Round 18: United States Grand Prix, Circuit of the Americas

Gestart door Maikel0230, 07 november 2013 - 12:11:27

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Geloof van niet. Denk dat alles wordt bewaard voor Interlagos. Kwalificatie duurt daar weer drie uur en de race wordt gewonnen door Ranomi Kromowidjojo.

robbert

Citaat van: Jeroen op 10 november 2013 - 22:15:32
Kom op, dat is geen uitgemaakte zaak. Kan best knallen daar in de VS. Misschien valt er wel wat regen.

Is er dit jaar uberhaupt al regen gevallen tijdens een GP? :-\
niet te veel hopen. Er zijn al heel wat saaie races geweest door de banden

Enzo

Citaat van: SDG op 10 november 2013 - 19:13:10
Een leuk weetje nog over Monaco:

Als ik me niet vergis, spreekt men dit in Nederland vaak uit als 'Monáco' (klemtoon op de tweede lettergreep).

In Vlaanderen zegt men doorgaans 'Mónaco' (klemtoon op de eerste lettergreep).

En in het Frans spreekt men het uit als 'Monacó' (klemtoon op de laatste lettergreep).
;D

Maikel0230

#48
Citaat van: Jeroen op 10 november 2013 - 22:15:32
Kom op, dat is geen uitgemaakte zaak. Kan best knallen daar in de VS. Misschien valt er wel wat regen.

Is er dit jaar uberhaupt al regen gevallen tijdens een GP? :-\

Enkel Maleisië, ik kan me ook nog wel herineren dat het in de vrije trainingen van Groot Brittannië en België heeft geregend, voor de rest geen spatje regen. Het droogste seizoen ooit? Nah zoal jehoentelaar zegt zal het wel weer prijs zijn op Interlagos.

UPDATE: Nu dacht ik eerst 'ach Texas daar zal het wel niet snel regenen', ik zie net dit op de F1 website



Zaterdag wordt leuk ;D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fietser

Citaat van: Maikel0230 op 08 november 2013 - 18:39:20
Dat is het geke met Tilke, ofwel is het uitstekend goed of het slaat gewoon de bal mis.

Wat Tilke betreft. Velen rekenen hem de matige banen van tegenwoordig aan (want vroeger was immers alles beter...). Best mogelijk, maar een architect(enbureau) loopt vaak tegen complexe factoren op. Naast zaken als locatie en bodemgesteldheid, werkt deze architect ook volgens de richtlijnen van de FIA, die, naar ik aanneem, eisen stelt aan lengte, breedte, bezoekersfaciliteiten, aan- en afvoer, budget, veiligheid, coverage + looks (het moet er op TV lekker uitzien), et cetera. Het zou me dan ook niet verbazen, dat als men Tilke inruilt voor een andere willekeurige architect, dat e.e.a. zou resulteren in soortgelijke concepten. Een alternatief zou kunnen zijn dat men (ex)coureurs betrekt bij het ontwerpen van circuit. En dat geval zeg ik: niet doen. Zoveel mensen, zoveel meningen. Daarbij komt dat coureurs een lekker rijderscircuit willen, wat beslist niet wil zeggen dat het ook leuk is voor de toeschouwers. Vandaar mijn stelling: Tilke is zo gek nog niet.

0634

Citaat van: Maikel0230 op 11 november 2013 - 11:45:39
Citaat van: Jeroen op 10 november 2013 - 22:15:32
Kom op, dat is geen uitgemaakte zaak. Kan best knallen daar in de VS. Misschien valt er wel wat regen.

Is er dit jaar uberhaupt al regen gevallen tijdens een GP? :-\

Enkel Maleisië, ik kan me ook nog wel herineren dat het in de vrije trainingen van Groot Brittannië en België heeft geregend, voor de rest geen spatje regen. Het droogste seizoen ooit? Nah zoal jehoentelaar zegt zal het wel weer prijs zijn op Interlagos.

