Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

Tuesday

#105
Citaat van: Jeroen op 08 december 2013 - 17:06:17
Citaat van: Tuesday op 08 december 2013 - 13:37:47
Maar goed, ik laat het hierbij, hopelijk hebben we de volgende keer een wat normalere discussie.

Het lijkt me sterk om eerlijk te zijn. Jij haalt oude flarden van quotes naar voren, blijkbaar is het je niet om een leuke discussie te doen maar om iemand onderuit te halen. Vervolgens ga ik er nog op in ook om te verklaren waarom het helemaal niet tegenstrijdig is, maar jij blijft volhouden van wel. Prima allemaal, maar reken verder niet op een 'normale' discussie.
nee, jij vraagt mij zelf om het nader toe te lichten, waar je mening over Raikkonen was veranderd. Je was er heel benieuwd naar zelfs.
En ja, ik hou er niet van als mensen de ene dag dit roepen en de andere dag dat omdat het hun beter uitkomt. FF heel gechargeerd hoor, maar als t om Grosjean gaat is Raikkonen een geweldenaar, en als Massa kan Raikkonen er geen pepernoot van. En dan nog te bedenken dat je eerder in de discussie de erelijst van Massa ook nog weer als 'argument' hebt gebruikt.
Verder is iemand confrontreren met tegenstrijdigheden niet iemand de grond in trappen. Je doet het zelf ook wel eens, op een veel 'agressievere' (cynisch) wijze ook nog.

Citaat van: Jeroen op 05 december 2013 - 22:14:06
Maar verder ben je niet van de cijfers? Meer iemand die post op gevoel?

Citaat van: Jeroen op 05 december 2013 - 20:22:20
Sorry, mag ik even lachen. Jij benadert het niet cijfermatig? Was jij niet degene die begon over hoeveel Alonso allemaal al had gewonnen op een bepaalde leeftijd en dat Grosjean dus nooit meer zo goed kon worden? Dát is cijfermatig beredeneren. Dát is scorebordjournalistiek zoals ik zelden heb gezien.

En deze zat ook nog in mn achterhoofd
Citaat van: Jeroen op 04 december 2013 - 17:42:42
Dat blijkt iedere keer zo. Al jaren hoor ik dat toen Kimi verslagen werd door Massa, het aan zijn motivatie lag. En nu is Grosjean sneller en dan ligt het wéér aan zijn motivatie.

Óf Kimi is mentaal ongeschikt voor topsport óf, en dat lijkt mij logischer, wordt soms gewoon verslagen door iemand die sneller is.

0634

#106
maar verder hoop je voortaan normaal de discussieren? Really? Dat meen je ook echt?

Vreselijke opmerkingen van me inderdaad. Dat je geen klacht hebt ingediend zeg. Mea Culpa hoor. Mea culpa. Ik hoop dat je er in je verdere leven geen last van houdt.

Dat jij het tegenstrijdig vind is prima. Dat is het niet, heb ik verder al uitgelegd, dat jij jouw eigen draai aan mijn mening geeft is verder niet aan mij.

Verder ga ik op deze groteske onzin niet meer in. Zoals anderen al aan hebben gegeven, way off topic inmiddels.

0634

Citaat van: Kootje op 08 december 2013 - 18:16:08

De techniek achter de F1 boeit me nu eenmaal niet zoveel. :-\

Mij ook niet echt. Ben ook niet echt een oppertechneut als het gaat om auto's. Komt omdat het me niet bovenmatig interesseert.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 08 december 2013 - 18:44:11
maar verder hoop je voortaan normaal de discussieren? Really? Dat meen je ook echt?

Vreselijke opmerkingen van me inderdaad. Dat je geen klacht hebt ingediend zeg. Mea Culpa hoor. Mea culpa. Ik hoop dat je er in je verdere leven geen last van houdt.

Dat jij het tegenstrijdig vind is prima. Dat is het niet, heb ik verder al uitgelegd, dat jij jouw eigen draai aan mijn mening geeft is verder niet aan mij.

Verder ga ik op deze groteske onzin niet meer in. Zoals anderen al aan hebben gegeven, way off topic inmiddels.
nou, ik begin er wel steeds meer aan te twijfelen nu ja. Maar als ik me het goed herinner ben jij het doorgaans die inbreekt op discussie's die ik voer, dus als je daar dan mee ophoudt komt het misschien goed.. probeer ik dat ook niet (meer) te doen.
Wat betreft die quote's; op zich niet erg, maar ga dan zelf niet lopen klagen als t eens andersom is...  t was ook nog eens in een discussie waarin je verder niet meedeed, alleen ff een vervelende opmerking maken, waarbij je ook nog eens verkeerd had gelezen. In plaats daarvan had je ook inhoudelijk kunnen reageren en me ff helpen (ik was al in mn eentje bezig tegen mannetje of 4) aangezien je t achteraf gewoon met me eens bleek te zijn.
Maar goed, ik zal (kan) vanaf morgen sowieso minder posten dus dan kan ik de discussie's met jou alvast prima missen.

