Het laatste topstoeltje: wie moet er in de McLaren rijden?

Gestart door 0634, 10 november 2013 - 19:44:21

« vorige - volgende »

Zeg t maar. Wie moet er naast JB rijden?

Sergio Perez
8 (57.1%)
Kevin Magnussen
3 (21.4%)
Nico Hulkenberg
3 (21.4%)
Fernando Alonso
0 (0%)
Iemand anders nl...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 10

gloudiesaurus

Perez. Zo slecht deed hij het niet.

Aan de andere kant als McLaren nieuw bloed wil moeten ze het nu doen.
In 2015 met Honda moeten ze wat laten zien natuurlijk. Volgend jaar is meer een tussenjaar voor ze.

Magnussen deed het leuk in de World Series. Maar of hij nu zo super is?
Frijns werd meteen in zijn 1e jaar kampioen daar  :P

Zie Magnussen eigenlijk liever bij Marussia ipv Chilton.
Kan hij een jaartje rijpen en dan wellicht de volgende stap maken...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 10 november 2013 - 23:53:57
Magnussen deed het leuk in de World Series. Maar of hij nu zo super is?
Frijns werd meteen in zijn 1e jaar kampioen daar  :P
Dat is scorebordjournalistiek. Magnussen was in 2012 samen met Frijns, Bianchi, Bird en Da Costa de smaakmakers. Wordt het jaar daarop dominant kampioen. Magnussen, Vandoorne en Frijns zijn alledrie topcoureurs in mijn ogen.

Gerard

Citaat van: Jeroen op 10 november 2013 - 20:14:09
Citaat van: Fabian op 10 november 2013 - 20:10:12
Ik ga voor Perez. Die jongen verdient nog een jaar bij McLaren. Ik zou Magnussen eerst een jaartje laten rijpen bij bijvoorbeeld Marussia.
Toch liever een iets betere wagen. Zie ook Bianchi. Het is wel heel moeilijk om je in de slechtste auto van het veld te onderscheiden.
Mwah, het is Alonso en Webber ook gelukt om via Minardi door te stromen..
En zo zijn er nog wel meer...  Fisichella bijvoorbeeld...  ;)

Eigenlijk zijn de rijdesrs die meteen instappen bij een topteam meer uitzondering dan rijders die via "mindere teams" omhoog "klimmem"...

Maikel0230

Omdat topteams zelden een rookie in hun wagen zetten. Beginnen aan de top is zwaar maar niet onmogenlijk, toch lijkt me een middenvelder als Sauber of Force India een betere optie. Kiezen voor de achterhoede, ik weet het niet dan kom je in 'ik kan zeggen dat ik F1 coureur ben geweest' terein

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Ik zeg Magnussen...Nieuw bloed in de F1 is altijd verfrissend.
En in de tijd van Alonso en Webber waren de auto's niet zo 'kogelvrij', Gerard. Als 95% van de auto's aan de finish komt, kun je veel minder opvallen.


Ja, GvdG viel op in Spa...Maar het was mooier en nuttiger geweest, als hij op de zondag zo positief in beeld kwam.

0634

Kwartje lijkt op Magnussen te vallen. Kunnen we een poll openen waar Perez dan weer heen moet... ;)

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 11 november 2013 - 22:28:07
Kwartje lijkt op Magnussen te vallen. Kunnen we een poll openen waar Perez dan weer heen moet... ;)
Perez gaat maar NASCAR rijden. Kan hij deur-aan-deur beuken met Pastor... ;D

Arthur

Volgens Autosport.com zou de keuze op Magnussen zijn gevallen [melden bronnen....] Maar nog geen bevestiging van McLaren!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

McLaren_über_alles

Van mij mag het gerust iemand anders zijn dan Perez. Button zit al minstens één klasse onder de toprijders (Vettel, Hamilton & Alonso), waardoor het argument "deed niet veel onder voor Button" wat mij betreft echt wel onvoldoende is om een zitje bij McLaren te claimen...

Als die Magnussen echt zo goed is, kan je hem zeker een kans geven. Bij Hamilton is dit alleszins goed uitgedraaid...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Sabai

Citaat van: McLaren_über_alles op 12 november 2013 - 13:53:12
Van mij mag het gerust iemand anders zijn dan Perez. Button zit al minstens één klasse onder de toprijders (Vettel, Hamilton & Alonso), waardoor het argument "deed niet veel onder voor Button" wat mij betreft echt wel onvoldoende is om een zitje bij McLaren te claimen...

