Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

Tuesday

Citaat van: Sabai op 03 januari 2014 - 12:38:21
Ik verwacht juist dat net als in 2009 de verschillen in het begin een stuk groter zal zijn. Later trekt dit wel weer recht.
misschien wel ja, maar niet vanwege de versnellingsbak

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 03 januari 2014 - 12:28:53
Citaat van: Wings op 03 januari 2014 - 08:11:12
Nadeel is wel dat als het vanaf race 1 nadelig blijkt uit te pakken, je een héél seizoen achter de feiten aan rijdt. En waar hebben we het over? Afstellen vind ik inherent aan de autosport waar mens en machine 1 worden om zo het hoogst haalbare te halen. Iedere race weer zoeken naar de beste afstelling van je materiaal.
je mag het nog 1x aanpassen.
Jawel, maar in de tweede seizoenshelft zit zowel Monza als Singapore. Probeer daar maar eens een gearratio voor te bedenken die allebei aankan.

Het zou mij niet verbazen als de teams de eerste 7 versnellingen gebruiken voor de 'normale' bochtige circuits en de 8e als een soort overdrive voor de circuits met een hoge topsnelheid.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 03 januari 2014 - 13:35:11
Citaat van: Tuesday op 03 januari 2014 - 12:28:53
Citaat van: Wings op 03 januari 2014 - 08:11:12
Nadeel is wel dat als het vanaf race 1 nadelig blijkt uit te pakken, je een héél seizoen achter de feiten aan rijdt. En waar hebben we het over? Afstellen vind ik inherent aan de autosport waar mens en machine 1 worden om zo het hoogst haalbare te halen. Iedere race weer zoeken naar de beste afstelling van je materiaal.
je mag het nog 1x aanpassen.
Jawel, maar in de tweede seizoenshelft zit zowel Monza als Singapore. Probeer daar maar eens een gearratio voor te bedenken die allebei aankan.

Het zou mij niet verbazen als de teams de eerste 7 versnellingen gebruiken voor de 'normale' bochtige circuits en de 8e als een soort overdrive voor de circuits met een hoge topsnelheid.
tja, maar daar is die mogelijkheid tot aanpassing in principe ook niet voor bedoeld. Die is in eerste instantie bedoeld om te voorkomen dat een team de plank misslaat en er dan het hele seizoen aan vast zit.

janke

Het is een nieuwe regelgeving. Budget-beheer. Weten we wel dat er een halve vrachtwagen vol zit met onderdelen alleen voor de bak?? Bij wijs van spreken. Elk circuit een andere tandwielverhouding, testen/trainen en de race. Simulatie en de eerste testen van dit jaar zullen ze wel een goede bak/eindoverbrenging vinden voor dit jaar. Is al gezegd dat op wat circuits ze niet eens de max van 15.000 rpm halen. Die 8ste gear hangt er dan maar even bij. Op Monza hebben ze die dan wel hard nodig.
Some things are too important to be left in the past.

Wings

Je gebruikt alle versnellingen van een bak. Even kort uitgelegd, op Monza maak je gebruik van een zogeheten lange bak, op Monaco een korte. Maar complete versnellingen niet gebruiken of een overdrive...dat lijkt mij héél sterk. Dan zouden de versnellingen onnodig lang zijn waardoor je in iedere versnelling acceleratie te kort komt. 

janke

Citaat van: Wings op 03 januari 2014 - 22:38:17
Je gebruikt alle versnellingen van een bak. Even kort uitgelegd, op Monza maak je gebruik van een zogeheten lange bak, op Monaco een korte. Maar complete versnellingen niet gebruiken of een overdrive...dat lijkt mij héél sterk. Dan zouden de versnellingen onnodig lang zijn waardoor je in iedere versnelling acceleratie te kort komt.

Tjonge. laat je leiden door de magie van Google. En door mijn aardige verstand van een gearbox. Een gearbox past je aan, aan de engine. En als die niet zijn max kan halen in rpm, heb je wat ratios niet eens nodig of je hebt er wat te weinig. Maar dat (nogmaals) simuleren de teams wel. Je gaat geen geld aan kostbare tandwielen en plates uitgeven als je ze vanaf 2014 niet meer nodig hebt.
Some things are too important to be left in the past.

