Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

robbert

Citaat van: Edwin90 op 25 januari 2014 - 10:13:12
Citaat van: robbert op 25 januari 2014 - 09:41:10
Citaat van: Wings op 25 januari 2014 - 08:55:32
Wel als je het afzet tegen de V10-V12. Maar die turbo hoor je prima en ook dat bevalt me wel. Kwestie van wennen, denk ik.

inderdaad, en als het geluid echt irriteert dan zet je gewoon je tv stil en plaats een cd met f1 v8geluiden in de cd speler ;D ;D

Ik heb nog een cd met V12 klankjes liggen!  ;D

aha, mss een paar kopietjes nemen voor diegene die het nieuwe geluid irritant vind  ;) :D ;D

Matthijs

Ach kom, die V8 was toch helemaal net niks? Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe generatie motoren en ik denk dat ik het (ook qua geluid) een verbetering ga vinden.

robbert

Citaat van: Matthijs op 25 januari 2014 - 12:54:44
Ach kom, die V8 was toch helemaal net niks? Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe generatie motoren en ik denk dat ik het (ook qua geluid) een verbetering ga vinden.

ja dat vind ik ook, gewoon afwachten. En staat het geluid niet aan, zet uw tv stil  :)

NielsD

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Maikel0230

#424
Is dan ook een Ferrari, klinkt verdacht veel zoals dat fragment van die LaFerrari...

EDIT: Oeps STR heeft Renault vanaf 2014 he ;D

Voor de rest komt het wel goed denk ik, beetje stil in de lagere toeren maar beestig eens de toeren omhoog gaan.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar


Sabai

Ik vind het geluid niet echt F1 waardig meer voor een gt auto  :-X

0634

ik vind het prima. Beter nog dan voorgaande jaren. Doet denken aan de vroegere turbo's met hun wat donkerdere geluid. Goede ontwikkeling die turbo's, ook los van het geluid.

Maikel0230

Het zal wel niet 100% correct zijn maar deze jongeman probeert met zijn gitaar het geluid te simuleren voor de nieuwe V6 motoren. Er staan op zijn pagina versies van de V10 en V8 motoren en die zijn redelijk correct.

http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_320049827&feature=iv&src_vid=MtrSNFjkGdU&v=Jkwt_1qhWYA

vindt het toch wel een mooi poging.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Op het net kan je een Press Kit downloaden van de nieuwe Renault F1 motor. Staat een leuk vergelijk met de atmosferische V8. Wat mij meteen opvalt is dat de kleine compactere turbo flink wat waarder is.

janke

Citaat van: Wings op 26 januari 2014 - 20:38:10
Op het net kan je een Press Kit downloaden van de nieuwe Renault F1 motor. Staat een leuk vergelijk met de atmosferische V8. Wat mij meteen opvalt is dat de kleine compactere turbo flink wat waarder is.

Ja, je heb nu eenmaal meer handel aan een Turbo engine zitten. Coolers, leidingen, een turbo niet te vergeten. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Wings

Maar ook 8 kleppen en 2 zuigers minder. Minder moeder materiaal en een kortere krukas en nokkenassen. De autoindustrie gaat er juist prat op doordat het gewicht bespaart zonder vermogenverlies. Wat het verbruik ten goede komt. Ik zie overigens -nu- dat de 'energie
accumulator' mee wordt genomen in het gewicht van de motor.

Tuesday

Citaat van: Wings op 26 januari 2014 - 21:09:56
Maar ook 8 kleppen en 2 zuigers minder. Minder moeder materiaal en een kortere krukas en nokkenassen. De autoindustrie gaat er juist prat op doordat het gewicht bespaart zonder vermogenverlies. Wat het verbruik ten goede komt. Ik zie overigens -nu- dat de 'energie
accumulator' mee wordt genomen in het gewicht van de motor.
die energie accumulator wordt juist niet meegenomen, staat er duidelijk achter. Maar wel de 2 electromotoren blijkbaar. Maar goed, dat de nieuwe motoren zwaarder zijn is al heel lang bekend, daar is ook al heel wat gedoe om geweest.

NielsD

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25