan toch dubbele punten geven, kunnen ze die beter geven voor races op de klassieke circuits (Monaco, Spa, Monza)

Perton

Spa is klassiek qua historie maar met de huidige auto's eigenlijk geen zak meer aan. Soms hoor je de wat eerlijke coureurs dat ook tussen de regels door zeggen. Al kan het natuurlijk anders zijn met de nieuwe reglementen.

Maar wel logischer dan abu dhabi.

Jehoentelaar

Welke race het ook is, het blijft krom zolang de races an sich allemaal hetzelfde zijn.

Zelf zou ik het wel mooi vinden als van Monaco ook racetechnisch wat meer wordt gemaakt dan dat het nu is. Dat het meer een highlight in het seizoen wordt, net zoals Le Mans (WEC) en de Indy 500 (IndyCar) dat zijn. En dan echt puur racetechnisch, want een grote race is het historisch gezien al en daar hoeft verder niet aan gewerkt te worden. Ik heb alleen geen idee hoe het zou kunnen.

Jozef

Misschien met een driftelement: Loews en Rascasse mogen alleen nog maar driftend genomen worden, met een drive through penalty elke derde keer dat het een coureur niet lukt. :P