0634

Ik breek doorgaans in op discussies van jou? Je zit hier nog niet eens een week.

Franky R.

Noot moderator - Prima als jullie elkaar even vermijden, geachte heren Tuesday en Jeroen? ;)

3phasE

De auto's van het afgelopen seizoen zijn het product van jarenlang doorontwikkelen door top-techneuten.
Dat de nieuwe auto's dus wel wat jaartjes van doorontwikkeling nodig zullen hebben voordat ze net zo snel zullen zijn is dan ook niet meer dan logisch.
Vergeet ook niet dat de auto's door de nieuwe reglementen een kleine vijftig kilo zwaarder zullen zijn.
Toch zal er een moment komen dat de hybrides sneller zullen zijn, al moet je er niet gek van opkijken wanneer tussentijds het max. toerental nog wat verder wordt teruggeschroefd om het benzineverbruik verder te verminderen.
Dat de pirelli's roet in het eten zullen gaan gooien lijkt me sterk wetende dat de nieuwe reglementen twee verplichte pitstops voorschrijven....

Persoonlijk vind ik de techniek minstens zo interessant als de poppetjes  ;)
The future is electric!

Franky R.

Citaat van: Keijmel op 08 december 2013 - 20:51:15

Dat de pirelli's roet in het eten zullen gaan gooien lijkt me sterk wetende dat de nieuwe reglementen twee verplichte pitstops voorschrijven....

Persoonlijk vind ik de techniek minstens zo interessant als de poppetjes  ;)


Het zou anders zomaar kunnen dat de FIA het voorstel van de Strategy Group aanneemt, maar aan Pirelli vraagt om hardere banden te leveren.


Is men ook meteen van de kunstmatige te snel slijtende banden af. Van het ene naar de andere uiterste...Laat dat maar aan de grijze duiven van de FIA over!
:P

3phasE

Nee, dat denk ik niet.
Doordat straks twee pitstops verplicht zullen zijn zal er veel minder van een pitstop-strategie afhangen en zal de noodzaak om "banden te sparen" ook minder voor gaan komen.
Zou tegenstrijdig zijn om Pirelli dan hardere banden te laten maken...
The future is electric!

3phasE

En vergeet niet dat ze ook niet meer dan een bepaalde raceafstand op èèn setje banden mogen afleggen (zo'n 30% voor zachtere band uit m'n hoofd).
The future is electric!

Perton

Jep 30 voor zachte en 50 voor harde.

Buxoq

Citaat van: Keijmel op 08 december 2013 - 20:51:15
De auto's van het afgelopen seizoen zijn het product van jarenlang doorontwikkelen door top-techneuten.
Dat de nieuwe auto's dus wel wat jaartjes van doorontwikkeling nodig zullen hebben voordat ze net zo snel zullen zijn is dan ook niet meer dan logisch.
Vergeet ook niet dat de auto's door de nieuwe reglementen een kleine vijftig kilo zwaarder zullen zijn.
Toch zal er een moment komen dat de hybrides sneller zullen zijn, al moet je er niet gek van opkijken wanneer tussentijds het max. toerental nog wat verder wordt teruggeschroefd om het benzineverbruik verder te verminderen.
Dat de pirelli's roet in het eten zullen gaan gooien lijkt me sterk wetende dat de nieuwe reglementen twee verplichte pitstops voorschrijven....

Persoonlijk vind ik de techniek minstens zo interessant als de poppetjes  ;)
In het begin van de race zijn de auto's niet zo zwaar als vorig jaar dus dat word interessant om te zien hoe het met de snelheid zit in de begin van de race.

3phasE

De auto's zijn een kleine vijftig kilo zwaarder volgend jaar, Buxoq.
Ik denk dat jij bedoelt dat ze minder brandstof aan boord zullen hebben in verband met de nieuwe reglementen?
En dat klopt natuurlijk  :)
The future is electric!

Jehoentelaar

Citaat van: Perton op 09 december 2013 - 09:06:58
Jep 30 voor zachte en 50 voor harde.
Ik blijf dat apart vinden: wat doe je in die resterende 20%?

Buxoq

Citaat van: Keijmel op 09 december 2013 - 13:18:40
De auto's zijn een kleine vijftig kilo zwaarder volgend jaar, Buxoq.
Ik denk dat jij bedoelt dat ze minder brandstof aan boord zullen hebben in verband met de nieuwe reglementen?
En dat klopt natuurlijk  :)
Dat weet ik maar ze nemen bij de start ook maar 100 kilo brandstof mee in tegenstelling tot 150kg vorig jaar. Ik maakte sowieso een foutje want in dat geval zijn ze even zwaar als vorig jaar. Alleen moeten ze dan wel het minimumgewicht halen voor de auto's.