Waar moet Hulkenberg heen?

Gestart door KVDracer, 17 november 2013 - 12:57:02

« vorige - volgende »

Waar moet Hulkenberg naartoe in 2014?

Lotus
Sauber
Force India
Ergens anders, hoewel er niet echt meer een stoeltje vrij is

KVDracer

De vraag is simpel.
Ik zou altijd Lotus gezegd hebben omdat zij dit jaar en vorig jaar toch uitzonderlijk goed gepresteerd hebben.
Maar na de vele reacties hier gelezen te hebben en wat artikels gelezen te hebben, denk ik dat het voor zijn toekomst beter is terig te keren naar Force India.
Bij Lotus zijn er een paar sterkhouders van de technische staf vertrokken en financieel ziet het er allemaal toch ook niet zo rooskleurig uit.
Bij Force India blijft de technische staf, voor zover ik weet, ongewijzigd en zijn ze financieel niet het sterkste, maar het ziet er toch niet zo rampzalig uit, als er vorig jaar gedacht werd. Ze leveren elk jaar wel een waardige auto af, waarmee je toch wel een paar keer jezelf kan laten zien. Alleen hebben ze nu te lijden gehad onder de nieuwe Pirelli banden die halverwege het seizoen zijn ingevoerd. Ze zijn , of hebben toch plannen, om een windtunnel te bouwen en dat zal hen in de toekomst ook alleen maar sterker maken. En hun band met Mercedes is toch ook niet slecht voor in de toekomst.
Sauber die hebben het financieel zo moeilijk dat het voor hen moeilijk wordt om volgend jaar een even goed seizoen te rijden als dit jaar. Die grote veranderingen voor volgend jaar zal hen financieel toch ook geen goed doen me dunkt. En van de Russische investeerders hoor je de laatste tijd toch ook niet veel meer.

Arthur

Bij Sauber blijven of naar Force India. Nogmaals een jaar goed presteren en dan alsnog de stap naar een topteam.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Enzo

Lekker in de Le Mans gaan rijden. dat is de nieuwe pinnacle of motorsport.

Arthur

Citaat van: Enzo op 17 november 2013 - 13:23:41
Lekker in de Le Mans gaan rijden. dat is de nieuwe pinnacle of motorsport.

Tja Enzo, maar dat is natuurlijk geen F1....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Fietser

Het is momenteel geen optie, maar McLaren zou 'm erg goed passen, en wel als vervanger van Button. Het team keert binnen 1 of 2 jaar beslist weer terug naar de top. En Jenson Button is (nu al) uitgebloeid. Een terzijde: het is voor mij onbegrijpelijk dat ze Perez hebben vervangen die de tweede seizoenshelft dominant is aan de Brit - qua snelheid en vechtlust.
De ervaren en snelle Hulkenberg paren met de jonge, veelbelovende Magnussen lijkt mij een sterke combinatie.

Franky R.

Citaat van: Fietser op 17 november 2013 - 13:43:52
Het is momenteel geen optie, maar McLaren zou 'm erg goed passen, en wel als vervanger van Button. Het team keert binnen 1 of 2 jaar beslist weer terug naar de top. En Jenson Button is (nu al) uitgebloeid. Een terzijde: het is voor mij onbegrijpelijk dat ze Perez hebben vervangen die de tweede seizoenshelft dominant is aan de Brit - qua snelheid en vechtlust.
De ervaren en snelle Hulkenberg paren met de jonge, veelbelovende Magnussen lijkt mij een sterke combinatie.


Ook ik zou Hulkenberg bij McLaren willen zien. Maar anders lijkt het mij beter dat hij bij Sauber blijft of naar Force India terugkeert. Lotus begint in mijn ogen steeds meer te zwalken. De deal met Quantum laat maar op zich wachten.


Het zou mij niet verbazen als Maldonado opduikt voor dat team, maar of PDVSA nog mag sponsoren?

KVDracer

Citaat van: Fietser op 17 november 2013 - 13:43:52
Het is momenteel geen optie, maar McLaren zou 'm erg goed passen, en wel als vervanger van Button. Het team keert binnen 1 of 2 jaar beslist weer terug naar de top. En Jenson Button is (nu al) uitgebloeid. Een terzijde: het is voor mij onbegrijpelijk dat ze Perez hebben vervangen die de tweede seizoenshelft dominant is aan de Brit - qua snelheid en vechtlust.
De ervaren en snelle Hulkenberg paren met de jonge, veelbelovende Magnussen lijkt mij een sterke combinatie.

Naar het schijnt (zo zeiden ze op VIER) zou hij niet het geduld en de maturiteit hebben om zich aan de systemen aan te passen tijdens de race. Magnussen is een risico, maar vergeet niet dat ze volgend jaar (ook al geven ze het niet toe) eerder bekijk als een overgangsjaar naar Honda, waar Magnussen op zich alles wat kan leren. En het is voor iedereen nieuw en met nieuwe systemen, dus is het verschil tussen een debutant en anciens al iets kleiner dan voorgaande jaren.

Arthur

Citaat van: Franky R. op 17 november 2013 - 14:43:33
Citaat van: Fietser op 17 november 2013 - 13:43:52
Het is momenteel geen optie, maar McLaren zou 'm erg goed passen, en wel als vervanger van Button. Het team keert binnen 1 of 2 jaar beslist weer terug naar de top. En Jenson Button is (nu al) uitgebloeid. Een terzijde: het is voor mij onbegrijpelijk dat ze Perez hebben vervangen die de tweede seizoenshelft dominant is aan de Brit - qua snelheid en vechtlust.
De ervaren en snelle Hulkenberg paren met de jonge, veelbelovende Magnussen lijkt mij een sterke combinatie.