Als die Magnussen echt zo goed is, kan je hem zeker een kans geven. Bij Hamilton is dit alleszins goed uitgedraaid...

Dat vind ik dus ook. Voor De kleinere teams is het een leuke rijder maar niet goed genoeg voor Mc Laren net als Kovalainen bv.

0634

Citaat van: McLaren_über_alles op 12 november 2013 - 13:53:12
Van mij mag het gerust iemand anders zijn dan Perez. Button zit al minstens één klasse onder de toprijders (Vettel, Hamilton & Alonso), waardoor het argument "deed niet veel onder voor Button" wat mij betreft echt wel onvoldoende is om een zitje bij McLaren te claimen...
Is Hamilton in één jaar tijd dan zoveel beter geworden of Button zoveel slechter? Want drie jaar lang deden ze nauwelijks voor elkaar onder.

Gerard

Citaat van: Franky R. op 11 november 2013 - 19:03:34
Ik zeg Magnussen...Nieuw bloed in de F1 is altijd verfrissend.
En in de tijd van Alonso en Webber waren de auto's niet zo 'kogelvrij', Gerard. Als 95% van de auto's aan de finish komt, kun je veel minder opvallen.


Ja, GvdG viel op in Spa...Maar het was mooier en nuttiger geweest, als hij op de zondag zo positief in beeld kwam.
Das waar, de betrouwbaarheid tegenwoordig is belachelijk goed....

McLaren_über_alles

#27
Citaat van: Jeroen op 12 november 2013 - 17:32:42
Citaat van: McLaren_über_alles op 12 november 2013 - 13:53:12
Van mij mag het gerust iemand anders zijn dan Perez. Button zit al minstens één klasse onder de toprijders (Vettel, Hamilton & Alonso), waardoor het argument "deed niet veel onder voor Button" wat mij betreft echt wel onvoldoende is om een zitje bij McLaren te claimen...
Is Hamilton in één jaar tijd dan zoveel beter geworden of Button zoveel slechter? Want drie jaar lang deden ze nauwelijks voor elkaar onder.

Hamilton is altijd de snelste geweest van de twee. Echter was Hamilton in z'n beginperiode vaak te onstuimig, waardoor hij het zichzelf moeilijk maakte in de race (penalties en dergelijke). Daar heeft hij duidelijk uit geleerd, want hij heeft dit de laatste tijd nooit meer voor, waardoor Hamilton wel degelijk een klasse beter is.

Check de kwalificatie statistieken:

Faster qualifying time: Hamilton 44 / Button 14
Poles: Hamilton 9 / Button 1
Front rows: Hamilton: 23 / Button 9

Als je er dan rekening mee houdt dat Button de bovenhand heeft op Perez qua kwalificatie snelheid, dan weet je gewoon dat McLaren een flinke stap naar achter gezet heeft wat betreft rijdersduo in vergelijking met vorig jaar. Hamilton kon met een mindere wagen echt wel zotte dingen doen tijdens de kwalificaties, iets wat ik Button nooit heb zien doen...

Ook in de races vind ik een Button dan niet agressief genoeg. Terwijl toppers als Hamilton, Vettel en Alonso onmiddellijk toeslaan om een positie over te nemen (bv. na een pitstop), heeft Button de neiging om er uuuuren achter te blijven hangen...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

0634

Het gaat om races, niet om kwalificaties.

Weet je dat Prost in de jaren met Senna bij McLaren maar vier of vijf keer sneller was in de kwalificatie?

Iedereen zei dat Senna sneller was. En dat was hij ook qua rauwe snelheid. En toch reed Prost gewoon om en nabij dezelfde resultaten. Dan kan je moeilijk zeggen dat Senna de betere was.

En dat kan je van Lewis ook gewoon niet zeggen tov Button. Zo'n beetje even punten. Zo'n beetje evenveel zeges. Ik zeg niet dat Button beter is dan Lewis hoor, maar dan zit er blijkbaar niet zo heel veel tussen, op zondagen.

Althans, dat is mijn mening.

janke

Citaat van: Jeroen op 12 november 2013 - 22:20:53
Het gaat om races, niet om kwalificaties.

Weet je dat Prost in de jaren met Senna bij McLaren maar vier of vijf keer sneller was in de kwalificatie?

En toch reed Prost gewoon om en nabij dezelfde resultaten. Dan kan je moeilijk zeggen dat Senna de betere was.



Als het nat was iig wel. Dan scheet Prost in zijn broek. ;) Maar ook Prost was een groots coureur.
Some things are too important to be left in the past.