Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

Perton

Citaat van: Keijmel op 13 december 2013 - 13:17:31
Zoals al eerder gezegd is een paar pk meer of minder niet doorslaggevend in de hedendaagse formule 1.
Zaken als aerodynamica en mechanische grip zijn veel bepalender voor wat rondetijden betreft.
Goed voorbeeld is Redbull dat jaren heeft gedomineerd met de (zwakkere) Renault-motor...
Dat is dus exact mijn hele punt.... dat Williams dus ondanks haar vindingrijkheid eigenlijk toch niet zo heel goed was. Je bevestigt mijn punt :P

3phasE

#166
Dat is precies wat ik bedoel, Jozef, de verschillen tussen de motoren waren minimaal de afgelopen jaren.
De genialiteit van de ontwerper (Adrian Newey bijvoorbeeld) was steeds doorslaggevend, niet de motor.....
The future is electric!

3phasE

#167
Volgens de poll is het geluid van de Ferrari V6 turbo goedgekeurd  :)
The future is electric!

Maikel0230

Het geluid uit het filmpje klinkt dan ook heel lekker, het zal nooit geen V12 of V10 meer worden maar het valt toch al reuze mee in vergelijking van de 'staaltjes' van Mercedes en Renault. Nu is het maar de vraag of dat ook daadwerkelijk de V6 voor de F1 was.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai

#169






De nieuwe motoren zijn bekend nu is mijn vraag wat verwachten jullie ervan?

Zo op het eerste gezicht zien ze er allemaal erg verschillend uit en ik denk dat we ons volgend jaar kunnen opmaken voor een spektakel. Over de Ferrari motor word gezegd dat deze het lichtste van de 3. Brengt dit gevaren mee voor de betrouwbaarheid? Mercedes zou weer meer vermogen hebben en over de Renault heb ik niks gelezen. Ik kan niet wachten op de eerste wintertests  8)

3phasE

The future is electric!

TheDoc

Ik moet toegeven dat ik uitkijk naar ERS, eventjes 80pk meer dan KERS, en dat voor 30sec/lap  :)

TheDoc

Ik moet zeggen dat deze van Ferrari er het ruigst uitziet.
Hopelijk vertaald zich dit ook naar resultaten!
Al vrees ik dat de Mercedes krachtbron een voorsprong heeft  ???

robbert

Ja we zullen zien hoe het is met de betrouwbaarheid van de motoren. Ferrari moet wel heel zeker zijn van hun stuk om lichte motoren uit te brengen met kans op een slechte betrouwbaarheid. Ben benieuwd. Ik denk dat renault hier het sterkste zal zijn. Ziet er goed uit vo redbull

Jehoentelaar

Ik zou er nog niks over kunnen zeggen.

0634

Ik ook niet. Verbaas me erover dat mensen denken of vrezen dat sommige krachtbronnen sterker zijn dan anderen. Hoe kunnen we dat nou weten?

Perton

Beetje journalist weet wel wat gegevens los te peuteren van iemand werkzaam op de motorenafdeling. Alles wordt gelekt, waarom zou dit plots een uitzondering zijn? En er zijn maar drie leveranciers, dus je bent dan snel klaar met informatie verzamelen. Waarmee ik niet wil zeggen dat de informatie die de afgelopen maanden 'bekend' is geworden klopt, maar ik zou ook niet kunnen verzinnen waarom het per se niet zou kloppen, onwaar zou zijn of zou zijn verzonnen. Tevens lijkt het me dat de motoren tot en met de eerste race nog dagelijks worden ontwikkeld, dus in dat opzicht is elke conclusie over motoren (in het theoretische geval dat ze op ware cijfers zijn gebaseerd) ook maar een momentopname.

Voor de rest neem ik alles wat ik over motoren lees (ook van gerenommeerde journalisten) met een flinke korrel zout. Ik merk in Australië wel wie snel gaat en wie ploft.

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 22 december 2013 - 20:54:27
Ik ook niet. Verbaas me erover dat mensen denken of vrezen dat sommige krachtbronnen sterker zijn dan anderen. Hoe kunnen we dat nou weten?
Robbert weet nu eenmaal vaak dingen heel zeker ;)

0634

Citaat van: Perton op 22 december 2013 - 21:32:22
Beetje journalist weet wel wat gegevens los te peuteren van iemand werkzaam op de motorenafdeling. Alles wordt gelekt, waarom zou dit plots een uitzondering zijn? En er zijn maar drie leveranciers, dus je bent dan snel klaar met informatie verzamelen. Waarmee ik niet wil zeggen dat de informatie die de afgelopen maanden 'bekend' is geworden klopt, maar ik zou ook niet kunnen verzinnen waarom het per se niet zou kloppen, onwaar zou zijn of zou zijn verzonnen. Tevens lijkt het me dat de motoren tot en met de eerste race nog dagelijks worden ontwikkeld, dus in dat opzicht is elke conclusie over motoren (in het theoretische geval dat ze op ware cijfers zijn gebaseerd) ook maar een momentopname.

Voor de rest neem ik alles wat ik over motoren lees (ook van gerenommeerde journalisten) met een flinke korrel zout. Ik merk in Australië wel wie snel gaat en wie ploft.

Met die laatste twee zinnen haal je je hele betoog ervoor onderuit. En die laatste twee zinnen, geven zo'n beetje mijn mening weer. Een grote korrel zout.

Maikel0230

Dat is ook geen plaatje van de nieuwe Ferrari, dat is hun oude 056

Dit is wat ze recent hebben laten zien in hun filmpje


Natuurlijk laten ze hiermee nog niet alles zien maar iemand die de motor heeft mogen aanschouwen heeft deze tekening gemaakt


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25