Ook ik zou Hulkenberg bij McLaren willen zien. Maar anders lijkt het mij beter dat hij bij Sauber blijft of naar Force India terugkeert. Lotus begint in mijn ogen steeds meer te zwalken. De deal met Quantum laat maar op zich wachten.


Het zou mij niet verbazen als Maldonado opduikt voor dat team, maar of PDVSA nog mag sponsoren?

Naar het schijnt [lees de topic over het silly season] zou Quantum niets meer voorstellen dan de woordvoerder [Mansoor Ijaz] die niets meer schijnt te zijn dan een oplichter. Daarmee zou Lotus enkel nog kunnen kiezen voor de centen van Maldonado om zo het hoofd boven water te houden. Sterker nog wordt er ergens geopperd dat Lotus hier al weet van zou hebben maar de deal levend zou houden om Kimi rustig te houden dan wel PDVSA te bewegen het maximale budget beschikbaar te stellen om Hulkenberg buiten de deur te houden...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

De vraag is waar kan hij heen? Net als Perez heeft hij een probleem en kan het nog wel eens zo zijn dat hij naast de pot piest. Ik hoop het niet maar vrees er wel voor. Probleem met Nico is dat hij goed genoeg is maar net dat beetje extra mist wat anderen wel hebben om door te stromen.

gloudiesaurus

Eigenlijk is het belachelijk dat Hulkenberg naast de pot zou kunnen pissen. Ik snap het wel maar als je ziet wat hij de laatste jaren en dit seizoen heeft laten zien. Hulkenberg is een absolute topcoureur. Ik weet zeker dat hij bijv. bij McLaren Button het vuur aan de schenen zou leggen.

Over Lotus, zij gaan gewoon voor Maldonado. Dat hele Qauntum gebeuren duurt veels te lang, het is te vaag (al is dat vaker aan de Formule 1) maar ik geloof er niet in.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: Wings op 17 november 2013 - 16:52:39
De vraag is waar kan hij heen? Net als Perez heeft hij een probleem en kan het nog wel eens zo zijn dat hij naast de pot piest. Ik hoop het niet maar vrees er wel voor. Probleem met Nico is dat hij goed genoeg is maar net dat beetje extra mist wat anderen wel hebben om door te stromen.
Geld of een fatsoenlijke manager... :P

Sphinx

Het hele gezeur rond "Quantum" doet me steeds meer aan de Qadbak soap rond Sauber denken. BMW wilde van Sauber af, zette het team te koop en vrij snel dook een geheimzinning Arabisch consortium op met zogenaamd geldschieters uit alle golfstaatjes (Qatar, Abu Dhabi en Bahrein)) Mario Theissen werd gepaaid met aandelen en een fiks geldbedrag, maar naarmate de deal zich voortsleepte bleek er een Engelse oplichter achter te zitten (russel king) die het op het startgeld van Sauber had voorzien. Gelukkig kon Peter zijn team toen nog terugkopen. Als dit echt dezelfde kant op dreigt te gaan, zie ik Maldo helaas nog echt bij Lotus uitkomen ook. Helaas omdat als PDVSA de kraan dichtdraait onder druk van Maduro het team eraan gaat, en helaas omdat als hij wel sponsoring heeft we een maniak in een redelijk snelle auto verder naar voren op de grid hebben. Goed voor de kijkcijfers en de sensatie, maar niet voor de puntenbalans
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Gerard

#12
Tia, Hulkenberg... Al sinds hij in de F1 zit lijkt hij constant naast de pot te piesen... Ik denk dat het afhangt van de mogelijkheid die Ferrari heet.. willen ze hem in 2015 in de Ferrari hebben, moet hij nog een jaartje bij Sauber of FI blijven.. zoniet, zou Lotus een Optie zijn.. maar ook ik denk dat Lotus voor de centen van PDVSA kiest, en dus Maldonado.. :(

0634

Citaat van: Fietser op 17 november 2013 - 13:43:52
Het is momenteel geen optie, maar McLaren zou 'm erg goed passen, en wel als vervanger van Button. Het team keert binnen 1 of 2 jaar beslist weer terug naar de top. En Jenson Button is (nu al) uitgebloeid. Een terzijde: het is voor mij onbegrijpelijk dat ze Perez hebben vervangen die de tweede seizoenshelft dominant is aan de Brit - qua snelheid en vechtlust.
De ervaren en snelle Hulkenberg paren met de jonge, veelbelovende Magnussen lijkt mij een sterke combinatie.

Button harkt gewoon twee keer zoveel punten binnen en won vorig jaar gewoon nog een race of drie. Hij heeft ook gewoon een rukauto en ik heb het idee dat hij iets te snel wordt afgeschreven.

0634

Citaat van: Gerard op 17 november 2013 - 17:53:05
Tia, Hulkenberg... Al sinds hij in de F1 zit lijkt hij constant naast de pot te piesen... Ik denk dat het afhangt van de mogelijkheid die Ferrari heet.. willen ze hem in 2015 in de Ferrari hebben, moet hij nog een jaartje bij Sauber of FI blijven.. zoniet, zou Lotus een Optie zijn.. maar ook ik denk dat Lotus voor de centen van PDVSA kiest, en dus Maldonado.. :(

Dat is wellicht een optie inderdaad; in 2015 naar Ferrari. Maar dan moet hij nu dus een jaar overbruggen zonder sponsoren en ik weet niet waar hij dat kan. Sauber is wellicht de beste optie inderdaad. Het wordt m.i. heel lastig voor Hulk. Veel potentie, maar nooit in de mogelijkheid het te laten zien.