UPDATE: Nu dacht ik eerst 'ach Texas daar zal het wel niet snel regenen', ik zie net dit op de F1 website



Zaterdag wordt leuk ;D

Is dat het weer komend weekend of het humeur van Alonso?

0634

Citaat van: Fietser op 11 november 2013 - 12:50:24
Citaat van: Maikel0230 op 08 november 2013 - 18:39:20
Dat is het geke met Tilke, ofwel is het uitstekend goed of het slaat gewoon de bal mis.

Wat Tilke betreft. Velen rekenen hem de matige banen van tegenwoordig aan (want vroeger was immers alles beter...). Best mogelijk, maar een architect(enbureau) loopt vaak tegen complexe factoren op. Naast zaken als locatie en bodemgesteldheid, werkt deze architect ook volgens de richtlijnen van de FIA, die, naar ik aanneem, eisen stelt aan lengte, breedte, bezoekersfaciliteiten, aan- en afvoer, budget, veiligheid, coverage + looks (het moet er op TV lekker uitzien), et cetera. Het zou me dan ook niet verbazen, dat als men Tilke inruilt voor een andere willekeurige architect, dat e.e.a. zou resulteren in soortgelijke concepten. Een alternatief zou kunnen zijn dat men (ex)coureurs betrekt bij het ontwerpen van circuit. En dat geval zeg ik: niet doen. Zoveel mensen, zoveel meningen. Daarbij komt dat coureurs een lekker rijderscircuit willen, wat beslist niet wil zeggen dat het ook leuk is voor de toeschouwers. Vandaar mijn stelling: Tilke is zo gek nog niet.

Zijn banen voegen ook niks speciaals toe. Volkomen inwisselbaar, stuk voor stuk. De mooiste banen zijn de niet-Tilke banen. Alles wat naast een baan is kan een andere gerenommerd architect ook wel bedenken, ga ik van uit.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 10 november 2013 - 22:15:32
Kom op, dat is geen uitgemaakte zaak. Kan best knallen daar in de VS. Misschien valt er wel wat regen.

Is er dit jaar uberhaupt al regen gevallen tijdens een GP? :-\


Voor regenraces raad ik je het 'computerspel c.q. F1-simulator' F1 2011/2012/2013 aan... :P :P :P

Arthur

Citaat van: Kootje op 10 november 2013 - 19:54:02
Citaat van: SDG op 10 november 2013 - 19:13:10
Een leuk weetje nog over Monaco:

Als ik me niet vergis, spreekt men dit in Nederland vaak uit als 'Monáco' (klemtoon op de tweede lettergreep).

In Vlaanderen zegt men doorgaans 'Mónaco' (klemtoon op de eerste lettergreep).

En in het Frans spreekt men het uit als 'Monacó' (klemtoon op de laatste lettergreep).

Ik zeg optie 2...

Het zal die laatste wel zijn dan. ::)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Matthijs

Citaat van: Fietser op 11 november 2013 - 12:50:24
Citaat van: Maikel0230 op 08 november 2013 - 18:39:20
Dat is het geke met Tilke, ofwel is het uitstekend goed of het slaat gewoon de bal mis.

Wat Tilke betreft. Velen rekenen hem de matige banen van tegenwoordig aan (want vroeger was immers alles beter...). Best mogelijk, maar een architect(enbureau) loopt vaak tegen complexe factoren op. Naast zaken als locatie en bodemgesteldheid, werkt deze architect ook volgens de richtlijnen van de FIA, die, naar ik aanneem, eisen stelt aan lengte, breedte, bezoekersfaciliteiten, aan- en afvoer, budget, veiligheid, coverage + looks (het moet er op TV lekker uitzien), et cetera. Het zou me dan ook niet verbazen, dat als men Tilke inruilt voor een andere willekeurige architect, dat e.e.a. zou resulteren in soortgelijke concepten. Een alternatief zou kunnen zijn dat men (ex)coureurs betrekt bij het ontwerpen van circuit. En dat geval zeg ik: niet doen. Zoveel mensen, zoveel meningen. Daarbij komt dat coureurs een lekker rijderscircuit willen, wat beslist niet wil zeggen dat het ook leuk is voor de toeschouwers. Vandaar mijn stelling: Tilke is zo gek nog niet.

Mijn (arrogante?) mening is dat er diverse fundamentele ontwerpfouten zitten in de layouts van de meeste Tilke-banen, of een foute ontwerpfilosofie. Wie daadwerkelijk de layout uittekent op een tekentafel weet ik niet, maar omdat Tilke zijn handtekening eronder zet, geef ik hem de 'schuld'. Dat er vervolgens architectonische hoogstandjes naast of over de baan staan (Abu Dhabi bijvoorbeeld) interesseert mij als fan geen zier.

Fietser

Citaat van: Jeroen op 11 november 2013 - 17:20:38
Citaat van: Fietser op 11 november 2013 - 12:50:24
Citaat van: Maikel0230 op 08 november 2013 - 18:39:20
Dat is het geke met Tilke, ofwel is het uitstekend goed of het slaat gewoon de bal mis.

Wat Tilke betreft. Velen rekenen hem de matige banen van tegenwoordig aan (want vroeger was immers alles beter...). Best mogelijk, maar een architect(enbureau) loopt vaak tegen complexe factoren op. Naast zaken als locatie en bodemgesteldheid, werkt deze architect ook volgens de richtlijnen van de FIA, die, naar ik aanneem, eisen stelt aan lengte, breedte, bezoekersfaciliteiten, aan- en afvoer, budget, veiligheid, coverage + looks (het moet er op TV lekker uitzien), et cetera. Het zou me dan ook niet verbazen, dat als men Tilke inruilt voor een andere willekeurige architect, dat e.e.a. zou resulteren in soortgelijke concepten. Een alternatief zou kunnen zijn dat men (ex)coureurs betrekt bij het ontwerpen van circuit. En dat geval zeg ik: niet doen. Zoveel mensen, zoveel meningen. Daarbij komt dat coureurs een lekker rijderscircuit willen, wat beslist niet wil zeggen dat het ook leuk is voor de toeschouwers. Vandaar mijn stelling: Tilke is zo gek nog niet.

Zijn banen voegen ook niks speciaals toe. Volkomen inwisselbaar, stuk voor stuk. De mooiste banen zijn de niet-Tilke banen. Alles wat naast een baan is kan een andere gerenommerd architect ook wel bedenken, ga ik van uit.

Naar mijn idee zijn alle banen per definitie inwisselbaar. Wat echter vaak speelt in deze kwestie is een (misplaatst?) gevoel voor romantiek, voor het oude. En dat lukt gewoon nooit bij de aanleg van iets nieuws. Daarom wordt al het nieuwe vaak afgeserveerd, omdat de mens van nature erg conservatief is. Wie vindt Almere, Phoenix of de nieuw opgezette metropolen in China echt mooi of karaktervol? Waarschijnlijk weinigen, terwijl er miljoenen mensen comfortabel en met heel veel plezier leven. Vandaar mijn mening: exit conservatisme.

Gerard

Lotus is lekker optijd met het melden wie deze race in de 2de auto zit zeg....  :-\

Sabai

Citaat van: Gerard op 12 november 2013 - 10:11:39
Lotus is lekker optijd met het melden wie deze race in de 2de auto zit zeg....  :-\

Op Twitter zijn ze ook al zo stil sinds Abu Dhabi terwijl ze normaal de hele dag door twitteren.

Gerard

Precies! Er is vanalles gaande , ik denk niet dat Valsecchi de uitgesproken opvolger is van Kimi voor de resterende races..
Salo opperde al dat Lotus Heikki zou moeten inzetten...