Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

0634

Bijtanken is ongetwijfeld diskwalificatie. Met een stop en go kom je niet weg lijkt me.

Wings

Heb je daar een bron van? Want als je het zo stelt staat bijtanken gelijk aan uitvallen en wordt er niet bijgetankt.

0634

Ik zei 'lijkt me'. Dat impliceert een mening, een gedachte, en dus geen bron ;).

Kootje

Citaat van: Jeroen op 03 maart 2014 - 19:04:45
Bijtanken is ongetwijfeld diskwalificatie. Met een stop en go kom je niet weg lijkt me.

Lijkt me idd ook niet, dat zou anders wel 'n heel lichte straf zijn.



@Franky,

Zolang je maar geen illegale handelingen uitvoert, software wijzigen, bijtanken, is het niet verboden je auto de pitbox in te rijden, om er later in de race weer uit te komen en verder te rijden. Dat heb ik bij achterhoedeteams al vaker gezien bij schades die niet 1,2,3 op te lossen waren zoals bv het vervangen van 'n achtervleugel. Voor de race ben je dan kansloos, maar je maakt zo toch wat extra testkilometers en wie weet ... komen er idd minder dan 10 aan de finish en pak je zo toch nog 'n puntje mee.


Wings

Lichte straf? Ik heb me er nog niet in verdiept maar stél er mag, apart van het banden wisselen om, getankt worden, wat je [door de regel genomen] een halve minuut kost en dan nog eens een Stop & Go wat je ook nog eens een halve minuut kost loop je bijna een ronde achterstand op. Dan is je race aan gort. Maar nogmaals, ik heb me er niet in verdiept, maar zoals Jeroen het brengt heeft bijtanken geen toegevoegde waarde en zullen rijders dus opgeven en zal niet bijgetankt worden.

Tuesday

je mag sowieso niet meer dan 100 liter verbruiken. En je mag tijdens de race niet bijtanken. Lijkt me dat je gewoon een zwarte vlag krijgt dan.

Arthur

Lijkt me inderdaad eenvoudig, zwarte vlag en via de pitbox naar huis ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Dus zal niet bijgetankt worden [in dat geval].

Arthur

En krijg je als team ook nog eens een vette boete of nog veel erger [uitsluiting volgende race] als je dit flikt....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Oja, dat is de regel nu natuurlijk, maximaal 100 kg, ik was nog even in de war met de oude regels, dat bijtanken 'gewoon' niet is toegestaan. Dan was mijn vraag bij voorbaat een domme vraag, want meer dan 100 kg is natuurlijk logischerwijs illegaal en dus diskwalificatie.

Excuses voor mijn retardness.

0634

Het is allebei niet toegestaan, zover ik weet, toch?

Perton

Nee, bijtanken is uiteraard sowieso niet toegestaan, maar in dat jaar dat bandenwissels niet mochten, had je natuurlijk wel de optie om banden te wisselen bij een lekke band, maar kreeg je er alsnog wel een straf voor. Dus ik dacht dat er misschien ook zoiets zou kunnen zijn met het bijtanken - maar ik was het maximum van 100kg even vergeten.

Franky R.

Citaat van: Perton op 03 maart 2014 - 22:52:29
Oja, dat is de regel nu natuurlijk, maximaal 100 kg, ik was nog even in de war met de oude regels, dat bijtanken 'gewoon' niet is toegestaan. Dan was mijn vraag bij voorbaat een domme vraag, want meer dan 100 kg is natuurlijk logischerwijs illegaal en dus diskwalificatie.

Excuses voor mijn retardness.


Domme vragen zijn [vooral] vragen niet niet worden gesteld... ;)

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 03 maart 2014 - 23:22:25
Citaat van: Perton op 03 maart 2014 - 22:52:29
Oja, dat is de regel nu natuurlijk, maximaal 100 kg, ik was nog even in de war met de oude regels, dat bijtanken 'gewoon' niet is toegestaan. Dan was mijn vraag bij voorbaat een domme vraag, want meer dan 100 kg is natuurlijk logischerwijs illegaal en dus diskwalificatie.

Excuses voor mijn retardness.


Domme vragen zijn [vooral] vragen niet niet worden gesteld... ;)
op het forum van autosport.com hebben ze een 'stomme vragen' topic. Misschien ook een ideetje voor hier?

Kootje

Citaat van: Tuesday op 04 maart 2014 - 09:33:24
Citaat van: Franky R. op 03 maart 2014 - 23:22:25
Domme vragen zijn [vooral] vragen niet niet worden gesteld... ;)
op het forum van autosport.com hebben ze een 'stomme vragen' topic. Misschien ook een ideetje voor hier?

Stomme vraag.  :P ;D


Geintje natuurlijk, niet boos worden nu. ;)
Het staat je vrij om dat topic te openen. Wordt het niets, dan zakt het vanzelf wel weer weg.