Wings

Sorry Janke, je mag best vragen naar hoe ik aan mijn informatie kom, dat deel ik graag met je, maar ga mij niet 'vervelen' met aannames waarin je indirect suggereert dat het geen kennis is, ik alles opzoek en jij hier de enige bent met kennis van techniek.

janke

Citaat van: Wings op 03 januari 2014 - 23:10:40
Sorry Janke, je mag best vragen naar hoe ik aan mijn informatie kom, dat deel ik graag met je, maar ga mij niet 'vervelen' met aannames waarin je indirect suggereert dat het geen kennis is, ik alles opzoek en jij hier de enige bent met kennis van techniek.
Drink een goede Cognac kerel. Ik adviseer je een Remy Martin 5****
Some things are too important to be left in the past.

Wings

No thanks. Maar laat het je smaken.

Maikel0230

Heren, on topic blijven en gelieve het netjes te houden ;)

Bij voorbaat dank

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Weet niet of het hier hoort maar Brian Hart is overleden.

Toch een illustere motorenman uit een fraai verleden. Nooit won hij in de F1, maar wel 5 podia. Ik herinner met de fenomenale tweede plek van Ayrton Senna in de stromende regen op Monaco. Eén van de eerste races die ik zag. De beroemde race die door Jackie Ickx af werd geblazen toen Senna Prost in het vizier kreeg. Senna reed in de Toleman-Hart. Had Ickx twee ronden later afgefloten had Brian Hart een race gewonnen. Helaas mocht het niet zo zijn.

In 99 verkocht hij zijn bedrijf aan Tom Walkinshaw (ook al dood) en stopte Hart zijn activiteiten in de F1. Hij werd 77 jaar oud. Mooie vent die het als kleine motorenbouwer toch jarenlang heeft volgehouden. Hulde.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/112034

SDG

Citaat van: Jeroen op 06 januari 2014 - 18:15:46
Weet niet of het hier hoort maar Brian Hart is overleden.

Toch een illustere motorenman uit een fraai verleden. Nooit won hij in de F1, maar wel 5 podia. Ik herinner met de fenomenale tweede plek van Ayrton Senna in de stromende regen op Monaco. Eén van de eerste races die ik zag. De beroemde race die door Jackie Ickx af werd geblazen toen Senna Prost in het vizier kreeg. Senna reed in de Toleman-Hart. Had Ickx twee ronden later afgefloten had Brian Hart een race gewonnen. Helaas mocht het niet zo zijn.

In 99 verkocht hij zijn bedrijf aan Tom Walkinshaw (ook al dood) en stopte Hart zijn activiteiten in de F1. Hij werd 77 jaar oud. Mooie vent die het als kleine motorenbouwer toch jarenlang heeft volgehouden. Hulde.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/112034

Hij keerde in de jaren negentig nog eens terug in de Formule 1, als motorenleverancier van o.a. het Jordan-team in 1993 en 1994. Wie herinnert zich niet deze schitterende auto:


0634

Kijk alleen eens naar het enorme aantal sponsoren!

Maar inderdaad, de Jordan-Hart. Prachtige wagen. Mooie helm ook van Eddie trouwens.

Franky R.

#388
Citaat van: Jeroen op 06 januari 2014 - 18:15:46
Weet niet of het hier hoort maar Brian Hart is overleden.

Toch een illustere motorenman uit een fraai verleden. Nooit won hij in de F1, maar wel 5 podia. Ik herinner met de fenomenale tweede plek van Ayrton Senna in de stromende regen op Monaco. Eén van de eerste races die ik zag. De beroemde race die door Jackie Ickx af werd geblazen toen Senna Prost in het vizier kreeg. Senna reed in de Toleman-Hart. Had Ickx twee ronden later afgefloten had Brian Hart een race gewonnen. Helaas mocht het niet zo zijn.

In 99 verkocht hij zijn bedrijf aan Tom Walkinshaw (ook al dood) en stopte Hart zijn activiteiten in de F1. Hij werd 77 jaar oud. Mooie vent die het als kleine motorenbouwer toch jarenlang heeft volgehouden. Hulde.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/112034


Geef niet, Jeroen...Hart was een motorenbouwer, dus IMHO wel gepast. Heb een stukje van je tekst gebruikt voor de fp.. ;)

Jehoentelaar

Footwork Hart, waar onze Jos nog eens mee heeft gereden. Het waren niet de beste motoren, maar het was wel heel fraai dat zo'n onderneming zo lang kon meekomen op dat niveau.