Het 'Formule 1 uitzendingen op TV' topic!

Gestart door Arthur, 26 november 2013 - 21:32:05

« vorige - volgende »

BBC gaat over naar een ander open kanaal [voor de meesten wss niet via kabel beschikbaar] dus wat gaan jullie doen?

1 Ik ga helemaal over naar RTL [indien beschikbaar] en neem Werbung voor lief
2 (10%)
2 Ik ga/blijf streamen incl. Chanel 4
5 (25%)
3 Ik kijk of Ziggo Sport alles gaat uitzenden en beslis afhankelijk daarvan
6 (30%)
4 Ik ga direct voor Sport Totaal
7 (35%)

Totaal aantal stemmen: 20

Jehoentelaar

Die ook, inderdaad. En misschien nog hoe lang de race is.

Pancake Shield

Ze waren er wel, maar het waren wat licht betere vragen dan die bij RTL altijd voorbij kwamen. Vragen als: wat is zwaarder de F1 of IndyCars? Is een overstap vanuit de Indy naar F1 makkelijker en vice versa? Dus er zat wel iets meer inhoud in dan normaal. Is misschien nog wel een idee om te doen tijdens de F1-races, zeker als die saai worden dat Mol wat vragen kan beantwoorden en inhoudelijk toelichten. Is misschien voor hem ook wat makkelijker om dan alles vol te praten.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634


Perton

Ik niks, maar genoeg fans die vast wel iets te vragen hebben. Van mij hoeft het niet per se, maar ik zou het ook niet erg vinden als Mol het deed.

0634

O nee dat niet. Maar om eerlijk te zijn denk ik dat de minder fanatieke kijker meer te vragen heeft aan Mol dan die hards op een forum.

Perton

Ik vermoed dat Pancake daar ook op bedoelde, al weet ik dat uiteraard niet zeker

Pancake Shield

"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Citaat van: Perton op 24 mei 2015 - 21:37:38
Citaat van: Tuesday op 24 mei 2015 - 18:43:37
Citaat van: Perton op 24 mei 2015 - 15:20:29
Nee, maar dat zegt meer iets over het competitieve aspect van IndyCar dan over of het een loterij is of niet.

Maar ik wil best een voorspelling wagen hoor: Montoya.
je mag het nog bijstellen tot 25 ronden voor het einde ;)
Niet nodig, Montoya wint :)

Even zonder gekheid. Is achteraf makkelijk praten natuurlijk, dus je moet me maar op mijn woord geloven, maar van te voren dacht ik oprecht dat Dixon, Montoya en Power de drie grootste kanshebbers zouden zijn. Maar Kimball en Muñoz zou ik dan weer niet hebben durven voorspellen. En Kanaan had ik ook iets minder van verwacht, dat geef ik ook toe - al crashte die uiteindelijk natuurlijk.
ok, ik heb de race inmiddels gezien en het was echt genieten. Puur naar deze race kijkend zou ik mn standpunt misschien wel wat bij moeten stellen, maar toch is het met al die positiewisselingen aan kop en de constante dreiging van een gele vlag ook wel een beetje een kwestie van geluk. Als je op hetzelfde moment een gele vlag had gekregen al 2 jaren geleden een paar ronden voor het einde van de race, dan hadden we gisteren een andere winnaar gehad. Maar goed, gisteren heeft de beste volgens mij gewoon gewonnen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat idee de afgelopen jaren niet altijd heb gehad. Keurig voorspeld trouwens ;)

0634

Ik moet overigens zeggen dat ik het wel met Tuesday eens ben. Natuurlijk is het geen loterij, maar je moet inderdaad met de vele neutralisaties wel geluk hebben, of in ieder geval geen pech.

Gisteren was een fenomenale Indy500 met een episch slot waarin JPM de sluwste was. Maar ik blijf erbij dat ik dit soort races vanwege de immense hoeveelheid neutralisaties een lange zit vind. Zeker die eerste 130 ronden kan je gerust overslaan in mijn ogen. Hebben overigens ook nog niets te maken met de race-uitslag.

Kootje

Het is natuurlijk mede dankzij die neutralisaties dat Montoya A: binnen dezelfde ronde vd leider bleef na z'n aanvaring met DiSilvestro en B: hij van P30 naar de top van ghet veld kon rijden. Het is ook deels kwaliteit natuurlijk, maar als je keek naar het gat dat Dixon, Kanaan en Pagenaud al hadden geslagen op het moment vd eerste caution, dan hadden die zonder SC's het hele veld incl JPM compleet opgerold. Maar goed ... die Full Course Yellows horen erbij en het is de eerste 170 rondes dan ook vooral zaak te overleven en zien zover mogelijk naar voren te komen, pas dan begint de race. Een auto van Penske of Ganassi is uiteraard ook wel handig om te hebben.

Jehoentelaar

Het is inderdaad een lange zit maar dat maakt het voor de coureurs (en teams) een behoorlijke mentale uitdaging. Niet zo verwonderlijk dat er aan het einde altijd wat gekke dingen gebeuren, zoals gisteren het foutje van Pagenaud waardoor er ineens zes of zeven auto's bijna in elkaars wielen reden.

Perton

In die zin dat je de yellows in het eerste deel van de race moet overleven, ben ik het er ook wel mee eens dat je daar geen pech mee moet hebben, dat geef ik ook eerlijk toe. Maar goed, het punt is ook dat je weet dat die yellows ongetwijfeld wel gaan komen, dus daarom hoef je bij een botsing (zoals Montoya die had) ook niet in paniek te raken.

Maar waar ik het simpelweg niet mee eens ben is dat de yellows aan het einde van de race een dusdanig grote invloed hebben dat je de klasse een loterij kan noemen. Ja, er zitten races tussen waar dat wel zo is, en dat geef ik ook eerlijk toe. Maar meestal is het niet zo en wint toch wel vaak de coureur die lang vooraan heeft gereden (niet per se op P1). Daarom vind ik IndyCar over de hele breedte genomen geen loterij, uiteraard trekt alles zich over een heel seizoen genomen weer recht. Soms wint iemand een keer door een gelukje, maar het zijn wel altijd dezelfde namen die bovenaan eindigen in een seizoen. Dat kan je niet op loterijen of geluk gooien.

Ik moet wel bekennen dat ik in die laatste fase (vanaf dat de coureurs hun laatste pitstop hadden gemaakt zeg maar), wel erg bang was dat er weer een gele vlag zou komen, want dat zou deze race niet hebben verdiend.

0634

Je ziet ook dat de betere coureurs doorgaans gewoon winnen. Bij een loterij zou daar geen peil op te trekken zijn.

Kootje

Klopt, al was de overwinning van Josef Newgarden in Alabama wel geheel te danken aan de vele yellows, is dit doorgaans niet het geval.

Tuesday

nogmaals, ik heb het niet letterlijk een loterij genoemd. En zeker geen loterij waarbij iedereen kans maakt.