Abu Dhabi: "Alonso onbestraft. Terecht of niet?"

Gestart door Franky R., 03 november 2013 - 19:48:01

« vorige - volgende »

Zou jij Alonso hebben gestraft voor zijn move op Vergne?

Ja zeker. Alonso perste zijn auto ertussen
14 (60.9%)
Wel een tijdstraf, maar geen DT
0 (0%)
Nee, Alonso vermeed een crash
9 (39.1%)

Totaal aantal stemmen: 20

Poll gesloten: 13 november 2013 - 19:48:01

Franky R.


NielsD

Ik als Alonso-fan moet eerlijk toegeven, dat z'n actie niet netjes was vandaag en hij zeker een DT verdiende. Hij had van z'n gas moeten gaan en het met DRS proberen op het rechte stuk.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

robbert

ja vandaag is dus gebleken, dat als het echt niet goed gaat met de wagen, dat alonso nog altijd hetzelfde is als vroeger. Roekeloos rijden en zo gewoon het circuit afsnijden. Dat zie ik dus volgend seizoen nog meer gebeuren, als raikkonen sneller zal zijn dan de spanjaard. Hij is dus blijkbaar nog niet veranderd sedert vroeger. Kan dus moeilijk omgaan met het feit dat hij in een tragere wagen zit

Fabian


NielsD

Citaat van: robbert op 03 november 2013 - 19:55:31
ja vandaag is dus gebleken, dat als het echt niet goed gaat met de wagen, dat alonso nog altijd hetzelfde is als vroeger. Roekeloos rijden en zo gewoon het circuit afsnijden.

Dit vind ik wat overdreven. De beste man heeft wel vaker rond deze plekken gezworven en reed toen niet roekeloos.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Franky R.

Citaat van: NielsD op 03 november 2013 - 19:59:13
Citaat van: robbert op 03 november 2013 - 19:55:31
ja vandaag is dus gebleken, dat als het echt niet goed gaat met de wagen, dat alonso nog altijd hetzelfde is als vroeger. Roekeloos rijden en zo gewoon het circuit afsnijden.

Dit vind ik wat overdreven. De beste man heeft wel vaker rond deze plekken gezworven en reed toen niet roekeloos.


Mee eens. In India reed Alonso ook niet roekeloos rond. Maar wel geinig dat Massa hem blijkbaar onder druk kon zetten, waardoor Alonso per sé langs Vergne heen wou... :P

robbert

Citaat van: Franky R. op 03 november 2013 - 20:01:26
Citaat van: NielsD op 03 november 2013 - 19:59:13
Citaat van: robbert op 03 november 2013 - 19:55:31
ja vandaag is dus gebleken, dat als het echt niet goed gaat met de wagen, dat alonso nog altijd hetzelfde is als vroeger. Roekeloos rijden en zo gewoon het circuit afsnijden.

Dit vind ik wat overdreven. De beste man heeft wel vaker rond deze plekken gezworven en reed toen niet roekeloos.


Mee eens. In India reed Alonso ook niet roekeloos rond. Maar wel geinig dat Massa hem blijkbaar onder druk kon zetten, waardoor Alonso per sé langs Vergne heen wou... :P

voila dat bedoel ik dus, en dat kan volgend seizoen ook zo zijn, als raikkonen hem onder druk zet. En zo komen we terug naar zijn tijd bij mclaren....

0634

Had niks met onder druk zetten van Massa te maken. Hij heeft Massa er vier jaar onder gehouden, is er nou echt iemand die denkt dat Alonso zich in die laatste drie racejes alsnog onder druk laat zetten door Massa? Het gaat ook om niks meer.

Was gewoon een tamelijk roekeloze actie, verder prima, maar had die plek gewoon aan Vergne moeten geven. Deed ie niet. FIA maakt zich belachelijk door niet te straffen. Zetten hun eigen regel te kakken.

Maikel0230

#8
Heb de beelden kunnen bekijken van zowel Vergne als Alonso en kan concluderen dat de Toro Rosso na het het voorbijgaan van de witte lijnen de Ferrari inderdaad weinig plaats laat, toch had Fernando niet het recht om zijn voet op het gas te houden en zo toch de Toro Rosso te passeren. Ik zou geen van beide een penalty hebben gegeven want er is maar een schuldige en dat is de idioot die deze pit exit ontworpen heeft. Je komt automatische op de racelijn op de baan en dit is uiterst gevaarlijk.

Er is trouwens dus niet 'roekeloos' aan deze actie, is gewoon een kut pit exit en daarmee basta

@Franky kun je geen optie toevoegen aan de poll 'iets ander namelijk....', kan me namelijk niet in een van die antwoorden vinden zoals hierboven al gesteld.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Het was tamelijk roekeloos hoor. Hij had gewoon kunnen liften, want je ziet het van te voren al mis gaan, maar hij houdt het gas er stijf op. Prima, maar geef dan wel die plek even terug. Geen straf is marchanderen met de regels. Slaat nergens op dit.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 03 november 2013 - 20:21:38
Het was tamelijk roekeloos hoor. Hij had gewoon kunnen liften, want je ziet het van te voren al mis gaan, maar hij houdt het gas er stijf op. Prima, maar geef dan wel die plek even terug. Geen straf is marchanderen met de regels. Slaat nergens op dit.

Het was ondubbelzinnig roekeloos en dus bestraffenswaardig! Dat het niet bestraft werd zegt genoeg over de wedstrijdleiding. Waardeloos dus!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Maikel0230

Ik vond daar bitter weinig roekeloos aan, als ze jou zo van de baan drukken dan is de kans groot dat je je voet stijf op het gas houd, hij had dat better niet gedaan maar goed het was niet zijn fout, Vergne had hem gewoon plaats moeten geven, dat is helaas voor hem niet evident op die plaats. Ik zou die plek ook niet hebben teruggeven, moet ie maar plaats laten.

Ik had eerlijk gezegd meer problemen met de manier waarop zowel Perez als Gutierez aan het verdedigen waren maar goed dat is een andere zaak.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Arthur

Citaat van: Maikel0230 op 03 november 2013 - 20:32:04
Ik vond daar bitter weinig roekeloos aan, als ze jou zo van de baan drukken dan is de kans groot dat je je voet stijf op het gas houd, hij had dat better niet gedaan maar goed het was niet zijn fout, Vergne had hem gewoon plaats moeten geven, dat is helaas voor hem niet evident op die plaats. Ik zou die plek ook niet hebben teruggeven, moet ie maar plaats laten.

Ik had eerlijk gezegd meer problemen met de manier waarop zowel Perez als Gutierez aan het verdedigen waren maar goed dat is een andere zaak.

Maar Alonso kwam zelf uit de pits en werd door zijn eigen handelen in deze positie gedreven. Hij hield het gas erop en creerde zelf de situatie. Hij had ruimte moeten geven en van het gas moeten gaan. Niet achteraf de zwakke reactie dat hij geen ruimte kreeg. En nee, Vergne had hem dus geen plaats moeten geven!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Maikel0230

#13
Citaat van: Arthur op 03 november 2013 - 20:36:43
Citaat van: Maikel0230 op 03 november 2013 - 20:32:04
Ik vond daar bitter weinig roekeloos aan, als ze jou zo van de baan drukken dan is de kans groot dat je je voet stijf op het gas houd, hij had dat better niet gedaan maar goed het was niet zijn fout, Vergne had hem gewoon plaats moeten geven, dat is helaas voor hem niet evident op die plaats. Ik zou die plek ook niet hebben teruggeven, moet ie maar plaats laten.

Ik had eerlijk gezegd meer problemen met de manier waarop zowel Perez als Gutierez aan het verdedigen waren maar goed dat is een andere zaak.

Maar Alonso kwam zelf uit de pits en werd door zijn eigen handelen in deze positie gedreven. Hij hield het gas erop en creerde zelf de situatie. Hij had ruimte moeten geven en van het gas moeten gaan. Niet achteraf de zwakke reactie dat hij geen ruimte kreeg. En nee, Vergne had hem dus geen plaats moeten geven!!

Zoals ik net al zei is die pit exit daar kut gemaakt je komt recht op de racelijn terecht, dat is gewoon smeken om problemen, dus Alonso creert die situatie helemaal niet. Voor de rest kenen jullie mijn standpunt en ik trek me nu terug uit de discussie.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Arthur

Citaat van: Maikel0230 op 03 november 2013 - 20:39:05
Citaat van: Arthur op 03 november 2013 - 20:36:43
Citaat van: Maikel0230 op 03 november 2013 - 20:32:04
Ik vond daar bitter weinig roekeloos aan, als ze jou zo van de baan drukken dan is de kans groot dat je je voet stijf op het gas houd, hij had dat better niet gedaan maar goed het was niet zijn fout, Vergne had hem gewoon plaats moeten geven, dat is helaas voor hem niet evident op die plaats. Ik zou die plek ook niet hebben teruggeven, moet ie maar plaats laten.

Ik had eerlijk gezegd meer problemen met de manier waarop zowel Perez als Gutierez aan het verdedigen waren maar goed dat is een andere zaak.

Maar Alonso kwam zelf uit de pits en werd door zijn eigen handelen in deze positie gedreven. Hij hield het gas erop en creerde zelf de situatie. Hij had ruimte moeten geven en van het gas moeten gaan. Niet achteraf de zwakke reactie dat hij geen ruimte kreeg. En nee, Vergne had hem dus geen plaats moeten geven!!

Zoals ik net al zij is die pit exit daar kut gemaakt je komt recht op de racelijn terecht, dat is gewoon smeken om problemen, dus Alonso creert die situatie helemaal niet. Voor de rest kenen jullie mijn standpunt en ik trek me nu terug uit de discussie.

Die pit exit is daar nu eenmaal zo en daar heeft Alonso ook mee te dealen. Dat hij het zo doet is een 1. Dat het vervolgens niet bestraft wordt is 2.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel